News Flash:

Administratia financiara a fost depasita de solicitarile pentru infiintarea asociatiilor de proprietari

20 Februarie 2000
651 Vizualizari | 0 Comentarii
•Dosarele sunt preluate doar de un singur judecator •In fiecare vineri pot fi acceptate maximum 20 de dosare •Daca nu va fi suplimentat numarul de personal, atunci desfiintarea Administratiei de Cladiri se va finaliza abia anul viitor

Biroul pus la dispozitie de Directia Finantelor Publice Locale pentru solutionarea dosarelor destinate infiintarii asociatiilor de proprietari a fost asaltat ieri de administratorii care au solicitat inscrierea in evidentele financiare. In numai trei ore au fost acceptate 20 de dosare, alti 20 de administratori asteptandu-si randul pe hol. Numarul dosarelor respinse a fost destul de ridicat, neacceptarea acestora dand batai de cap reprezentantilor locatarilor.

Aglomeratia de la administratia financiara este motivata de faptul ca pentru verificarea si operarea dosarelor destinate infiintarii asociatiilor de proprietari a fost desemnat un singur functionar, in persoana judecatoarei Calina Bariz. Practic, administratorii desemnati de locatarii celor 50% din blocurile existente in oras vor trebui sa astepte la cozi interminabile pentru definitivarea formalitatilor de constituire a asociatiilor de proprietari.

"Era de asteptat ca in prima zi sa fie inghesuiala, din moment ce locatarii doresc sa se constituie in asociatii de proprietari. Dosarele incomplete nu au fost acceptate. Din pacate, sunt singura persoana care se ocupa de aceasta problema. Volumul de munca este urias avand in vedere ca, la acest birou, administratorii din intregul oras se pot adresa doar intr-o singura zi pe saptamana", a declarat judecatoarea Calina Bariz.

Potrivit aceleiasi surse, lucrul cu administratorii asociatiilor de proprietari este ingreunat de absenta unui grefier, documentele de autentificare precum si alte formalitati urmand sa fie facute la Judecatoria Iasi. Cu toate ca numarul solicitarilor este destul de ridicat iar volumul documentelor care trebuie verificate depaseste capacitatea de munca ce poate fi prestata intr-un interval de 4-5 ore, judecatoarea Calina Bariz a mentionat ca, la inceputul saptamanii viitoare, va finaliza dosarele care i-au fost inaintate ieri.

Pentru derularea in timp util a tuturor formalitatilor de constituire a asociatiilor de proprietari ar fi nevoie de cel putin cinci juristi asistati de un numar egal de grefieri. S-a estimat ca prin desfiintarea Administratiei de Cladiri (AC), care detinea controlul asupra a 1.118 blocuri din oras, isi vor dobandi personalitate juridica un numar cel putin egal de asociatii de proprietari. Conducerea RA Termoficare spera ca pana la 1 octombrie sa finalizeze actiunea de desfiintare a AC.

Din moment ce administratorii asociatiilor de proprietari se pot adresa biroului deschis la DFPL doar intr-o singura zi din saptamana, rezulta ca in fiecare vineri trebuie solutionate 35 de dosare. Daca aceste dosare ar fi preluate de cinci juristi asistati de cinci grefieri, cele 35 de dosare ar putea fi rezolvate intr-un ritm de sapte pe zi, ritm ce poate fi acceptat atat de functionari cat si de administratorii asociatiilor de locatari. Daca de aceasta actiune ramane sa se ocupe doar o singura persoana, atunci defiintarea AC va fi finalizata cel mai devreme la sfarsitul lunii februarie 2001.



ra termoficare
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1879 (s) | 24 queries | Mysql time :0.018558 (s)

loading...