• 22-05-2012 Campanie electorala facuta cu AMBULANTA - VIDEO
• 22-05-2012 Martori la scrierea istoriei: Primul zbor privat in spatiu, lansat cu succes - VIDEO
• 22-05-2012 Mai multe localitati iesene raman fara apa potabila
• 22-05-2012 Ajutor secret de 100 MILIARDE de euro pentru bancile elene
• 22-05-2012 Un vatman a lasat tramvaiul in mijlocul drumului din cauza unei femei isterice - VIDEO
• 22-05-2012 Taximetristi amendati de procurori pentru ca au dus hotii la furat
• 22-05-2012 Ce inseamna sexul pentru barbati?
• 22-05-2012 Iurie Darie, jefuit in spital, inainte de operatie
• 22-05-2012 O femeie de 78 de ani si-a injughiat sotul de 17 ori pentru ca s-a saturat sa il ingrijeasca
• 22-05-2012 Cum este promovat anul acesta litoralul romanesc
Newsletter
Citeste GRATIS Editia tiparita BUNA ZIUA IASI in format PDF
Video Divertisment
Babuta Barfitoare
Video Monden
Muzica populara
Curs valutar
  • EUR : 4.4408 RON ( -0.0013 )
  • USD : 3.4767 RON ( -0.0214 )
Convertor valutar


 

Meteo

Temperatura : 22 ° C

Viteza vantului : 3.22 km/h, N
Soarele rasare la : 5:23 am
Soarele apune la : 8:46 pm
Umiditate :69 %
Vizibilitate : 9.99 km

Horoscop Loto

Extragere 20-05-2012

6/49

  • 43
  • 14
  • 42 49
  • 4
  • 28

5/40

  • 2750301

Noroc

4,40,8,23,13,9

Abundenta vitaminei D reduce riscul de aparitie a cancerului de colon

 

Un nivel crescut de vitamina D in organism este asociat cu o reducere a riscului de aparitie a cancerului de colon, potrivit unui studiu comparativ efectuat pe un esantion de peste 500.000 de europeni, publicat, vineri, in British Medical Journal (BMJ). Persoanele cu concentratii mari de vitamina D in sange prezinta un risc de aparitie a cancerului colorectal cu aproape 40% mai mic decat persoanele cu un nivel minim de vitamina D in organism. Aceasta vitamina, sintetizata in mod natural de organism in urma expunerii la soare, putand proveni insa si din diverse alimente, are un rol determinant in procesul de solidificare a oaselor, favorizand fixarea calciului. Cateva studii anterioare au sugerat deja o legatura intre vitamina D si cancerul colorectal, insa nu au putut sa certifice aceasta asociere, din cauza faptului ca autorii lor au dispus de informatii prea limitate despre populatiile europene. De aici a aparut necesitatea organizarii acestui studiu comparativ, intre anii 1992 si 1998, bazat pe proiectul EPIC (European Prospective Investigation into Cancer), efectuat pe un esantion de 520.000 de persoane din 10 state din Uniunea Europeana: Danemarca, Franta, Grecia, Germania, Italia, Olanda, Norvegia, Spania, Suedia si Marea Britanie. Studiul a fost coordonat de Centrul International pentru Cercetari in domeniul Cancerului (CIRC/IARC) si de Agentia Organizatiei Mondiale a Sanatatii pentru Cancer. In urma analizelor efectuate, 1.248 de cazuri de cancer colorectal au fost diagnosticate, iar analizele acestor paciente au fost comparate cu cele ale unor persoane sanatoase. Ramane de stabilit daca obtinerea unei concentratii crescute de vitamina D in fluxul sangvin cu ajutorul complementelor alimentare sau al alimentelor imbogatite cu vitamina D reprezinta o solutie mai buna decat obtinerea aceluiasi rezultat printr-o alimentatie echilibrata, combinata cu expunerea cu regularitate si cu moderatie la soare. Studiile precedente nu au putut raspunde acestei intrebari. Inainte de a recomanda administrarea unor suplimente alimentare, medicii trebuie sa efectueze teste amanuntite pentru a vedea daca o crestere a concentratiei de vitamina D in fluxul sangvin reduce riscul de aparitie a cancerului colorectal fara a produce efecte secundare indezirabile. Pana la aparitia unor noi descoperiri medicale, recomandarile medicilor pentru reducerea riscului de declansare a acestui tip de cancer sunt urmatoarele: renuntarea la fumat, practicarea cu regularitate a exercitiilor fizice, pierderea kilogramelor suplimentare, limitarea consumului de alcool si de carne rosie.

Distribuie
Bookmark

Video Stiri

Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.
Comentarii (0) | Adauga comentariu
Adauga comentariu
Din aceeasi categorie

Mica publicitate

Vezi toate anunturile | Adauga gratuit anuntul tau