News Flash:

Atentie la ce cumparati de pe Internet

22 Februarie 2010
947 Vizualizari | 0 Comentarii
• Din cele 12 firme controlate de catre comisarii de la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC) Iasi, la majoritatea s-au depistat abateri  si incalcari ale drepturilor consumatorilor ieseni

Un control in randul firmelor care practica comertul on-line in judetul Iasi a scos la iveala grave abateri. Din cele 12 firme controlate de catre comisarii de la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC) Iasi, la majoritatea s-au depistat abateri si incalcari ale drepturilor consumatorilor ieseni. Problemele constatate de catre comisari au fost din cele mai variate, pornind de la abateri grave, cum ar fi faptul ca firmele specializate pe comertul online nu respecta prevederile legislative ce tin de incheierea si executarea contractelor la distanta, pana la lipsa informatiilor legate de posibilitatea de a denunta unilateral contractul fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de zece zile de la primirea produsului sau in termen de zece zile de la incheierea contractului in cazul prestatorilor de servicii. In unele cazuri, textul clauzei de denuntare unilaterala nu era cel prevazut de lege, sau consumatorii erau indusi in eroare in privinta termenului in care se putea solicita rezilierea contractului, cum ar fi trei zile in loc de zece, asa cum prevede legislatia. Pe lista neagra s-a mai adaugat si informarea incompleta privind datele de identificare si contact, cum ar fi lipsa adresei sediului social. Au mai fost constatate abateri legate de comercializare a unor produse in afara termenului de valabilitate acordat de producator, informarea incorecta privind garantiile produselor si nu numai. "Am controlat 12 firme din judetul Iasi, dintre care la zece am aplicat amenzi. De asemenea, de la inceputul anului am primit si doua sesizari in legatura cu produsele achizitionate on-line", a detaliat Radu Negrescu, directorul coordonator al Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor.

De urmarit

In urma controalelor efectuate, comisarii recomanda clientilor care doresc sa isi achizitioneze produse on-line sa fie foarte atenti. Astfel, este preferabil sa fie cumparate produse de la companii cunoscute sau cu care s-a mai avut contact si sa fie evitati operatorii economici care nu afiseaza date de contact complete, respectiv adresa, telefon, cod unic de identificare fiscala si care se rezuma la o adresa de e-mail. In cazul in care bunurile sunt expediate din strainatate, consumatorul trebuie sa fie atent la taxele postale si alte costuri pe care comerciantul nu le afiseaza/calculeaza, cum ar fi taxele vamale si TVA. Trebuie retinut faptul ca bunurile care sunt expediate din strainatate ajung la destinatie intr-un timp mai lung. Comisarii sustin ca este indicata tiparirea la imprimanta a comenzii, clauzelor si conditiilore ce apar pe site la momentul cumpararii, pentru situatia in care, ulterior, trebuie rezolvata o disputa cu vanzatorul.

abateri grave comertul online rezilierea contractului judetul iasi
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2048 (s) | 22 queries | Mysql time :0.017823 (s)