News Flash:

Atentat la siguranta statului

27 Mai 2004
664 Vizualizari | 0 Comentarii
•Lucrarile de modernizare a liniei de tramvai de pe podul Alexandru cel Bun sunt executate fara o aprobare de la Ministerul Apararii Nationale •Un numar de 30 de motoare noi pentru tramvaie, achizitionate de Abalasei, au fost pur si simplu date la fier vechi

Neculai Abalasei, directorul Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC), nu are nici un fel de respect fata de autoritatile statului sau fata de lege. Astfel, anul acesta Regia a reluat lucrarile de modernizare a liniei de tramvai din Alexandru cel Bun. Regia a demarat lucrarile de modernizare si la linia de pe podul din Alexandru cel Bun, desi acest lucru nu a fost prevazut in proiectul initial si, prin urmare, nici in planul de investitii, deoarece proiectul se referea la modernizarea liniei de tramvai de la capatul de langa piata al podului Alexandru cel Bun si pana la capatul cartierului Dacia. Lucrarile pe acest pod au demarat fara ca RATEC sa fi primit, in prealabil, acordul Ministerului Apararii Nationale. Podurile sunt considerate obiective strategice de interes national, iar MApN trebuie sa-si dea acceptul pentru realizarea acestor lucrari in baza unui proiect prezentat in prealabil, dupa cum au afirmat unii dintre specialistii contactati ieri de reporterii cotidianului ZIUA de Iasi. MApN s-ar fi asigurat ca solutia tehnica adoptata nu afecteaza starea de functionare a podului, in caz de necesitate si nu numai. Mai mult, acest pod traverseaza calea ferata. Se poate pune intrebarea, ce s-ar intampla daca in caz de necesitate, si nu numai, din cauza unor lucrari de proasta calitate un tramvai ar deraia si ar cadea de pe pod peste linia ferata?

Nu se fac lucrari de calitate

Conducerea RATEC, reprezentata de directorul Neculai Abalasei si finul sau, inginerul sef Cristian Stoica, iroseste banii municipalitatii prin lucrarile de refacere a cailor de rulare a tramvaielor care se executa de la inceputul anului acesta in tot orasul. Astfel, la propunerea lui Abalasei, carosabilul este adus la nivelul liniei de tramvai. Primaria a acceptat aceasta solutie in speranta ca se va mai adauga cate o banda de circulatie pe fiecare sens de mers, deoarece vor putea sa circule si masinile peste linia de tramvai. Cum se face acest lucru? Langa linia de tramvai se toarna un strat de asfalt. In alte zone, acest strat de asfalt a fost turnat in urma cu cativa ani, dar intre timp s-a deteriorat. Anul acesta, linia de tramvai trebuie adusa la nivelul carosabilului. Astfel, primul strat de asfalt se unge cu smoala, dupa care se mai toarna inca un strat. In aceasta vara, atunci cand temperatura la sol va depasi 60 de grade Celsius, smoala se va topi, iar stratul de asfalt turnat deasupra va aluneca sau se va rupe, deoarece lucrarile sunt realizate in panta. Dupa aceea, Primaria va fi nevoita sa aloce alte zeci de miliarde lei pentru a remedia situatia. Rotile masinilor vor fi prinse si distruse intre portiunea care se va crea intre zona asfaltata si linia de tramvai. In plus, calea de rulare a tramvaielor trebuie sa aiba un anumit grad de elasticitate, pentru ca vibratiile produse de circulatia mijloacelor de transport in comun sa fie transmise in pamant. Deoarece, acum, liniile de tramvai sunt incadrate de asfalt, calea de rulare a devenit rigida, iar vibratiile se transmit in boghiuri (ansamblul care cuprinde rotile tramvaielor), iar tramvaiele se vor strica mult mai repede. O serie de specialisti contactati de reporterii cotidianului ZIUA de Iasi au declarat ca, in aceasta situatie, cea mai buna solutie era ca langa liniile de tramvai sa fie amplasate dale de beton peste o serie de straturi succesive de piatra sparta si nisip. Mai mult, sina de tramvai este prinsa de traverse cu o serie de clesti improvizati, neomologati. Ideea apartine directorului Abalasei. Pana la venirea acestuia la conducerea RATEC, sina tramvaiului era prinsa de traverse cu clesti cu surub, in forma literei "K". Acesti clesti se fixau perfect pe traversa. Clestii trebuie fabricati dintr-un aliaj metalic special. In Romania, aceste piese pot fi fabricate numai la Combinatul Siderurgic de la Resita. Acum, liniile de tramvai sunt prinse de clesti cu surub confectionati din tabla groasa, in forma literei "L". Din cauza vibratiilor, clestii improvizati de Abalasei se pot rupe oricand, iar linia de tramvai se poate misca, provocand un adevarat dezastru.

Banii irositi de directorul RATEC

Neculai Abalasei are o vasta experienta in ceea ce priveste irosirea banului public, inca de pe vremea cand ocupa functia de director adjunct al Regiei Autonome de Transport in Comun. Astfel, un control efectuat de serviciul de audit din cadrul Consiliului Judetean la RATC a scos la iveala faptul ca Abalasei a cumparat de pomana 30 de motoare noi pentru tramvaie, deoarece, dupa numai doi ani, au fost aruncate la fier vechi. Astfel, la data de 22 august 1994, Abalasei a cumparat de la o firma din Bucuresti 30 de motoare noi pentru modernizarea unor tramvaie. Numai 10 din aceste motoare au fost folosite in anul 1995, deoarece tot atatea tramvaie au fost modernizate. In anul 1996, cele 10 tramvaie modernizate au fost casate si asa s-a ajuns in situatia in care motoarele au fost achizitionate de pomana. Celelalte 20 de motoare au stat nefolosite ani de zile in magaziile Regiei. Pentru aceste motoare, RATC a platit 117 milioane de lei in anul 1994.
Ovidiu NEMTANU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1864 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018312 (s)

loading...