News Flash:

Cameleonul Abalasei

24 Mai 2004
893 Vizualizari | 0 Comentarii
•Un proiect respins de Abalasei este prezentat acum de acesta ca fiind propria initiativa

La doar cativa ani de la respingerea unui proiect de investitii la Regia Autonoma de Transport in Comun (RATC), actualul director al Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC), Neculai Abalasei, revine asupra deciziilor de la acea vreme si anunta public ca sustine din rasputeri acelasi proiect de investitii, dar prezentat acum ca initiativa proprie. Astfel, recent, directorul Abalasei, sustinut si de Maricel Gherca, directorul de la SC Autobuzul SA, a anuntat ca fiind necesara implementarea unui sistem GPS, de urmarire si control in teren a mijloacelor de transport, prin intermediul unui satelit.

Amnezie

Cei doi directori, care оn prezent sufera de amnezie, uitand ca dispeceratul de control trafic cu urmarire prin satelit - GPS a fost promovat de fostul director Petru Garlea. Memoriul justificativ оnaintat de RATC Iasi si оnregistrat sub nr.1308/09.01.2001 la Primaria Iasi are la pozitia B.1 aceasta achizitie, care figureaza cu valoarea de 15 miliarde lei. Conform aprobarilor de atunci, aceasta achizitie trebuia efectuata prin intermediul finantarii de catre BERD a proiectului de "Modernizare a infrastructurii liniilor de tramvai оn municipiului Iasi" si conform HCL nr.2/11.01.2002. La datele respective, Maricel Gherca era subordonatul lui Abalasei, ca sef de Serviciu tehnic (si bineоnteles ca urma orbeste orice indicatie pretioasa a acestuia), iar Abalasei, care era inginer sef, facea tot posibilul ca orice plan de rentabilizare, orice idee a oricarui salariat din RATC, inclusiv a fostului director Garlea, sa fie considerate niste idei trasnite, fara aplicabilitate, asa cum afirma unii dintre angajatii RATEC. La acea vreme, Abalasei considera ca cele 15 miliarde lei virate de BERD erau utilizate pentru un moft prea mare. Exista date conform carora, pentru crearea unei opozitii din partea opiniei publice, a sindicatelor din RATC, a membrilor Consiliului Local si a Primarului de atunci, Neculai Abalasei s-a folosit de finul sau Cristian Stoica, actualul inginer sef de la RATEC.

Proiectele anterioare

Opinia publica, Consiliul Local din prezent si primarul Gheorghe Nichita nu stiu ca оn anul 1995 (cand director era Constantin Cuza si director tehnic Apetrei Florentin – principalul coautor al acestui proiect), RATC Iasi, pe baza HG nr.169/1995 modificata si completata prin HG nr.347/1997 si HCL nr.188/09.08.1999, a platit si a efectuat printr-o firma privata un proiect de "Dispecerat control trafic pe calculator", a carui valoare era de aproximativ 24 milioane de lei la acea data, proiect aprobat de institutiile abilitate.
A urmat achizitionarea a patru calculatoare performante, оnchirierea unei antene speciale pe hotelul Unirea, achizitionarea de statii de emisie–receptie si implementarea acestui proiect, care se dovedea foarte util dirijarii mijloacelor de transport оn comun ale Regiei si evitarea timpilor "morti" rezultati din blocaje si deraieri. Bineоnteles, Abalasei, care nu avea nimic in comun cu acest proiect, a cautat si a reusit, prin intermediul finului sau Stoica Cristian si al prietenilor sai din sindicatul SALT din cadrul Regiei, sa distruga orice tentativa de extindere a acestuia. Mai mult decat atat, i-a convins pe toti, inclusiv sindicatele din Regie, ca este o mare pierdere financiara, o aberatie; facand tot posibilul ca acest minidispecerat sa fie dezafectat, calculatoarele si statiile de emisie-receptie sa fie redistribuite оn cadrul Regiei. Motivele au fost simple: Abalasei era director de exploatare si putea fi usor constatat faptul ca nu era оn stare sa-si organizeze sectorul de activitate. Apoi, dispareau cateva rude si prieteni de la dispeceratele la capete de linii, situatie in care se vedeau clar cauzele deraierilor. Prin realizarea acestui dispecerat, Abalasei ramanea fara obiectul muncii. Altfel ar fi stat lucrurile daca Neculai Abalasei era principalul artizan al acestui proiect.

Alte oferte

Trebuie mentionat ca, оn anul 2001, firma de telefonie mobila CONNEX a invitat reprezentatii RATC Iasi la prezentarea acestui sistem GPS de urmarire, la hotelul World Trade Center din Bucuresti, si au fost dispusi, prin reprezentatul lor din Iasi, sa aplice si sa finanteze partial acest proiect. La acea data, Abalasei, care era inginer - sef al Regiei, nici nu s-a sinchisit sa vada cum functioneaza acest sistem si nici sa fie de acord sa-l implementeze. A facut tot ce era necesar, alaturi de Cristian Stoica, lider de sindicat, sa creeze parerea ca ideile lui Garlea sunt doar trasnai. Acum, Abalasei si Gherca pot fi оntrebati de ce sunt atat de interesati de acest sistem, de ce vor aplicarea lui, de unde vor avea finantarea necesara, ce aprobari au obtinut оn acest sens si multe altele.
Ovidiu NEMTANU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1700 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019262 (s)

loading...