News Flash:

Brambureala criteriilor de evaluare a calitatii in scoli

1 Februarie 2006
870 Vizualizari | 0 Comentarii
•Scolile cu piscina, internat, cantina, semiinternat, cluburi, bucatarie, dotari ultramoderne, cabinete medicale functionale etc. vor avea cel mai mare punctaj •La ora actuala nici o unitate de invatamant din Iasi nu are cumulate toate criteriile respective pentru a intruni un punctaj mare si, in functie de acesta, sa primeasca o finantare pe masura •Unii dintre directorii scolilor considera ca bani vor primi tot scolile care si pana acum au beneficiat de fonduri substantiale

Scolile iesene au fost puse sa se antreneze pentru calitate dupa un set de criterii care se bat cap in cap. Aparut anul trecut, volumul "Asigurarea calitatii in Educatie - documente pivind evaluarea institutionala a unitatilor/institutiilor de invatamant preuniversitar" a pus pe jar directorii unitatilor scolare din Iasi. Dupa ce l-a primit gratuit, majoritatea directorilor a inceput sa faca o multime de calcule pentru a vedea in ce categorie va intra scoala pe care o reprezinta. Fara a fi informati ca de fapt studiul are doar rol orientativ, profesorii au luat in serios situatia, mai mult, au inceput sa se pregateasca pentru evaluare. Aceasta, tot conform studiului aparut sub egida Ministerului Educatiei si Cercetarii, ar trebui demarata in acest an scolar.

Scoli cu piscina

Criteriile de evaluare a scolilor iesene, conform volumului coordonat de Gheorghe Felea, director in Ministerul Educatiei si Cercearii, arata ca si cum ar fi "imprumutate" din alte sisteme de Educatie si modificate pe ici, pe colo. Numarul maxim de puncte propuse pentru evaluarea calitatii ajung la 400, iar conform indeplinirii acestora, unitatile de invatamant sunt impartite in trei categorii. Prima si cea mai slaba, cu maximum 250 de puncte ar fi categoria scolilor standard, scolile repezentative vor fi cele care obtin pana in 300 de puncte, iar scolile de excelenta ar fi cele care obtin peste 300 de puncte. Numai ca punctele si unele criterii propuse pentru evaluare se bat cap in cap. Mai precis, o scoala primeste un numar de puncte pentru ca atrage elevii prin profilurile puse la dispozitie, numai ca aceeasi scoala este depunctata din cauza ca nu are spatii suficiente pentru elevi. Mai mult decat atat, sunt evaluate cu punctaj mare "semiinternatele" sau "scoala de dupa-amiaza", lucruri care nu sunt posibile la scolile din Iasi, unde se invata in doua schimburi. Mai mult, nu exista semiinternate unde elevii sa poata sta sub supravegherea profesorilor pana seara, ci doar internate. Concret, o scoala primeste patru puncte daca dispune de "cantina, internat, semiinternat, cabinete medicale functionale, vestiare, bucatarie, spalatorie, sala de festivitati, club etc. bine dotate, utilizate in proportie de 90 la suta din capacitatea lor pentru uzul elevilor, precum si alte dotari sociale pentru elevi si cadre didatice", este stipulat la subcapitolul spatii destinate serviciilor sociale-culturale si de documentare. Numai ca nici o scoala din Iasi nu are cumulate toate aspectele mentionate mai sus, fapt ce ar duce la imposibilitatea obtinerii celor patru puncte. Mai mult decat atat, in timp ce unele scoli nu au nici macar o sala de sport, acestea ar trebui evaluate si in functie de existenta piscinelor. Concret, pentru baza sportiva scolile si liceele ar trebui sa primeasca patru puncte doar daca au "cladire cu destinatia initiala de 'sala de sport' dotata conform mormativelor, trenuri amenajate corespunzator pentru practicarea unor sporturi (facultativ bazine de inot/piscina)" se arata in grila cu puncte propusa pentru evaluare. Ironia este ca tot in materialul editat de MEC exista stipulat ca unitatea de excelenta trebuie sa "beneficieze de maximum de drepturi si competente care pot fi atribuite in conformitate cu legislatia in vigoare". Cu alte cuvinte, scolile care primesc mai multe fonduri ar trebui sa le primeasca in continuare, iar celelalte care ar avea nevoie nu. "Speram ca totusi aceste criterii sa nu fie aplicate in forma in care arata acum, pentru ca nu sunt coerente. Bani va primi tot scoala care are, iar cele care au intr-adevar nevoie ar trebui sa mearga cu fonduri minime", sustine Teodor Dates, directorul Grupului Scolar Virgil Madgearu.

Bani cheltuiti de pomana

Chiar daca studiul a necesitat mai mult timp de documentare, mai multe persoane implicate si nu in ultimul rand bani, in momentul de fata prevederile acestuia sunt luate drept criterii de antrenament. "Scolile au acest document ca un volum de indrumare, de pilotare, insa nu are un caracter de hotarare. De fapt, criteriile prevazute in acest studiu nu sunt batute in cuie, depinde de ARACIP ce va hotari", a declarat Magda Andreescu, inspector de management in cadrul Inspectoratului Scolar Judetean.
Marilena ROJNITA
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1788 (s) | 24 queries | Mysql time :0.020516 (s)

loading...