News Flash:

Birocratie - munti de acte pentru o semnatura

27 Aprilie 2006
1186 Vizualizari | 0 Comentarii
•Orice hartie emisa de primarie trebuie sa poarte obligatoriu semnatura primarului sau a unuia dintre viceprimari

Drumul actelor in primarie se blocheaza la usa primarului si a viceprimarului. In fiecare zi, pe masa edililor poposesc cateva sute de adrese, avize, raspunsuri, certificate, care asteapta cuminti ore in sir o semnatura. Asta pentru ca o dispozitie de data recenta a primarului a impus ca fiecare hartie ce iese din Palatul Roznovanu sa fie semnata in mod obligatoriu de catre primar sau viceprimarul care coordoneaza activitatea serviciilor. Desi masura ingroasa birocratia, primarul Nichita considera ca este o masura necesara, dat fiind haosul actelor prin birourile primariei. Practic, seful municipalitatii a descoperit ca de multe ori adresele semnate de sefii de servicii si care ajung la cetateni se bat cap in cap. Mai mult, odata ce puteau semna diverse acte fara a fi controlati de superiori, sefii de servicii puteau favoriza subiectiv diferite persoane. "Incerc sa rezolv lucrurile dupa cum dau de ele. Cum responsabilizeaza primaria semnatura unui sef de serviciu? Primaria are o conducere si aceasta raspunde in fata legii si de aceea trebuie sa cunoasca hartiile emise de institutie", a declarat Gheorghe Nichita. Sefii din primarie pierd acum o buna bucata din zi cu semnaturi pe vrafuri de hartii. "In fiecare zi, timp de doua ore jumatate, trei ore semnez acte. De cele mai multe ori raman seara sa semnez si sa ma uit pe diferite documentatii", a spus Nichita. Viceprimarul Neculau este insa mai suparat in privinta hartiilor. "Nu mai am timp sa fac nimic daca citesc in fiecare zi sute de adrese, avize, raspunsuri pentru cetateni", a spus Constantin Neculau. Tot in privinta semnaturii de pe acte, primarul a gasit si o modalitate de elimina o parte din birocratie. "Am hotarat sa ne intalnim periodic toti cei care trebuie sa semnam autorizatiile de constructie. Inspectorul de specialitate va sustine fiecare dosar, il vom verifica impreuna si apoi semna. Asta pentru a nu se mai pierde timp pentru semnaturi", a precizat Nichita. Pana acum, o autorizatie trebuia sa astepte zile in sir la Urbanism, la Serviciul Juridic, apoi pe masa secretarului Consiliului Local si abia apoi intra in asteptare pentru semnatura primarului, obligatorie pentru un astfel de act.
Lucian SCHIOPU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1849 (s) | 22 queries | Mysql time :0.029619 (s)

loading...