News Flash:

360 milioane Euro, dosite la (UMB)ra

23 Aprilie 2008
5020 Vizualizari | 8 Comentarii
Dorina Tiron
• Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) Iasi este pe cale sa ofere pe tava bugetul de investitii pentru urmatorii patru ani unei singure firme • Este vorba de peste 362 milioane Euro, suma ce reprezinta valoarea lucrarilor si serviciilor de intretinere a drumurilor nationale din Moldova pentru perioada 2008 - 2011 • Doar grupul de firme controlat de Regele Asfaltului, Dorin Umbrarescu, corespunde exigentelor pe care DRDP, condusa de Dorina Tiron, le-a inserat in caietul de sarcini al licitatiei • Numai la Iasi au fost cerute asemenea valori maxime, tocmai pentru ca alte firme sa nu muste din bugetul drumurilor nationale • La o licitatie similara organizata de regionala Brasov pentru acordarea unui contract de valoare mai mare, de aproximativ 1,9 miliarde lei, reprezentantii CNADNR au impus ca firmele sa aiba o cifra de afaceri cu 50 la suta mai mica decat cea impusa la Iasi • Directorul DRDP, Dorina Tiron, sustine ca procedura de achizitie a fost organizata in conditiile legii

Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) Iasi este pe cale sa ofere pe tava bugetul de investitii pentru urmatorii patru ani unei singure firme. Este vorba de peste 362 milioane Euro, suma ce reprezinta valoarea lucrarilor si serviciilor de intretinere a drumurilor nationale din Moldova pentru perioada 2008 - 2011. Licitatia pentru incredintarea lucrarilor pare a fi organizata cu dedicatie. Conditiile pe care conducerea DRDP le-a trecut in caietul de sarcini nu pot fi satisfacute decat de o singura firma de profil din Moldova. Doar grupul de firme controlat de Regele Asfaltului, Dorin Umbrarescu, corespunde exigentelor pe care DRDP, condusa de Dorina Tiron, le-a inserat in caietul de sarcini al licitatiei. DRDP a impus in caietul de sarcini mai multe conditii prohibitive pentru firmele specializate in lucrari de intretinere a drumurilor din zona Moldovei. In primul rand, DRDP nu le permite sa se inscrie la licitatie firmelor care au o cifra de afaceri mai mica de 269 milioane Euro. Cu o cifra de afaceri colosala nu se pot mandri decat firmele care inca din anul 2000 au fost abonate la contractele cu DRDP Iasi sau Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Firme privilegiate in relatia cu CNADNR, atat in timpul guvernarii PSD cat si dupa schimbarea puterii din 2004, au fost Spedition UMB, Drum Invest sau Com-Axa, toate controlate de omul de afaceri Dorin Umbrarescu. Mai mult, DRDP le solicita firmelor contracte similare in valoare de aproximativ 150 milioane lei. Directorul DRDP Iasi, Dorina Tiron, sustine ca aceste cerinte au fost stabilite in conditiile prevazute de legislatia care reglementeaza achizitiile publice. Insa numai la Iasi au fost cerute asemenea valori maxime, tocmai pentru ca alte firme sa nu muste din bugetul drumurilor nationale. De pilda, la o licitatie similara organizata de regionala Brasov pentru acordarea unui contract de valoare mai mare, de aproximativ 1,9 miliarde lei, reprezentantii CNADNR au impus ca firmele sa aiba o cifra de afaceri cu 50 la suta mai mica decat cea impusa la Iasi.

Drumurile amanetate


Planul conducerii DRDP nu a functionat insa ca uns, deoarece o firma din Bucuresti, Plastidrum SRL, a contestat caietul de sarcini, iar licitatia, programata pentru data de 21 aprilie, a fost suspendata. Firma bucuresteana a contestat tocmai faptul ca DRDP a incercat sa incredinteze colosalul contract din scurt, fara ca firmele de constructii sa-si poata pregati ofertele. Astfel, anuntul de participare al DRDP a fost facut cu numai trei saptamani inainte de data organizarii licitatiei, in vreme ce legea prevede ca firmele interesate trebuie sa aiba la dispozitie cel putin 36 zile pentru pregatirea ofertelor. Desi DRDP nu dispune in prezent de cele 362 milioane Euro, totusi licitatia a fost organizata. Pentru aceasta conducerea DRDP a profitat de un artificiu legal si a scos la licitatie un contract sub forma unui acord cadru. Altfel spus, DRDP intentioneaza sa directioneze intreg bugetul de investitii pentru urmatorii patru ani catre o singura firma. Aceasta firma ar castiga astfel monopol pe toate lucrarile ce trebuie executate pe drumurile nationale in urmatorii patru ani, de la inlocuirea panourilor rutiere, intretinerea drumurilor, refacerea marcajelor si pana la inlocuirea covoarelor asfaltice. Nici o alta firma mai mica, specializata poate pe un singur obiect de activitate, nu ar putea executa lucrari, deoarece DRDP intentioneaza sa amaneteze drumurile nationale pentru urmatorii patru ani. Dorina Tiron sustine insa ca si firmele mici ar putea castiga licitatia, insa doar daca se asociaza. "La licitatie pot veni si firmele mici care se asociaza si impreuna indeplinesc conditiile impuse", a declarat Dorina Tiron.

drumurile amanetate
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (8)

lau  | #34193
Poate d-na Dorina Tiron ar fi bine sa fie corecta si CINSTITA , probabil ca o spaga nu ar tb luata...iar aud de Umbrareanu, de care scriu mereu ziarele ca face manarii ...ala nu poate fi judecat ?
nicu calator pe umbra  | #34194
nici nu am citit art . ca-mi si pute a afaceri.
EU  | #34195
Nu ma intereseaza cui si cum se dau banii , doar soselele si drumurile reparate sa vad !
Drumul spre Vaslui prin Scanteia are habar cum arata cineva????
Anul trecut la misto l-au carpacit iar anul acesta sa-mi arate cineva 500m fara petic si fara gaura .
Au program de reabilitare , unde este . uf ! Sa iertam este saptamana mare !
banel  | #34196
Oameni buni asa ceva nu este posibil !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Opriti va rog ce-i care aveti putere, sa se intample asa ceva,.asta ne-ar mai trebui un monopol (care deja exista) alimentat.Nu zic, trebuie pastrati banii in Moldova sub orice forma dar nu gresit.O asociere intre firmele mici este aproape imposibila, cred ca nu stie ce vorbeste?Aceste lucrari trebuie impartite intre mai multe firme(sa aiba bani firmele sa isi faca leasinguri la utilaje), astfel se inlatura monopolul si se dezvolta parcul auto al acestor firme putand sa faca fata colosului Umbrarescu.Sub umbra acestui colos nu vor mai incapea alte firme - concurenta zero.
In tara asta trebuie sa se schimbe odata ceva si sa avem curaj sa vorbim as nu fim indiferenti la ce se intampla in jurul nostru spunand ca nu ne intereseaza cui i-se dau bani important este sa ne fie bine,ca nu ne va fi.
banel  | #34197
Oameni ca Popa, Hanganu, si eu mai stiu care de la alte companii de drumuri trebuie sa se revolte, daca nu si ei vor ramane fara paine.
Cand in toata lumea companiile de drumuri si poduri merg extraordinar de bine - daca am ajuns sa ne calce si alti din afara ca sa mai suga la tata noastra noi - noi avem companii de drumuri care se duc de rapa, este imposibi, si asta datorita indiferentei.
vorbeste  | #34198
Fraierii vorbesc cat se poate, dar nu stiu Ca o sïmpla vorba le poate aduce, moa...!!! toti fraierii vorbesc sa se afle in treaba se joaca cu .... eu cred ca e orasul prea mic si lumea prea invidioasa si daca vede ...Sunt doi fraieri despre care n-am ce sa vorbesc. Sunt prea prosti pentru mine.
mino  | #34199
Am de vanzare un algoritm de calcul a castigurile celor de la regionala de drumuri din iasi din astefel de tranzactii. Intereseaza pe cineva?
Dau  | #34200
Umbrareanu de care vb. poate fi judecat oricand, nu si Umbrarescu. Apropos de manarii, cum de esti atat de bine informat, daca nici macar numele exact nu i-l cunosti ?! Si nu uita: Sa iertam, este Saptamana Patimilor !
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2236 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019039 (s)

loading...