News Flash:

Alimente pentru diminuarea stărilor neplăcute ale menopauzei

28 Octombrie 2010
2204 Vizualizari | 0 Comentarii
Alimente pentru diminuarea starilor neplacute ale menopauzei

Femeile care se confruntă cu consecinţele nefaste ale menopauzei trebuie în primul rând să-şi accepte această stare, să înţeleagă că este o stare fiziologică ce nu le periclitează viaţa socială sau de cuplu.


Odată instalată menopauza, femeia trebuie să aibă grijă ce alimentaţie abordează. Aceasta trebuie să nu conţină grăsimi şi prăjeli şi mai ales trebuie să evite excesele de orice fel. Consumul de sare va fi mult siminuat, apoi urmează piperul, ardeiul iute şi condimentele concentrate pentru ciorbe şi mâncăruri ce conţin glutanaţi şi aditivi sintetici nocivi. Dar iată câteva alimente salvatoare ce pot diminua stările neplăcute ale menopauzei.


Soia reduce bufeurile


Soia este foarte bogată în estrogeni şi de aceea s-a constatat că un consum regulat al acestui produs poate diminua considerabil bufeurile ce însoţesc instalarea menopauzei. Mai mult, poate reduce pierderea masei osoase ce conduce la osteoporoză. Se găseşte gata preparată în diverse forme: lapte, tofu, mezeluri etc. Consumul acestora poate substitui proteinele de origine animală, pentru a avea o sănătate de fier.


Ţelina, excelent reglator hormonal


Pentru un rezultat pe măsură se consumă şi rădăcinile şi frunzele de ţelină. Se recomandă atât în perioada de instalare a menopauzei, cât şi în timpul evoluţiei acesteia, pentru că are efecte întineritoare şi favorizează menţinerea sănătăţii sistemului osos şi a tegumentelor. Aceleaşi efecte excelente le au ceapa verde şi usturoiul verde.


Măslinele, benefice femeilor de vârsta a treia


Măslinele şi uleiul de măsline au, de asemenea, influenţe hormonale (estogene) extrem de benefice, aducând în plus un supliment de grăsimi nesaturate, cu acţiune terapeutică asupra întregului sistem cardiovascular.


Nucile şi alunele pentru persoanele lipsite de energie


Nucile şi alunele sunt foarte importante în alimentaţia femeilor, deoarece sunt printre cele mai puternice alimente din punct de vedere caloric şi au o toxicitate redusă. Se recomandă în special femeilor care în perioada menopauzei se simt slăbite, lipsite de energie, se confruntă cu dureri de oase şi articulare.


 


Relaxaţi-vă cât mai mult în aer curat!


Mişcarea în aer liber ajută la fortificarea musculaturii întregului organism. Sunt indicate plimbările zilnice de 30-60 de minute, dar şi gimnasca la sala. De asemenea un plus de calciu şi vitamina D sunt binevenite pentru a mai îndulci această stare. Fumatul este strict interzis, pentru că accelerează riscul de apariţie a osteoporozei şi a bolilor cardiovasculare.

Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2266 (s) | 24 queries | Mysql time :0.062144 (s)

loading...