News Flash:

Capitala culturii, fara clienti

11 Ianuarie 2007
860 Vizualizari | 1 Comentarii
• O cercetare privind consumul de cultura in municipiu a evidentiat concluzii jenante • Unul din doi ieseni nu au fost la teatru anul trecut, iar fiecare al treilea nu poate spune nici un obiectiv de patrimoniu din Iasi


Emblema de capitala a culturii, motiv de mandrie al iesenilor, se dovedeste doar o fatada poleita in fata unui vid imens. Manifestari culturale, case memoriale, muzee, teatre si galerii de arta lasa reci majoritatea iesenilor. O viata artistica scoasa in evidenta in declaratii sforaitoare si institutii numeroase de cultura dovedesc de fapt ca nu au clienti. Un studiu privind consumul de cultura in municipiu a evidentiat discrepante majore intre ceea ce vrem sa afisam si ceea ce exista in realitate in municipiu.

Desi era de asteptat ca televiziunea sau Internetul sa fie doborate in preferintele iesenilor de carti, teatru sau opera, analiza realizata de Centrul European de Resurse si Consultanta (CERC) Iasi evidentiaza concluzii jenante. Conform studiului, 53 la suta dintre ieseni nu au fost deloc la teatru anul trecut si, umilitor pentru pretentiile municipiului, 30 la suta dintre cetateni nu au putut spune nici macar un obiectiv de patrimoniu din oras. In schimb, Palatul Culturii se dovedeste ca nu este promovat degeaba ca emblema a municipiului. Cladirea a castigat competitia atat la obiective de patrimoniu cat si la importanta turistica, desi procentele nu sunt impresionante. De remarcat insa ca, la obiective turistice, iesenii au notat si stadionul Emil Alexandrescu sau Sala Sporturilor, ambele arene avand aceleasi procente (0,1 la suta) ca si Teatru National, Bojdeuca lui Creanga sau Teiul lui Eminescu. "Acest studiu este foarte util, un instrument care va folosi la realizarea unei strategii in domeniul cultural. Este adevarat, sunt reliefate lucruri care nu convin, situatii care dor. Pe de o parte nu se face destula promovare vietii artistice, manifestarilor culturale. Pe de alta parte insa, nici managerii institutiilor de cultura nu au facut mare lucru pentru a-si face cunoscuta activitatea", a declarat consilierul Sorin Iacoban, presedintele comisiei Consiliului Local (CL) pentru relatia cu societatea civila. Adunati in Sala Mare a Palatului Roznovanu la prezentarea documentatiei, sefii institutiilor de cultura au privit cu neincredere rezultatele si au dat vina pe mass-media care nu promoveaza evenimente artistice. O alta explicatie a cotelor mici de iubitori de cultura traditionala este evolutia tehnologica prin care salile de teatru sau cinema s-au golit, in schimb computerul acaparand interesul a tot mai multi ieseni. Trebuie mentionat insa ca analiza a reliefat si situatii pozitive. Conform sondajului realizat de CERC cu banii primariei, cei mai multi iesenii au in casa intre 100 si 200 de carti, iar in ultimul an 32 la suta dintre respondenti au citit intre 4 si 7 volume de beletristica. De asemenea, un lucru pozitiv se inregistreaza in preferintele de televiziune, unde documentarele bat telenovelele.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

1962 viz    1 com
1862 viz    5 com
1058 viz    0 com
1188 viz    0 com
3133 viz    1 com
764 viz    0 com

Comentarii (1)

Sidonia Cretu  | #5015
Institutiile de cultura ale Iasului, conduse de niste mediocri, nu au decat programe mediocre, de peste zece ani incoace, ceea ce a facut ca publicul sa se dezobisnuiasca sa mai participe la productiile culturale. Se promoveaza carti mediocre, unde nu auzi decat elogii si nu dezbateri obiective ce ar interesa tinerii studenti cu siguranta. Nu publicul este vinovat, ci doar cei care ofera produsul cultural. Sunt evenimente culturale rare , unde nu ai loc sa participi, deci ....
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1324 (s) | 24 queries | Mysql time :0.022069 (s)

loading...