News Flash:

Avalansa de studenti

10 Februarie 2003
1238 Vizualizari | 0 Comentarii
•In 2003, Universitatea "Al. I. Cuza" intentioneaza sa scoata la concurs cu aproape 1.000 de locuri mai mult decat anul trecut •Din anul universitar 2004-2005, se are in vedere stabilizarea cifrei de scolarizare si punerea accentului pe calitatea invatamantului superior

Senatul Universitatii "Al. I. Cuza" a stabilit cifra de scolarizare pentru anul universitar 2003-2004, care va fi supusa atentiei si aprobarii Ministerului Educatiei si Cercetarii (MEC). Astfel, daca MEC va aproba cifra de scolarizare propusa, avalansa cresterii numarului de studenti de la "Cuza" va continua si in urmatorul an universitar. Conducerea Universitatii intentioneaza sa scoata la concursul de admitere 4.315 locuri finantate de la buget (3.710 la formele de invatamant de lunga durata si 605 la colegii), cu aproape 1.000 de locuri mai mult decat anul trecut. Pe langa acestea, Universitatea va mai propune candidatilor si 7.125 locuri cu taxa, dintre care 3.895 la zi si 3.230 la formele de invatamant la distanta. Numarul de locuri pe care Universitatea "Cuza" le va scoate la concurs va fi stabilit cu siguranta abia dupa ce MEC va aproba cifra de scolarizare la nivel national, lucru ce se va intampla pe la sfarsitul primaverii.

Responsabilitate si autonomie universitara

Pe 24 ianuarie, cu ocazia intalnirii delegatiei prezidentiale cu conducerile universitatilor iesene acreditate, la Sala Senatului Universitatii "Al. I. Cuza", presedintele cataloga drept "o aventura nesabuita" procesul prin care Universitatea a ajuns de la aproape 3.000 de studenti in 1990 la peste 35.000 in prezent. Ministrul Educatiei si Cercetarii, Ecaterina Andronescu, opina, la randul sau, ca, din pacate, cresterea cantitativa a invatamantului superior romanesc s-a facut in dauna calitatii sale.
Aceasta problema a cresterii explozive a numarului de studenti de la "Cuza" a fost ridicata, conform spuselor prorectorului didactic al Universitatii, Mihai Toma, si in cadrul intalnirii ce a avut loc in cursul saptamanii trecute intre Ecaterina Andronescu si rectorii universitatilor iesene. Ministrul ar fi lasat atunci sa se inteleaga ca problemele inerente acestei cresteri (spatii didactice si locuri de cazare insuficiente, scaderea calitatii invatamantului etc.) tin de responsabilitatea universitatilor, care constituie, la randul lor, un mediu concurential ce lasa deschisa posibilitatea alegerii. Ministrul le-ar fi recomandat universitatilor sa se orienteze in viitor inspre cresterea calitatii actului de invatamant.

Tarii, cat mai multi studenti!

Prorectorul Mihai Toma a incercat sa justifice cresterea numarului de studenti de la "Cuza", crestere criticata mai mult sau mai putin sever atat de presedinte, cat si de ministru. "Aceasta crestere a numarului de studenti la nivel national, la xAl. I. Cuzax in particular, a fost incurajata atat de Guvern, cat si de ministerul de resort, pornind de la faptul ca, dupa Revolutie, Romania avea un numar prea mic de studenti raportat la mia de locuitori fata de celelalte state europene. In conditiile autonomiei universitare, s-a ajuns acum la circa 28 de studenti la mia de locuitori (cam 600.000 de studenti in toata tara - n.r.), ceea ce constituie un raport satisfacator. Pe de alta parte, a inceput sa scada numarul de absolventi de invatamant preuniversitar. Per total, s-a ajuns la un raport foarte apropiat intre numarul de absolventi de liceu si numarul de studenti in anul I. Acest lucru inseamna, inevitabil, si o scadere a calitatii invatamantului superior", a explicat prorectorul Mihai Toma.

De la cantitate la calitate

Ca raspuns la problemele pe care le creeaza aceasta explozie a numarului de studenti, se are in vedere o stabilizare a cifrei de scolarizare la nivel national. Universitatea "Al. I. Cuza" se va inscrie in acest proces incepand cu anul universitar 2004-2005. "Anul acesta va fi ultimul in care numarul de studenti de la Universitatea noastra va mai creste. Din 2004, intentionam sa consolidam ceea ce am realizat pana acum si vom da o atentie sporita calitatii actului de invatamant. In acest scop, ne gandim fie sa introducem o selectie mai severa a candidatilor de la inceput, odata cu examenul de admitere, fie sa punem la punct un sistem prin care studentii sa fie selectati pe parcursul studiilor, eventual printr-un sistem diferentiat de diplome", a explicat prorectorul Mihai Toma.
Dan POSTOLEA
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1688 (s) | 24 queries | Mysql time :0.020085 (s)

loading...