News Flash:

1.000 de elevi nu au vrut sa sustina examenul de capacitate

19 Iunie 2001
643 Vizualizari | 0 Comentarii
•Prima zi de examen s-a desfasurat fara probleme majore •MEC a trimis baremul de corectare fara punctaj dar, cel putin, subiectele au fost fara greseli •Coduri numerice inventate pentru elevii basarabeni

Conducerea Inspectoratului Scolar Judetean Iasi a trecut cu brio prima proba a examenului de capacitate. In prima zi a acestui examen nu au existat probleme deosebite: nici un elev nu a lesinat, nu a fost prins copiind, iar faxurile au functionat. Au existat insa si deficiente in desfasurarea examenului: in unele scoli nu s-a prins Radio Actualitati si nu s-a stiut numarul variantei de subiect la limba si literatura romana. De exemplu, la Liceul "Dimitrie Cantemir", numarul variantei s-a aflat de la ISJ Iasi foarte tarziu. Elevii au intrat in salile de examen la ora 9.00 si au primit subiectele abia la 11.00. Probleme au fost si cu elevii basarabeni: pe foaia de examen trebuia trecut codul numeric al fiecarui elev. Elevii basarabeni care sustin examenul de capacitate in scolile iesene nu au cod numeric. Neavand alta alternativa, secretarele din scoli au compus din imaginatie un cod numeric pentru fiecare elev basarabean. Cu aceste coduri, basarabenii se vor putea inscrie la admiterea in licee. Problema este ca daca un cod numeric imaginar al unui elev basarabean coincide cu al unui elev roman, vor aparea probleme la admitere. Dar, pana la admiterea in licee trebuie sa se termine cu examenul de capacitate...

Un barem "buclucas"

Spre surpriza placuta a profesorilor, in subiecte nu s-a descoperit nici o greseala. Dar problema a fost la baremul de corectare. Ministerul Educatiei si Cercetarii a trimis baremele de corectare fara punctajul ce urma sa se acorde la punctul A. Dupa o ora, MEC a sesizat greseala si a trimis prin fax baremul corect. De aici a iesit un adevarat balamuc: la scolile unde s-a putut, s-a trimis baremul corect prin fax, toata aceasta operatiune durand cateva ore bune. La scolile din mediul rural, unde nu exista faxuri, s-au facut mai multe drumuri pentru a trimite baremul corect. Ceea ce nu s-a inteles a fost refuzul oficialilor din Inspectoratul Scolar Judetean Iasi de a recunoaste faptul ca MEC a trimis baremul de corectare gresit. S-a pretextat ca s-au primit putine bareme de la MEC si acestea trebuie tirmise prin fax. Secretomania conducerii ISJ Iasi privind desfasurarea examenului de capacitate este de neinteles tinand cont de faptul ca prima proba a examenului de capacitate s-a desfasurat fara probleme majore. Poate doar absenteismul la acest examen ar ridica unele semne de intrebare: din cei 12.637 de absolventi ai clasei a VIII-a, doar 11.558 s-au inscris la examenul de capacitate. De ce nu au vrut sa sustina examenul de capacitate peste 1.000 de elevi? Din cauza lipsei de perspectiva pe care le-o ofera invatamantul romanesc. Abia aceasta ar fi o problema pentru cei care conduc invatamantul romanesc.

Subiecte de dificultate medie

Subiectele de la limba si literatura romana au fost considerate usoare de elevi. Multi dintre acestia au fost suprinsi, neasteptandu-se la un text din Calistrat Hogas. Profesorii sunt si ei de parere ca subiectele au fost de dificultate medie, dar considera ca multi elevi vor obtine cu greutate note de cinci sau sase. "In totalitatea lor, subiectele au fost de dificultate medie. Insa, cerintele au fost mai greu de realizat de catre elevii slabi si mediocri. Subiectele nu au adus nimic nou. Dificultatea lor provine din cerinte. S-au cerut raspunsuri scurte, precise, concentrate. Elevii nostri nu sunt obisnuiti sa raspunda concret, concis. Aceste subiecte vor pune probleme elevilor de notele 5 si 6, dar nu cred ca au creat probleme celor de notele 9 si 10", a spus Dumitru Donescu, inspector de limba romana in cadrul Inspectoratului Scolar Judetean Iasi. Tezele elevilor vor fi corectate in cinci centre din Iasi, in ideea de a exista o obiectivitate in notare. Se presupune ca daca tezele elevilor vor fi corectate doar in cinci scoli, nu vor mai exista diferente intre notarea elevilor de la tara si cei de la oras. Exista pareri conform carora nici acest sistem nu permite o obiectivitate totala, deoarece chiar daca tezele sunt sigilate, numarul centrului de examinare este vizibil, iligibil etc.
Elevii mai au de dat doar doua examene: miercuri la matematica si joi la istorie sau geografie. Rezultatele la examenul de capacitate se vor afisa pe 23 iunie, pana la ora 12.00. Tot pe 23 iunie, intre orele 12.00-18.00, elevii vor putea depune contestatiile la scolile unde au sustinut examenul de capacitate. Candidatii vor avea doar patru ore la dispozitie pentru depunerea contestatiilor. Rezultatele finale la examenul de capacitate se vor afisa pe 25 iunie.
Simona RELEA
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1600 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019273 (s)

loading...