News Flash:

Bancile, puse la zid din cauza practicilor abuzive

5 Februarie 2008
1199 Vizualizari | 2 Comentarii
Oficiul pentru Protectia Consumatorului Iasi
• Sucursalele locale ale bancilor comerciale vor fi controlate de inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Iasi, care vor verifica daca exista clauze abuzive sau neclare • Bancile comerciale care isi fac publicitate inselatoare sau nu ofera toate informatiile privind serviciile bancare, inclusiv dezavantajele serviciilor oferite, vor putea fi amendate cu sume de pana la 60.000 lei

Sucursalele locale ale bancilor comerciale vor fi verificate de inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Iasi. Acestia au solicitat deja modelele de contracte de la fiecare dintre acestea pentru a controla daca exista clauze abuzive sau neclare. "Cei mai multi consumatori nu inteleg clauzele contractuale pentru ca este folosit un limbaj specific, sofisticat. Clauzele trebuie sa fie clare, sa ofere toate datele necesare", a declarat Cristina Constantineanu, jurist in cadrul Inspectoratului Regional pentru Protectia Consumatorului (IRPC) Iasi. Pana in prezent, trei ieseni au depus reclamatii la OJPC Iasi, in special cu privire la lipsa unei informari corecte privind dobanda creditelor de consum. Conform cu noile prevederi din Legea 363 din 2007 privind practicile incorecte ale comerciantilor, bancile comerciale care isi fac publicitate inselatoare sau nu ofera toate informatiile privind serviciile bancare, inclusiv dezavantajele serviciilor oferite, vor putea fi amendate cu sume de pana la 60.000 lei. Mai mult, operatorii economici se pot turna intre ei pentru practici incorecte. Astfel, reprezentantii unei banci comerciale pot face atat reclamatii la Protectia Consumatorului, dar si o sesizare in instanta privind practicile incorecte sau inselatoare ale unei banci concurente. Era suprematiei bancilor apune odata cu aparitia noii legi privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii. Actul legislativ incrimineaza atat lipsa unei informari corecte, dar si practicile comerciale si publicitatea inselatoare si agresiva.

Bancile sfideaza consumatorii


Pentru explicarea si consultarea pe marginea acestor prevederi, Asociatia pentru Apararea Drepturilor si Intereselor Consumatorilor AADIC - APCONS Iasi, in parteneriat cu Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Iasi a organizat ieri o intalnire cu reprezentantii bancilor comerciale care isi desfasoara activitatea in judetul Iasi. Doar sase banci si-au aratat interesul pentru aceasta dezbatere, respectiv Casa de Economii si Consemnatiuni (CEC) Iasi, SC Emporiki Bank SA, SC MKB Romexterra Bank SA, Banca Transilvania, Pro Credit Bank si BRD - Groupe Société Générale. "Bancile ne sfideaza in continuare. Operatorii economici sfideaza nu numai autoritatile, dar si consumatorul. Vom fi foarte exigenti in ceea ce priveste activitatea acestora. Am facut recent o ancheta privind serviciul de schimb valutar. Doar trei dintre banci aveau afisat un numar de telefon la care sa se adreseze clientii nemultumiti de servicii. Din start este incalcat un drept foarte important: dreptul de a apela, de a face o reclamatie", a declarat Vasile Cazan, presedintele APCONS Iasi. Potrivit noilor reglementari legale, o banca comerciala sesizata ca a desfasurat practici inselatoare sau incorecte va putea fi sanctionata fara a mai fi nevoie demonstrarea prejudiciului cauzat consumatorului. "Legea 363 este permisiva. Nici nu este nevoie sa demonstram prejudiciul consumatorului. Pot depune plangere impotriva bancilor comerciale persoanele fizice, asociatiile de consumatori, dar si operatorii economici concurenti. Acestia pot sesiza atat Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, dar si instanta de judecata", a precizat Cristina Constantineanu, jurist in cadrul Inspectoratului Regional pentru Protectia Consumatorului (IRPC) Iasi.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

Catalin  | #29217
Un exemplu de inselatorie practicata de Bancile comerciale este si exprimarea in reclame dar si in contracte ,, dobanda fixa in primul an" vraja nu e dobanda fixa in primele 12 luni cum s-ar putea crede ci doar in primele 11 luni, deja in a 12-a luna platesti la alta dobanda. Am patit-o personal la Bancpost. Oricum ei sunt acoperiti-vor replica n-am spus primul an ci in primul an :)
Uhan  | #29218
Goana dupa profit prin orice mijloace.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1909 (s) | 22 queries | Mysql time :0.017985 (s)

loading...