News Flash:

Apocalipsa rutiera in Iasi

4 Octombrie 2007
4823 Vizualizari | 12 Comentarii
Apocalipsa rutiera in Iasi
• Specialistii apreciaza ca peste doi ani, in municipiul Iasi va fi imposibil de circulat cu masina • Numarul autovehiculelor creste, iar infrastructura rutiera a ramas aceeasi • "In Iasi se va circula mai greu decat in Bucuresti. Nu cred ca infrastructura ar putea fi modificata substantial in urmatorii ani pentru a rezolva problema", a declarat Radu Gaiginschi, seful catedrei de autovehicule rutiere


Previziunile specialistilor cu privire la traficul rutier din municipiul Iasi sunt apocaliptice. Daca nu se vor lua masuri imediate, traficul rutier se va sufoca. Deja soferii circula cu nervii intinsi la maximum. In marile intersectii, injuraturile soferilor se aud destul de greu numai datorita claxoanelor. In multe situatii, din cauza aglomeratiei nu se mai respecta nici semnele de circulatie, prin semne cu mainile se ajunge la mica intelegere. "Treci tu intai ca, dupa, ma bag si eu!" Pana si politistii care dirijeaza circulatia in intersectii fac fata cu greu din cauza numarului mare de masini. "In Iasi se va circula mai greu decat in Bucuresti. Nu cred ca infrastructura ar putea fi modificata substantial in urmatorii ani pentru a rezolva problema", a spus ieri Radu Gaiginschi, seful catedrei de autovehicule rutiere. De exemplu, pentru foarte multi soferi, bariera de la BJATM (de la sediul SC Comat SA, care face legatura intre cartierele Canta si Dacia) reprezinta o fobie. Zilnic, se formeaza cozi interminabile, de cativa kilometri, de masini cu soferi care asteapta sa se ridice bariera pentru a putea trece si a ajunge la serviciu. Unii dintre acestia, mai ghinionisti, care nu cunosc mersul trenurilor, stau si asteapta si cate 10-15 minute pana cand se ridica bariera. In tot acest timp de asteptare, care le mananca zilnic minute pretioase din viata, soferii trantesc nervosi si neputinciosi mainile de volan, isi clatesc ochii si se uita in stanga si in dreapta dupa vreo domnisoara stilata, ofteaza resemnati in fata infrastructurii prost si defectuos gandite. Ba chiar unii mai rasfoiesc cate o revista, iar in cazul soferitelor, acestea au timp sa isi mai pileasca cate o unghie. Specialistii spun insa ca ar fi totusi ceva solutii, dar acestea nu rezolva pe deplin problema. "Nu este normal ca o banda de trotuar sa fie mai lata decat strazile. Ca atare, este necesar sa se puna o rampa din beton la trotuare, astfel incat masinile sa poata fi parcate cu partea din fata a capotei, pe trotuar. In acest fel, sunt eliberate benzile de circulatie, care in prezent sunt ocupate cu masini care sunt parcate sau stationeaza. De asemenea, ar trebui sa fie amplasate semafoare cu mai mult de doua faze", a mai spus profesorul Gaiginschi.

Ce va fi in urmatorii ani?

Numarul autoturismelor inmatriculate in municipiul Iasi depaseste cifra de 51 de mii. Strazile orasului au inceput deja sa fie neincapatoare. Daca situatia ramane neschimbata, in mai putin de doi ani se va ajunge sa se circule bara la bara, iar cei care vor trebui sa iasa de pe o strada laturalnica, laterala, vor trebui sa astepte mai mult de cinci minute pentru a se putea incadra in trafic. "Probabil cei mai multi actuali soferi se vor lasa pagubasi de mersul cu autoturismul propriu si vor recurge la a folosi mijloacele de transport public in comun, bicicletele, sau vor merge chiar pe jos", a mai spus Radu Gaiginschi.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (12)

poli  | #19725
vor merge chiar pe jos? as vrea sa te vad pe tine mergand din C.U.G. pana in Copou pe jos, eventual la o ora matinala...
dan  | #19726
Donilor din primarie se poate face un pasaj aerian in capatul daciei care sa iasa undeva la postul de control in pacurari care a-r mai prelua din traficul de la bariera dacia
Tyr  | #19727
Singura solutie ramane mersul pe jos, atat timp cat mijloacele de transport public in comun nu vor avea benzi dedicate, iar haitele de caini vor ataca biciclistii... Vorbe goale...
Sergiu  | #19728
Solutii exista, dar trebuie ca mai marii orasului sa le puna in practica. Soseaua Pacurari este foarte aglomerata, ar putea fi mai libera daca Strada Canta ar fi reparata ca la carte sau daca soseaua paralela cu Pacurari(cred ca Arcu se numeste) ar fi reparata ca e plina de canale lasate. Totodata ar trebui renuntat la piatra cubica de la liniile de tramvai si sa se poata circula si pe linia de tramvai , fara ca Politia sa te amendeze. Nu in ultimul rand ar trebui sincronizate semafoarele ca pe Bdul.Indep. se intimpla ca sa ai verde la semaforul de la UMF si rosu la cel de la SF.Spiridon, de aceea desi ai verde nu poti pleca de la semafor ptr ca coada de la celalalt semafor e chiar in fata ta. Si ca o concluzie finala, prosti suntem noi soferii care platim atitea taxe si avem strazi mai rele ca in Gabon. Poate ar trebui blocate strazile (ca un fel de greva) poate ne baga cineva in seama!!!!
cornel  | #19729
sosele mai bune si o centura a orasului . dar cine sa le faca , sunt alte interese. ne spunem parerile doar ca sa nu ne plictisim`. numai vlad tepes si lapusneanu ar mai putea face ceva.
deputat si senator de iasi  | #19730
vreu si eu sa merg pi jos! ca pe sus m-am saturat
eu  | #19731
eu nu inteleg de ce nu se scot barierele de la tigarete, ca si pe acolo se poate trece din dacia in pacurari. ca pana se face un pasaj aerian...
anca  | #19732
Priviti-i stimati concetateni cit de imbecili pot fi! Deci, in loc sa caute solutii decente pt un trafic decent, luand in considerare prognozele, ei se spala pe miini, si ne recomanda....sa mergem pe jos.....
In curind o sa ne recomande sa ne spalam mai rar si cu apa rece, sa mincam si piine veche, si sa ne lasam eventual de scoala, ca nu au bani de reparatii.
Mai votatii, ca poate cine stie...ne intoarcem in comuna primitiva in 2-3ani!
sofer  | #19733
10-15 min la bariera BJATM?e un caz fericit. va invit in jurul orelor 14.30 sau la 16.30 sau pe la 8.30.....cand doriti.sa vedeti atunci coada si indignarea soferilor.si tot atunci politia rutiera ar putea suspenda si cateva permise de la "smecherii" care depasesc coloana de masini si se ingramadesc chiar langa bariera(unii mai trec si printre ele). iar pe langa asta,strada care leaga Dacia de Canta si in special unde se intersecteaza cu linia de tren ,este jalnica. de Canta nu mai vorbesc,soseaua si strada Arcu, Silvestru etc (mi-ar trebui vreo juma de ora sa le enumar pe toate}. intr-un cuvant : JALE . BATAIE DE JOC. platim taxe degeaba...cea mai proasta conducere o avem.
Dinca  | #19734
E bine ca avem acel plan de reabilitare a circulatiei, facut de acea firma din Bucuresti. Acum intr-adevar, s-a schimbat situatia traficului. Din pacate in rau. Ma bucur ca au fost platiti bine din banii iesenilor. Curios e insa faptul cum nimeni nu ii apostrofeaza nici pe ei, nici pe cei din primarie. Nu primim nici macar o explicatie. Mai e interesant si faptul ca avem strazi unde sunt amplasate camere video si pe langa asta mai exista si acei agenti de la Politia Comunitara. Cu toate astea masinile dubleaza incurcand traficul. Nici in acest caz nu primim o minima explicatie. Oricum ne-am obisnuit sa nu punem intrebari si ei s-au obisnuit sa ne ignore.
Anonim  | #19735
solutia... o autostrada cu mai multe iesiri in fiecare cartier
florin  | #19736
eu nu spun decat atat:astazi ,13 octombrie 2009 am circulat cum nici in bucuresti nu am facut-o.......a trebuit sa stau aproape 1 ora pentru a iesi din parcarea spate iulius mall pt a ma ma indrepta spre pod metalurgie.nu zic ca am fost corect in acea situatie dar...... sa mai zica si altii cum a fost ca mie mi-a ajuns....jumatate de pachet de tigari
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1744 (s) | 24 queries | Mysql time :0.022222 (s)

loading...