News Flash:

Ancheta "Motorina" a luat pe loc repaus

19 Decembrie 2000
941 Vizualizari | 0 Comentarii
•Conform unor surse demne de incredere, exista incercari de influentare a cercetarilor •Scopul final ar fi musamalizarea

In urma cu circa o luna, o comisie mixta a demarat la Depoul Pascani o ampla ancheta, ca urmare a disparitiei unei cantitati enorme de motorina - 2.600 tone. Combustibilul, depozitat in trei rezervoare a peste 800 tone fiecare, reprezenta rezerva necesara locomotivelor Diesel din unitatea pascaneana plus inca vreo cateva astfel de unitati ce nu erau dotate cu rezervoare similare (totalul fiind de circa 1.800 tone). Restul de aproximativ 800 tone reprezentau rezerva strategica a armatei depozitata la Pascani pentru a fi
folosita la nevoie. Ancheta a pornit insa cu stangul de la bun inceput, organismele ce efectuau cercetarile refuzand sa dea prea multe detalii mass-media, ajungandu-se pana la urma ca accesul in incinta depoului sa fie interzis persoanelor straine, incercandu-se astfel tinerea cat mai departe de ochii "indiscretilor" a anchetei in derulare, in vederea tragerii pe linie moarta a acesteia. Chiar si dupa ce responsabilii de la SNTCF Marfa Iasi au declarat ca la depoul pascanean s-a descoperit lipsa unei cantitati de 2.500 tone de combustibil, incercarile de musamalizare nu au incetat. Cea mai recenta tentativa este in curs de desfasurare si-i vizeaza in primul rand pe politistii ce lucreaza la acest caz care incearca sa-i traga la raspundere pe cei vinovati.

Intrebari fara raspuns

O sursa demna de incredere din randul cadrelor Ministerului de Interne, interesate de derularea anchetei de la Pascani, ne-a dezvaluit o noua ipoteza ce este vehiculata in scandalul "evaporarii" motorinei din Depoul Pascani. Conform sursei respective, cele peste 800 tone de combustibil ce reprezentau rezerva armatei ar fi fost folosite in consumul intern al depoului, respectiv la locomotivele Diesel ale unitatii pascanene. Aceeasi sursa a mai adaugat ca, in momentul in care ar fi trebuit sa se refaca rezerva statului, gestionarul
Virgil Stoleru a fost "sfatuit" sa accepte o reincarcare doar pe hartie, facand receptia unui combustibil ce nu mai exista, trecand peste contabilul depoului. Aceasta noua ipoteza ce se incearca a fi propagata in randul celor care ancheteaza cazul nu pare altceva decat inca o incercare de musamalizare, dat fiind faptul ca pana sa se ajunga la uzul intern al motorinei ce reprezenta rezerva statului trebuia folosita mai intai cantitatea de 1.800 tone de combustibil, cantitate disparuta si ea in mod miraculos. Aceasta ipoteza naste nu mai putin de trei intrebari la care nimeni nu poate deocamdata sa dea un raspuns clar - daca s-a ajuns la folosirea pentru uz intern a motorinei din rezerva armatei, ce s-a intamplat cu combustibilul ce avea initial aceasta destinatie? Cum a putut gestionarul Virgil Stoleru sa refaca aceasta rezerva doar pe hartie fara acordul contabilului si fara ca motorina sa existe in depou? Cum a fost posibil ca numeroasele controale realizate la depoul pascanean sa gaseasca totul in regula, desi motorina nu mai exista decat scriptic in rezerva statului?
Acest mister, daca tinem cont de faptul ca, inainte cu doar doua luni, tocmai se finalizase un control in depou si totul fusese gasit in regula, pare sa semene cu marea contrabanda cu combustibil de la granita cu Iugoslavia, putand fi considerat o noua "Afacere Jimbolia" in miniatura, ai carei vinovati nu vor fi niciodata descoperiti.
Mihai HOGAS
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1814 (s) | 24 queries | Mysql time :0.015628 (s)

loading...