News Flash:

Administratorul RATC ii acopera pe vatmanii vinovati

17 Noiembrie 1999
763 Vizualizari | 0 Comentarii
•Atitudinea primului factor de decizie din RATC incurajeaza astfel accidentele produse de vatmani •Solutionarea accidentului ramine invaluita in mister

Actiunile vatmanului Cristian Deaconu, care a fost protagonistul accidentului din urma cu doua zile, soldat cu avarierea unui autoturism apartinind redactiei ziarului "Ziua de Iasi", ramin deocamdata invaluite in mister. Dupa cum am precizat in numarul de ieri, tramvaiul 231 a intrat in coliziune cu autoturismul Dacia, inmatriculat IS 01 JON la ora 15.30, in dreptul cladirii Camerei de Comert, Industrie si Agricultura. Autoturismul urma sa vireze spre Casa Armatei dupa ce soferul s-a asigurat si a semnalizat corespunzator. Tramvaiul a lovit partea din spate a autoturismului fara macar sa avertizeze sonor apropierea de autovehicul. Potrivit legislatiei rutiere, conducatorii vehiculelor sint obligati sa-si adapteze viteza in trafic pina la eliminarea in totalitate a premiselor de accident. Dupa producerea accidentului, vatmanul a inaintat cu tramvaiul circa 20 metri fata de locul impactului. Incercind sa dea detalii despre cauzele producerii accidentului, revizorul Vasile Circiu din cadrul Serviciului Siguranta Circulatiei al RATC, potrivit propriilor afirmatii, s-a deplasat la locul accidentului si s-a contrazis in propriile declaratii. In mod cu totul surprinzator, Petru Girlea, administratorul RATC, s-a eschivat dialogului cu redactorii cotidianului "Ziua de Iasi". In prealabil, se convenise o intilnire, de la care insa Girlea a lipsit, el parasind sediul regiei. Un eventual dialog intre reprezentantii partilor implicate in accident ar fi lamurit cauzele producerii accidentului. Eschivarea administratorului Petru Girlea poate conduce la citeva concluzii interesante. Nu este exclus ca primul factor de decizie al RATC sa fie indiferent fata de motivatia reala a accidentelor in care sint implicati vatmanii din subordine. Aceasta inseamna ca, in absenta unei autoritati, vatmanii au practic mina libera pentru a dicta si impune propriile reguli de circulatie. Mai mult, absenta administratorului Petru Girlea de la locul intilnirii se mai poate traduce si prin incurajarea tacita a practicilor vatmanilor, practici care vizeaza tamponarea autoturismelor aflate in trafic. Mentionam ca aceleasi cauze au condus la accidentul de vineri, 5 noiembrie, cind tramvaiul 109, condus de vatmanul Ana Toader, a intrat in autoizoterma IS 67 DVT care dupa asigurarea prealabila a incercat sa vireze spre strada Atelierului. La acea data se profila ipoteza potrivit careia tamponarea autovehiculelor aflate in trafic ar fi fost incurajata chiar din interiorul RATC. Din pacate, eschiva administratorului Petru Girlea confirma aceasta stare de fapte. Situatia este si mai grava daca avem in vedere faptul ca incurajarea tamponarii vehiculelor de catre vatmani vine din partea primului responsabil al RATC. Se impun, prin urmare, citeva intrebari carora administratorul Petru Girlea este invitat sa le dea curs: De ce nu a utilizat vatmanul sistemul de avertizare acustica atunci cind s-a apropiat de autoturism ? De ce vatmanul a deplasat tramvaiul cu circa 20 de metri fata de pozitia pe care o avea cind s-a produs accidentul ? Se poate vorbi despre lovirea intentionata a autoturismului ? Cum explica primul factor de decizie al RATC refuzul dialogului cu redactorii cotidianului "Ziua de Iasi" dupa ce in prealabil a fost stabilita o intilnire ? In numarul de miine vom relata despre atitudinea de indiferenta afisata de administratorul Petru Girlea fata de un alt accident, al carui protagonist a fost un vatman si care a pus in pericol viata unui calator.
ZDI
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1634 (s) | 24 queries | Mysql time :0.017342 (s)

loading...