News Flash:

Achizitia de autobuze este o noua afacere scandaloasa

16 Martie 2005
716 Vizualizari | 0 Comentarii
•Cineva trebuie sa aiba grija ca Regia Autonoma de Transport Public sa respecte legile privind achizitiile publice •Care este soarta contractului incheiat de vechea RATC cu SC Cristal Car Wash SRL Bucuresti

Recent, presa locala a informat ca Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi organizeaza оn data de 28 ianuarie 2005 licitatie publica deschisa pentru achizitia a 50 de autobuze supersofisticate, cu motoare Euro 3, trape de ventilatie, aparate de tot felul. Toate acestea in scopul asigurarii pentru ieseni a tuturor conditiilor de confort atunci cand se hotarasc sa utilizeze mijloacele de transport ale acestei regii, dusa cu buna stiinta, оn ultimii ani spre faliment de o conducere, a carei capacitate manageriala s-a dovedit оn numeroase randuri a fi catastrofala.
Datele publice, din caietului de sarcini al licitatiei pune multe semene de оntrebare si anume:
- toate caracteristicile autobuzelor ce urmeaza a se achizitiona nu indica destul de clar un anume tip de autobuz?
- cum se explica faptul ca aceste autobuze, printre altele, "sunt dotate cu sistem de оncalzire оn momentul stationarii"?
– curios si foarte profesionala afirmatie a inginerul sef Cristian Stoica, specialist оn alte domenii decat transportul оn comun, avansat оn aceasta functie pe baza de grad de rudenie si statutul de fost lider de sindicat оn vremurile "ilegaliste" ale nasului sau din perioada directorilor Constantin Cuza si Petre Gоrlea.
- cum se explica faptul ca livrarea autobuzelor trebuie facuta оn 125 de zile (nu 130, 150 de zile), iar termenul de valabilitate a ofertelor este de numai 90 de zile? Nu cumva, dupa expirarea termenului de valabilitate a ofertei, furnizorul poate mari justificat pretul acestor autobuze?

Incertitudini

Analizand firmele care au cumparat caietul de sarcini si nu "Documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei", document necunoscut de inginerul sef Cristian Stoica, aceste firme sunt doar comercianti de autobuze, unii fiind chiar a doua sau a treia mana", iar nu cumva Dunarea SA Bucuresti este firma de leasing SC Dunarea Leasing SA Bucuresti care a participat si a si castigat licitatia din anul 2000 alaturi de SC Cristal Car Wash SRL Bucuresti pentru furnizarea prin sistem leasing a 50 autobuze ROCAR, in 48 de rate lunare?
Оntrebarile pe care le-ar pune oricine a urmarit evolutia licitatiilor de autobuze a RATC (RATP) si SC Autobuzul SA sunt multe, dar reflecta clar atitudinea reprezentantilor acestor regii, cat si a celor care-i controleaza, оn ceea ce priveste "rentabilizarea activitatii" mult trambitata оn sedintele de Consiliu Local. Mai mult ca оn trecut, aceasta rentabilizare nu a fost posibila deoarece acestia lucrau оntr-o asa zisa ilegalitate.

Intrebari la care trebuie oferit un raspuns oficial:

1. Consiliul Local va garanta aceasta achizitie? O procedura de leasing necesita o garantie financiara importanta pe care RATP Iasi nu o poate oferi niciodata.
2. Are Consiliul Local resursele financiare pentru a acoperi costurile acestui contract pe o durata de 6 ani sau acest contract va avea aceiasi soarta cu cel оncheiat cu SC Cristal Car Wash SRL Bucuresti – dealerul firmei SC Rocar SA Bucuresti?
3. Ce s-a оntamplat cu contractul оncheiat cu SC Cristal Car Wash SRL Bucuresti? De ce directorul Neculai Abalasei l-a impins оn perioada scindarii regiei catre SC Autobuzul SA Iasi, neavand nevoie de mijloace de transport auto, iar aceasta regie prin persoana directorului Giubernea l-a pus la pastrare si a organizat o alta licitatie (indoielnica) оn urma caruia s-a оncheiat un contract care оn prezent a fost preluat cu bunavointa si mult curaj de RATP Iasi?
4. Cine va suporta penalizarile pe care SC Cristal Car Wash SRL Bucuresti le poate cere pentru neexecutarea contractului, semnat prin procesul verbal de negociere de reprezentantul Primariei Iasi din acea perioada, Constantin Simirad?
5. Cine este vinovat ca un contract perfect legal, оncheiat dupa multe runde de negocieri cu reprezentantii Primariei Iasi, dupa ce aceasta a virat numai 2,2 miliarde lei din avansul de 7 miliarde lei aprobat, este refuzat a se derula? Ce interese sunt? Cine este оn spatele acestor manevre?
6. Consilierii locali nu au un cuvant de spus cand RATP Iasi, renunta sa deruleze un contract ce poarta semnatura alesilor de trista amintire - Constantin Simirad, оn schimbul оncheierii unor alte contracte prin organizarea unor licitatii care pun multe semne de оntrebare?
7. Daca analizam articolele de presa locala din trecut nu descoperim cumva ca actualii conducatori neobositi ai RATP Iasi erau оmpotriva achizitionarii de autobuze din afara tarii, unii facand parte din comisiile de licitatie si avand un cuvant greu de spus оn alegerea firmei Cristal Car Wash SRL Bucuresti - dealer SC Rocar SA Bucuresti, care urma sa furnizeze autobuze identice ca cele care acum sunt pe cale de a fi cumparate?
8. Cine ascunde adevarul despre aceste regii si modul lor defectuos de functionare?
9. Oare niste servicii de specialitate, cum ar fi Parchetul National Anticoruptie nu au in vizor aceste licitatii?
10. Reprezentantilor Primariei Iasi nu le este frica, totusi, sa aprobe prin semnatura lor aceste achizitii? Au cunostinta de modul real оn care s-a оncercat sa se deruleze contractul cu SC Cristal Car Wash SRL Bucuresti si motivele reale prin care acest contract оn prezent este "оn aer"?
Vom reveni cu noi amanunte in editiile viitoare.

Ovidiu NEMTEANU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2016 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1876 (s) | 24 queries | Mysql time :0.018526 (s)