News Flash:

Aici au fost ingropati banii iesenilor! - FOTO

19 Ianuarie 2010
2335 Vizualizari | 0 Comentarii
Aici au fost ingropati banii iesenilor FOTO
• Iesenii nu mai scapa de blestemul strazilor • Recent asfaltate, o parte din strazi dau semne de oboseala • Si lucrarile firmelor de utilitati contribuie la distrugerea arterelor • Specialistii dau sfaturi sefilor din primarie • "Nu vreau sa fiu critic la adresa celor care fac asa numitele carpeli, dar trebuie sa va spun ca este necesara o schimbare totala de optica a modului in care in fiecare an se tot fac carpeli, se pun plombe. Acestea oricum nu au cum sa reziste...", a declarat Vasile Boboc, seful Catedrei de Cai de Comunicatii si Fundatii din cadrul Facultatii de Constructii • Zona Valea Adanca a inceput sa dea primele semne de fisurare, dupa ce in toamna a fost asfaltata • Mici crapaturi in asfalt pot fi observate pe str. Morilor, str. E. Honoriu sau str. N. Zamfirescu

Iesenii nu mai scapa de blestemul strazilor. De-a lungul anilor, edilii, in frunte cu primarul Gheorghe Nichita, s-au laudat ca repara si refac strazi importante din oras. Numai ca pe o parte se asfalta, iar pe alta parte gaurile apareau din senin. Astfel, iesenii au fost dusi cu zaharelul, o mare parte din lucrarile de asfaltare reprezentand un instrument de lucru in timpul campaniilor electorale. Numai ca iesenii nu mai pot fi prostiti. Primarul Nichita ar trebui sa renunte la declaratiile politice si sa-si spele pacatele in cei cativa ani de mandat care au mai ramas si sa se ocupe de administrarea orasului. Deficientele administratiei Nichita pot fi observate cu ochiul liber. Dupa primele ninsori, orasul a cedat. Arterele principale din oras, cum ar fi bulevardul Independentei, bulevardul Tudor Vladimirescu, soseaua Pacurari, s-au cascat pur si simplu in calea soferilor prezenti in trafic. In campusul universitar din Tudor Vladimirescu craterele asteapta de cateva saptamani pentru a distruge sistematic autovehiculele aflate in trafic.

Asa nu!

Specialistii acuza modul in care municipalitatea gestioneaza lucrarile de plombare sau de asfaltare. "In mod normal, atunci cand se fac lucrari de intretinere la un drum, acestea au o garantie de patru-cinci ani. Asta in conditiile in care tinem cont de modul in care este intretinut acesta si de traficul existent. O lucrare noua care implica consolidare si refacerea completa a unui drum, si aici pot sa va dau exemplu zonele Canta, Moara de Foc, Arcu, unde am participat personal la studiile de fezabilitate, lucrarile sunt garantate zece ani de zile. Ca administrator, pot insa interveni dupa patru-cinci ani sa mai aplic un covor asfaltic", a precizat Vasile Boboc, seful Catedrei de Cai de Comunicatii si Fundatii din cadrul Facultatii de Constructii si Instalatii a Universitatii Tehnice Gheorghe Asachi. Acesta nu s-a sfiit si a acuzat municipalitatea de modul in care tolereaza lucrarile de asfaltare executate pe raza orasului. "Nu vreau sa fiu critic la adresa celor care fac asa numitele carpeli, dar trebuie sa va spun ca este necesara o schimbare totala de optica a modului in care in fiecare an se tot fac carpeli, se pun plombe. Acestea oricum nu au cum sa reziste, pentru ca intr-o zona carpita este imposibil sa reziste asfaltul si este nevoie de o refacere totala a acestuia. Cred ca ar trebui sa renuntam la aceste practici si sa initiem o campanie ampla de refacere totala, din temelii, a majoritatii drumurilor din oras. Asa cum s-a inceput in zonele pe care le-am mentionat", a mai spus Boboc.



Strazi asfaltate in toamna incep sa cedeze

Chiar daca municipalitatea a demarat doua etape importante din programul Marea Asfaltare, initativa tinde sa devina Proasta Asfaltare. Si asta pentru ca o parte din strazile incluse in etapa a doua de asfaltare incep sa dea semne de oboseala. Mici crapaturi in asfalt pot fi observate pe str. Morilor, str. E. Honoriu, str. N. Zamfirescu sau str. Valea Adanca. Ba mai mult, sistemul de canalizare nu face casa buna cu asfaltul din oras. Pe str. Valea Adanca asfaltul nu se afla la acelasi nivel cu capacele de canal. Si, pentru ca peisajul sa fie complet, firme ca E.ON SA, ApaVital SA intervin pe strazile proaspat asfaltate pentru a realiza o serie de lucrari. Un exemplu poate fi observat pe sos. Galata, acolo unde o groapa este acoperita in graba cu cateva kilograme de prundis. Sefii din primarie nu sunt prea ingrijorati de acest aspect, explicand ca acolo unde s-a gresit, firmele executante vor avea obligatia sa repare. Dar asta, pe nervii contribuabililor. "Noi monitorizam aceste zone. Nu consider ca sunt probleme. Acolo unde mai apar probleme, de vina sunt si furnizorii de utilitati care au retele pe raza municipiului", a explicat Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei. Numai pentru etapa a doua de asfaltare edilii au semnat un contract cu cele trei firme, in valoare de 22.500.000 lei, din care 30 la suta revin firmelor Euroconstruct Group SRL si CCF Campulung Moldovenesc SA, iar 40 la suta revin celor de la Citadin SA.















asa nu
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2958 (s) | 22 queries | Mysql time :0.125148 (s)

loading...