News Flash:

Abalasei a fost demis de la sefia Regiei de Transport

15 Decembrie 2005
956 Vizualizari | 0 Comentarii
•Neculai Abalasei a fost schimbat din functia de director al Regiei Autonome de Transport Public (RATP) •In locul sau a fost numit Maricel Gherca, directorul de la SC Autobuzul SA •In ciuda managementului greoi si fara rezultate concrete, prin care Abalasei a condus Regia de Transport, Gheorghe Nichita a evitat demiterea propriu-zisa a acestuia •Neculai Abalasei va ocupa functia de director de exploatare din noua organigrama a Regiei

Consiliul de Administratie de la Regia Autonoma de Transport Public (RATP) a luat ieri hotararea de a-l schimba pe Neculai Abalasei din functia de director al unitatii. In locul sau a fost numit Maricel Gherca, directorul de la SC Autobuzul SA. Sedinta extraordinara de ieri a fost convocata la initiativa primarului Gheorghe Nichita, dupa ce, in urma cu trei zile, reprezentantii E.ON Moldova au sistat furnizarea energiei electrice la retelele stradale ale RATP, din cauza facturilor scadente de 8,16 miliarde lei (816 mii RON). Paralizarea transportului electric pentru jumatate de zi a fost picatura care a umplut paharul si care l-a determinat pe primar sa puna in aplicare schimbarea din functie a directorului Neculai Abalasei. Desi s-a declarat nemultumit de activitatea de manager a lui Neculai Abalasei, Gheorghe Nichita a amanat in repetate randuri demiterea din functie a directorului RATP. Neculai Abalasei a fost numit director interimar la fosta RATC (Regia Autonoma de Transport in Comun) in noiembrie 2002. Odata cu preluarea conducerii Regiei de la Petru Garlea, Neculai Abalasei a preluat si problemele lasate de acesta. Cel mai mare scandal a fost acela al bordurilor montate in bulevardul Alexandru cel Bun de o parte si cealalta a cailor de tramvai. Pentru montarea acestor borduri s-au cheltuit 20 de miliarde lei (2 milioane RON). Dupa ce reprezentantii municipalitatii si ai Regiei au ajuns la concluzia ca din cauza bordurilor apa de ploaie baltea pe sine, au mai fost cheltuiti inca 12 miliarde lei (1,2 milioane RON) pentru scoaterea bordurilor. In martie 2003, Neculai Abalasei a dat concurs si a fost numit director la RATEC (Regia Autonoma de Transport Electric in Comun), infiintata in urma divizarii RATC. Principala masura anuntata de Abalasei in programul cu care a concurat la functia de director al RATEC a fost aceea de reabilitare a infrastructurii de transport. Primul tronson de sina de tramvai vizat pentru modernizare era cel cuprins intre Gara - Billa - strada Arcu. Dupa trei ani de directorat al lui Neculai Abalasei, calea de tramvai de pe respectivul tronson este in aceeasi stare ca in 2002. De fapt, situatia infrastructurii de transport lasa de dorit in intreg orasul. Singura exceptie o constituie bulevardele Alexandru cel Bun si Dacia, unde s-a reusit inlocuirea sinelor de tramvai si aplicarea unei solutii tehnice moderne de limitare a vibratiilor si a zgomotelor. In restul orasului, conducerea Regiei nu a facut altceva decat sa carpeasca asfaltul de langa sinele de tramvai, pentru ca anul urmator sa o ia de la capat din acelasi loc. Programul mult trambitat pentru reabilitarea transportului, aprobat prin Hotararea de Consiliu Local nr. 444 din 2004, a ramas numai pe hartie. Programul avea in vedere reorganizarea traseelor de transport, astfel incat sa nu se mai suprapuna, refacerea a 34 km de cale de rulare pentru tramvaie si achizitia a 50 de autobuze noi. Daca leasingul pentru autobuzele noi s-a semnat si este in derulare, refacerea celor 34 km de cale de rulare pentru tramvaie este in plan pentru urmatorii zece ani. Practic, nici una dintre aceste masuri nu a fost pusa in aplicare, in schimb datoriile Regiei Autonome de Transport Public (RATP) si cele ale SC Autobuzul SA ajung impreuna la circa 44 milioane lei noi.

Adio, dar raman cu tine

In ciuda managementului greoi si fara rezultate concrete, prin care Abalasei a condus Regia de Transport, Gheorghe Nichita a evitat demiterea propriu-zisa a acestuia. Primarul a preferat sa-l numeasca pe Maricel Gherca (directorul de la SC Autobuzul SA) in fruntea Regiei de Transport rezultate prin fuziunea celor doua unitati existente in prezent: Regia Autonoma de Transport Public (RATP) si SC Autobuzul SA. "In prezent, exista doua unitati de transport care urmeaza sa fuzioneze. Unul dintre cei doi directori trebuia numit la conducerea noii Regii. Toata lumea l-a votat pe Gherca", a declarat Gheorghe Nichita. In acelasi timp, acesta i-a recomandat noului director sa-l coopteze pe fostul director in echipa de conducere pe care si-o va forma. Cel mai probabil, Neculai Abalasei va ocupa locul doi in ierarhia RATP, mai precis functia de director de exploatare din noua organigrama a Regiei.

Planurile lui Gherca

Maricel Gherca, noul director al RATP, este din interiorul sistemului. Este angajat in sistemul iesean de transport public din 1988. In 1996 a fost numit sef de formatie la tramvaiele TATRA. In perioada 1997-2000 a fost sef de sectie. Intre anii 2000 si 2002 a ocupat functia de sef Serviciu Tehnic. Maricel Gherca a ocupat, de asemenea, functia de inginer-sef la RATC pana in martie 2004, cand a fost numit director la SC Autobuzul SA, societate infiintata in urma divizarii RATC. Primele masuri pe care Gherca intentioneaza sa le ia ca director la RATP vizeaza rezolvarea problemelor cu E.ON. Moldova, furnizorul de energie electrica, disciplinarea transportului public si in perspectiva accesarea unor programe cu finantare europeana.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1684 (s) | 24 queries | Mysql time :0.018657 (s)

loading...