News Flash:

Biserica, principalul beneficiar al fondurilor din impozitul pe venit

4 Mai 2010
783 Vizualizari | 1 Comentarii
Aproape o treime dintre romanii care au ales sa redirectioneze 2% din impozitul pe venit de anul trecut catre o organizatie non-profit au optat pentru biserica si fundatiile bisericesti, în timp ce circa 10% au decis ca fondurile sa ajunga la SMURD sau Salvati Copiii, potrivit unui studiu al GfK. "Doar 60% dintre persoanele care castiga venituri din diverse surse stiu despre posibilitatea redirectionarii a 2% din impozitul pe venit catre o organizatie non-profit. Acestea sunt mai degraba persoane din mediul urban cu educatie superioara si venituri mai mari", se arata într-un comunicat al companiei de cercetare de piata. Desi cunosc generic posibilitatea redirectionarii celor 2% din impozitul pe venit, doar ceva mai mult de jumatate dintre aceste persoane au si actionat în aceasta directie în 2009 (56%). In topul beneficiarilor se afla biserica sau fundatiile bisericesti - 29% din cei care au redirectionat. La o distanta apreciabila se situeaza SMURD (10%), Salvati Copiii (9%), Copii în dificultate (6%) si Crucea Rosie (aproximativ 6%). De asemenea, aproximativ 8% dintre persoane au redirectionat 2% din impozitul pe venit catre diverse scoli sau fundatii care sprijina educatia sau cultura. De departe, criteriul care a stat la baza alegerii unei organizatii catre care sa orienteze 2% din impozitul pe venit în 2009 este recomandarea, fie din partea familiei, prietenilor sau cunostintelor, fie din partea companiei la care lucreaza, în conditiile în care aproape doua treimi dintre cei chestionati au optat pentru una dintre cele doua variante. Aproximativ 15% dintre persoane s-au documentat si au decis singure organizatia dupa anumite criterii, în timp ce pentru alte 6% dintre persoane organizatia a fost impusa de catre compania la care lucreaza.
Ca posibili beneficiari, ierarhia este asemanatoare cu 2009, pe primul loc aflandu-se biserica sau fundatiile bisericesti (23% dintre cei care intentioneaza sa redirectioneze), urmata de organizatiile Salvati Copiii (14%), SMURD (13%), Copii în dificultate (10%) si Crucea Rosie (aproape 9%).
Pe de alta parte, gradul de notorietate al unor campanii de promovare este destul de mic, doar aproximativ un sfert dintre persoanele care cunosc aceasta posibilitate putand mentiona campaniile, ceea ce arata ca decizia de redirectionare a unei parti din impozitul pe venit este mai puternic influentata de alti factori decat de campaniile de promovare realizate de organizatii si ONG-uri.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Leana  | #105514
Astia sunt romanii, niste pomanagii idioti care cred ca in acest fel Dumnezeu le va baga in traista mai mult. Bai idiotilor, daca vreti sa faceti un bine directionati catre case de orfani, camine de batrani, SMURD,sanatate etc,nu catre biserici sa le faceti averi la diavolii de preoti, excroci si mincinosi. Daca si an ziua de astazi mai credeti ca ruganduva si ploconinduva in fata acestor excroci va da DUMNEZEU de toate sunteti naivi si va meritati soarta.DUMNEZEU va da dar nu va baga in traista. Trebuie sa munciti ca sa aveti traista plina.DUMNEZEU le da oamenilor ce merita atunci cand se nasc. Mai departe depinde de fiecare individ cum gestioneaza ceea ce a primit.Credeti an DUMNEZEU, dar nu va lasati pacaliti si subjugati de religia propagata de niste excroci.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1885 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018220 (s)

loading...