News Flash:

Alianta intre Renault-Nissan si Daimler

14 Aprilie 2010
542 Vizualizari | 0 Comentarii
Noua alianta constituita în industria auto, cea dintre Renault-Nissan si Daimler, nu a parut sa surprinda pe nimeni, desi zvonurile nu au aparut cu prea mult timp înainte. Efectele parteneriatului ar putea fi mai profunde decat par, în ciuda schimbului minor de actiuni. Pe termen lung - cooperarea la nivelul dezvoltarii si cercetarii, al achizitiilor si al motoarelor. Pe termen scurt, mult mai concret - viitoarele modele Smart si Twingo. Cam asa ar putea fi rezumata alianta dintre cele doua mari puteri auto mondiale. Daimler nu mai este chiar ce-a fost, dupa ce s-a despartit de falita Chrysler. In Europa înca îi mai vinde produsele, dar asta pana cand Fiat va prelua complet distributia constructorului american. Criza a gasit astfel compania germana ceva mai slabita, cu o piata diminuata si în cautare de solutii pentru reducerea de costuri. Renault, alaturi de partenerul japonez Nissan, pare a avea o situatie ceva mai stabila, în ciuda crizei, asta si ca urmare a ajutorului dat de statul francez. Aparent, alianta franco-japoneza a fost la un pas de a mai coopta un partener, zvonurile traversand întreaga plaja, de la Chrysler la GM. Nu s-a concretizat nimic, iar acum aparitia relatiei cu Mercedes pare a fi cea mai buna alegere. In primul rand, nu exista conflicte de interese majore între branduri, singura suprapunere fiind cu Infiniti, brandul de lux al Nissan. Acesta s-a targetat însa dintotdeauna ca un rival al BMW si va fi mult mai usor sa-si faca publice schimburile de motoare cu Mercedes. Pe de alta parte, grupul nu beneficia de aportul unei marci premium în Europa, astfel ca nu pot aparea canibalizari. Dar, dincolo de toate acestea, parteneriatul nu pare a încerca o aprofundare a relatiilor dincolo de cele 3 procente schimbate reciproc. Pentru ca aceasta este singura garantie a legaturii, cumpararea a cate 3,1% din actiuni fiecare la fiecare. Valoarea nu este mare, dar face din cele trei companii un actionar important, între primii 3. Astfel, la Renault, statul francez si Nissan, cei mai mari actionari, au cate 15%, la Daimler exista un fond de investitii din Kuweit cu 8%, iar la Nissan, Renault are 44%, iar circa 3% erau actiuni detinute de compania însasi. Restul sunt, în toate cazurile, actionari mai mici sau pachetele sunt publice, pe burse. Economiile vor fi însa extrem de mari pentru ambele parti, fiind estimate de analisti la nivel de miliarde de euro pe parcursul urmatorilor ani. Nu întamplator Smart si Twingo reprezinta primul proiect al aliantei. Masinile de mici dimensiuni sunt tot mai vandute, iar Smart, de exemplu, are o mare sansa de relansare, dupa ce în urma cu cativa ani parea ca-si gaseste sfarsitul. Dar pentru a-l putea tine competitiv, costurile de productie trebuie reduse, adica exact ce va face parteneriatul cu Renault. La schimb, francezii vor beneficia de tehnologie germana, dar si de un neoficial prestigiu, asa cum a beneficiat anterior, de exemplu, Mitsubishi. Comunicatul oficial transmis de cele doua parti lasa sa se înteleaga ca schimbul de actiuni este singurul, ca nu vor mai exista alte cumparari ulterioare, deci excludem în aceasta faza o relatie si mai stransa. Dar asta nu diminueaza în nici un fel importanta acestei aliante, care îi urmeaza celei dintre Volkswagen si Suzuki, de la începutul anului, si celei dintre Fiat si Chrysler, de anul trecut. Dupa ce criza a destramat majoritatea echipelor din industria auto, acum asistam la formarea de noi poli care vor conta în deceniul urmator.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1832 (s) | 22 queries | Mysql time :0.017918 (s)

loading...