News Flash:

Antrenamente dupa principiul piramidei

1 Noiembrie 2004
1031 Vizualizari | 0 Comentarii
•Acest principiu a fost conceput de Joe Waider si-si propune evitarea pericolului de accidentare, mai ales la inceputul exercitiilor

Prin contractia efectuata la intampinarea unei greutati mari, fibrele musculare cresc si se ingroasa. Teoretic, daca o persoana este capabila sa lucreze cu incarcatura maxima din prima serie fara incalzire si sa efectueze cu aceasta greutate opt repetari, aceasta este modalitatea de antrenament cea mai eficienta pentru masa si forta. Dar, practic, nu se poate face acest lucru din cauza marelui pericol de accidentare in antrenamentul cu greutati mari, fara incalzire. Nimeni nu poate incepe sedinta de pregatire cu o greutate maxima. Joe Waider a conceput sistemul piramidei pentru a rezolva aceasta problema, des intalnita la majoritatea practicantilor sportului. Astfel, se incepe cu aproximativ 50% din greutatea maxima (cu care se poate efectua o repetare) si se executa exercitiul cu aceasta greutate relativ usoara de 15 ori. Apoi se mai pune o greutate , dar se scade numarul de repetari la 10-12. In final, se creste greutatea pana cand este atins un nivel de 80% din greutatea maxima, dar este obligatoriu repetarea lui de cel putin 5-6 ori. In acest mod, orice practicant al sportului poate lucra cu greutati mari numai dupa ce s-a incalzit bine musculatura, fiind ferit astfel de orice fel de accidentari. Pe langa aceasta, principiul piramidei permite masei musculare sa se dezvolte in timp si constant, fara salturi si fara perioade de stagnare.
Florin BRIAUR
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1334 (s) | 24 queries | Mysql time :0.018600 (s)

loading...