News Flash:

Abalasei isi ingroapa incompetenta in strazile orasului

12 Mai 2004
1208 Vizualizari | 0 Comentarii
•Neculai Abalasei dezafecteaza un bun aflat in patrimoniul Consiliului Local fara a avea aprobarea acestuia •In loc sa monteze sina de buna calitate, acesta prefera sa foloseasca o sina pe care a achizitionat-o in schimbul reconditionarii unor vagoane de epoca din Germania si care a fost vanduta initial ca fier vechi, din cauza gradului ridicat de uzura •Solutia turnarii de beton intre sine si de asfaltare este metoda ideala a directorului RATEC de a-si ingropa incompetenta

Directorul Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC), Neculai Abalasei, comite o ilegalitate atunci cand dezafecteaza un bun aflat in patrimoniul Consiliului Local fara a avea aprobarea acestuia. Consilierii locali ar trebui sa demareze o ancheta serioasa asupra modului de realizare a lucrarilor de reparatii si de inlocuire a sinei pe care le executa Neculai Abalasei in oras, pentru ca, din cauza faptului ca directorul RATEC nu a incheiat cu municipalitatea un contract de administrare a Regiei, raspunderea morala si legala se va rasfrange mai devreme sau mai tarziu asupra celor ce au aprobat alocarea de fonduri care nu au fost folosite judicios.

Sina semibuna contra reconditionarii de vagoane

In anul 2002, Regia Autonoma de Transport Electric in Comun a incheiat un parteneriat cu reprezentantii societatii de transport similare din Austria de reconditionare a unor vagoane de epoca. La schimb, partenerul strain s-a angajat sa asigure RATEC sina de tramvai. Presedintele Comisiei tehnice din cadrul Regiei a fost Neculai Abalasei, in calitate de director, si Dorin Geba, in calitate de sef Serviciu Restaurari. Amandoi s-au deplasat in Austria pentru a alege si a confirma ca sina, de calitate semibuna, corespunde din punct de vedere tehnic. Pe langa achizitia de sina, acestia si-au dat acceptul de a achizitiona macaze cu limba elastica. E greu de inteles cum doua persoane, care nu aveau o pregatire tehnica solida in acest domeniu, puteau da un asemenea aviz, in conditiile in care, din punctul de vedere al specialistilor in constructii, inainte de achizitionare sina ar fi trebuit testata in laboratoarele autorizate de la fostul CUG.

Sina vanduta ca fier vechi

Conform afirmatiilor specialistilor in constructii, sina achizitionata de Neculai Abalasei a fost demontata de pe strazile Vienei pe motivul starii inaintate de uzura pe care aceasta o prezenta si vanduta unui partenerul german, proprietar al vagoanelor de epoca, in regim de fier vechi. Pentru a fi utilizabila, sina a fost de nenumarate ori reconditionata in strainatate, prin arondarea in partea superioara a unei platbande in scopul protejarii coroanelor de la rotile tramvaielor. Aceasta este sina pe care Neculai Abalasei a achizitionat-o cu aproximativ 200 de dolari pe tona din Austria. Specialistii in constructii sustin, de asemenea, faptul ca, din punct de vedere al prevederilor tehnice in vigoare, compozitia chimica a sinei nu corespunde, pentru ca, atunci cand ar fi nevoie ca aceasta sa fie curbata, pur si simplu se fisureaza. Intentia lui Abalasei a fost de a inlocui sina achizitionata din Germania, care are un grad mai scazut de rigiditate si care se preteaza a fi montata in zonele de traseu care prezinta curbe, cu acest tip de sina, mult mai rigid, pe traseele drepte. De asemenea, specialistii sustin ca macazele cu limba elastica achizitionate la acea vreme de directorul RATEC erau foarte uzate, urmand sa fie reconditionate in atelierele Regiei cu utilaje care nu corespund din punct de vedere tehnic si care nu sunt atestate sa functioneze.

Isi ingroapa incompetenta

Motivul pentru care Neculai Abalasei sustine solutia tehnica de turnare a betonului intre sinele de tramvai si de asfaltare este pentru ca specialistii sa nu poata vedea adevarata calitate a lucrarilor pe care le deruleaza in oras. O parte din sina semibuna adusa la Iasi a fost taiata bucati in atelierele RATEC si utilizata ca material de umplutura a traverselor de beton. Aceasta solutie avizata de Abalasei a fost propusa initial de catre proiectantii de la SC Habitat Proiect SA doar ca solutie de rezemare a sinei, si nu de fixare a acesteia intr-un strat fix de beton, care nu permite transmiterea uniforma a vibratiilor si care poate determina in orice moment fisurarea sinei si craparea asfaltului de alaturi, asa cum se poate observa cu ochiul liber la liniile de tramvai din Iasi. In conditiile in care in oras lucrarile de turnare de beton si asfaltare continua, sinele vechi si montate defectuos sunt acoperite, ingropand in acest fel defectele manageriale ale lui directorului Abalasei.
Gabi COHUT
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1867 (s) | 24 queries | Mysql time :0.014844 (s)

loading...