News Flash:

Adolescenti in clasa I

19 Octombrie 2000
922 Vizualizari | 0 Comentarii
•Bastonase, la 16 ani •La Scoala "Dancu", 17 elevi rromi care au abandonat scoala, vor intra in clasa I, pentru a invata sa scrie si sa citeasca

Inspectoratul Scolar Judetean Iasi cauta in continuare noi metode de combatere a analfabetismului. Una dintre masurile care pot duce la eradicarea analfabetismului si a abandonului scolar o reprezinta cursurile comasate pentru tinerii de peste 14 ani si nu au absolvit nici macar patru clase. Astfel, conducerea ISJ Iasi a aprobat constituirea unor clase de invatamant primar cu regim special. In aceste clase, vor putea invata tinerii care nu au facut niciodata scoala sau care au abandonat cursurile primare din diferite motive. Prima clasa de acest gen se va infiinta, in aceasta toamna, la Scoala Dancu din comuna Holboca. "Este vorba despre o clasa cu 17 elevi de etnie rroma, cu varste intre 9 si 16 ani. Acestia, fie nu au mers pana acum la scoala, fie au abandonat scoala in ciclul primar, din cauza saraciei sau a problemelor in familie", ne-a spus Camelia Gavrila, inspector scolar general al ISJ Iasi. Aceeasi sursa a mai precizat ca elevii rromi vor urma cursuri comasate, in regim intensiv. Ei vor studia pe grupe, in functie de clasa la care s-au inscris: a I-a, a II-a, a III-a sau a IV-a. "In ceea ce priveste evaluarea elevilor, vor da lucrari scrise semestriale si vor fi verificati oral, in functie de perioada de finalizare a cursurilor comasate. Profesorii care vor preda la aceasta clasa, vor fi platiti cu ora", a mai spus Camelia Gavrila.
Abandonul scolar este un fenomen ce pare imposibil de stopat. Motivul este, in primul rand, lipsa fondurilor necesare pentru a neutraliza cauzele abandonului scolar. Din studiile efectuate de inspectorii scolari, rezulta ca elevii renunta la scoala din urmatoarele motive: conditiile socio-economice si culturale ale familiilor din care provin elevii ( familii dezorganizate, numeroase, cu situatie materiala deficitara, parinti in detentie sau alcoolici, familii care manifesta dezinteres fata de scoala si abuzeaza in folosirea copiilor pentru rezolvarea problemelor existentiale - munci agricole, cersetorie, furt, activitati casnice); o alta cauza este organizarea procesului educational ( cadre didactice necalificate, cadre didactice nemotivate in activitatea cu copiii, neimplicarea parintilor in programele educative initiate de scoala, lipsa de pregatire cadrelor didactice pentru programele de integrare a copiilor cu cerinte educative speciale si a rromilor); ultima cauza, dar poate cea mai importanta, este contextul socio-economic al comunitatii ( drumuri impracticabile, distante mari domiciliu - scoala - mai ales in mediul rural). Pentru a fi rezolvate aceste probleme este nevoie, in primul rand, de o implicare financiara a primariilor. Cum primariile nu au bani, ISJ Iasi nu poate decat sa recomande profesorilor sa convinga parintii si elevii de importanta educatiei.
Simona RELEA
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1271 (s) | 24 queries | Mysql time :0.020262 (s)

loading...