News Flash:

Administratorii asociatiilor lucreaza in ilegalitate

9 August 2004
982 Vizualizari | 0 Comentarii
•In maximum zece zile, asociatiile de locatari din municipiul Pascani trebuie sa-si schimbe statutul, adica sa se transforme in asociatii de proprietari •Nici unul dintre administratori nu are atestat pe functie, asa cum prevede legea

Un numar de 16 de administratori de bloc din municipiul Pascani continua sa-si desfasoare activitatea in mod ilegal. In prezent, in municipiu exista cinci asociatii de proprietari si 16 asociatii de locatari. Potrivit legislatiei in vigoare, asociatiile de locatari trebuie sa se transforme in asociatii de proprietari, termenul acordat saptamana trecuta de municipalitate fiind de maximum zece zile. In caz contrar, conform afirmatiilor facute de Mircea Zuzan, secretarul municipalitatii pascanene, administratorii sunt pasibili de o amenda de zece milioane lei. Cei mai multi dintre pascaneni se tem sa se constituie in asociatii de proprietari formate din locatarii unei scari, ai unui bloc sau grup de blocuri. Conform Hotararii de Guvern 400/2003, ce priveste normele metodologice privind organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, fiecare administrator de bloc trebuie sa obtina din partea autoritatilor locale un atestat pentru functie. Astfel, la nivelul fiecarui Consiliu Municipal trebuie este constituita o comisie, care sa studieze dosarul depus de administratori in vederea atestarii. Termenul limita de depunere a acestor dosare a fost 31 martie 2004, insa a fost prelungit ulterior pana la 20 august. Pana in prezent, nici unul dintre cei aproximativ 25 de administratori de bloc nu si-au depus dosarele, iar concluzia este ca acestia isi desfasoara activitatea ilegal. Cei mai multi dintre administratorii de la vechile asociatii de locatari sunt salariatii Regiei Autonome de Gospodarie Comunala Locativa (furnizorul local de agent termic si apa calda) si nu manifesta nici un interes in a-si depune dosare de atestare. "Pana in prezent, nici un administrator nu si-a manifestat interesul in a obtine un certificat de atestare din partea noastra", a precizat Mircea Zuzan, secretarul Consiliului Municipal Pascani.

Ce trebuie facut

Cel mai dificil este ca acele persoane care nu au experienta in a administra si a gestiona problemele asociatiilor vor trebui sa faca dovada absolvirii unui curs de pregatire organizat de Consiliul Municipal, impreuna cu alte organizatii neguvernamentale. Pentru administratorii care isi exercita atributiile, este necesar ca la dosarul de atestare sa anexeze copia dupa contractul colectiv de munca incheiat cu asociatia de proprietari pe care o reprezinta. Pe langa aceste documente, viitorii administratori trebuie sa mai depuna un set de acte, cum ar fi: procesul verbal de constituire si numire in functie, statutul asociatiei, copii dupa actele de studiu, copii dupa actele de identitate, cat si cazierul. Odata completat dosarul, acesta trebuie depus la Primaria Pascani. In cazul in care administratorii care sunt in functie nu depun dosarul in vederea atestarii, acestia risca o amenda de pana la 10 milioane lei. Municipalitatea din Pascani este abilitata prin lege sa efectueze controale la asociatiile de locatari sau de proprietari si sa dea amenzi administratorilor care nu au obtinut atestatul pe functie.
Marius PARTENI
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1755 (s) | 22 queries | Mysql time :0.013825 (s)

loading...