Bacteria care cauzeaza cancerul la colon, identificata de cercetatorii americani

24 August 2009
992 Vizualizari | 0 Comentarii
www sciencedaily com
Afisat la 18:36

O echipa de cercetatori americani a identificat bacteria care sta la baza aparitiei cancerului la colon. Potrivit oamenilor de stiinta, este vorba despre aceeasi bacterie care provoaca aparitia diareii la copii si adulti, arata Science Daily.

Studiul pe soareci, condus de cercetatorii de la Universitatea Johns Hopkins din SUA, a aratat ca Bacteroides fragilis (ETBF), o bacterie care provoaca aparitia diareii, determina aparitia cancerului la colon.

"In cazul in care ceea ce vedem la soareci este valabil si pentru oameni, inflamarile cronice cauzate de aceasta bacterie deterioreaza materialul genetic din celulele colonului si le permite sa creasca necontrolat. Ea favorizeaza, astfel, dezvoltarea tumorilor", a declarat Drew Pardoll, expert al Universitatii Johns Hopkins.

Potrovit aceluiasi studiu, 35% dintre copii si adulti sunt purtatori ai bacteriei ETBF. Cercetatorii sustin ca bacteria conduce la cancerul de colon in combinatie cu alte bacterii din intestin.
Incarc...