News Flash:

Atentie la ingredintele din pizza

1 Iunie 2006
1336 Vizualizari | 0 Comentarii
•O parte dintre restaurantele iesene prezinta in oferta de meniu anumite ingrediente, dar la prepararea mancarurilor sunt folosite in cantitati mai mici sau doar o parte dintre acestea

Restaurantele si pizzeriile din Iasi care nu respecta ingredientele declarate in oferta de meniu sunt in vizorul inspectorilor de la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Iasi. O parte dintre restaurante prezinta in oferta de meniu anumite ingrediente, dar la prepararea mancarurilor sunt folosite in cantitati mai mici sau doar o parte dintre acestea. Mai mult, bucatarii care prepara pizza au invatat cateva trucuri pentru a ascunde aceste nereguli. Cascavalul, turnat din belsug, mascheza foarte bine ingrendientele de pe pizza, astfel consumatorul nu stie ce mezeluri au fost folosite. "Prestatorii de servicii din alimentatia publica trebuie sa respecte conditiile prescrise de catre legiuitori, respectiv conditiile de igiena, dar si pe cele declarate in meniu (mod de preparare, ingrediente folosite si cantitatile specificate), a declarat Mihai Bodea, director al OJPC Iasi. Pentru nerespectarea meniului, pizzeriile risca sa plateasca amenzi cuprinse intre cinci si 30 milioane lei (500 si 3 mii RON). Un alt truc folosit in restaurante, pentru atragerea clientilor, este publicitatea falsa a produselor oferite. In Iasi sunt locatii unde clientii comanda un produs, dar raman surprinsi cand vad ca, de fapt, primesc altceva. Intr-un restaurant din Podu Ros fotografiile din oferta meniului pentru inghetata nu au nimic in comun cu inghetata consumata in acel loc. Cupe mari, cu mai multe sortimente de inghetata, sunt prezentate frumos clientilor, insa ospatarii aduc clientului o inghetata mult mai mica si care nu seamana nici pe departe cu ceea ce au comandat. "Publicitatea facuta unui produs trebuie sa fie reala, nu inselatoare. Aceasta pentru ca orice consumator care vede o imagine frumoasa este tentat sa aleaga acel produs. O alta neregula intalnita la publicitatea produselor este mesajul subliminal, adica cel care ascunde anumite informatii care l-ar influenta pe client sa nu cumpere produsul", a mai spus Marius Bodea. Modalitatea cel mai des intalnita este nedeclararea in meniu a cantitatii produsului. Cine incalca regulile publicitare risca sa primeasca de la inspectorii OJPC amenzi cuprinse intre 15 si 40 milioane lei (1.500 si patru mii RON).
Cerasela APOSTU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1402 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019234 (s)

loading...