News Flash:

Caracatita Caluschi

5 Mai 2005
1313 Vizualizari | 0 Comentarii
•Prin incalcarea legii, Cezar Caluschi, actionar la firma care editeaza Ziarul de Iasi, a reusit sa detina monopolul asupra panourilor publicitare in municipiul Iasi •"Din punctul meu de vedere Cezar Caluschi este un baron local. A luat majoritatea panourilor din Iasi", a declarat in timpul unei conferinte de presa, cand era consilier local, actualul prefect Radu Prisacaru •Caluschi a reusit sa detina controlul asupra activitatii de panotaj printr-o frauda uriasa la care a fost complice si Primaria Iasi in perioada cat a fost condusa de fostul primar Constantin Simirad

Cezar Caluschi - un personaj controversat, a ajuns sa detina prin mijloace nelegale monopolul asupra activitatii de panotaj in municipiul Iasi. Apropiat al fostului primar Constantin Simirad, Cezar Caluschi a reusit sa obtina pentru firma pe care o detine - Romanian Billboard Network SA (RBN) - cele mai bune locuri pentru panourile publicitare din municipiu. Facem precizarea ca, timp de doi ani, Constantin Simirad a fost actionar cu Cezar Caluschi la firma care editeaza Revista Administratiei locale, distribuita prin abonament multor primarii, prefecturi sau consilii judetene din intreaga tara. Firma se numeste Civitas Civium SRL si are sediul in Iasi. Despre Cezar Caluschi se poate afirma ca este eminenta cenusie a firmelor in care sunt implicati Dan Radu, Toni Hritac, Gabriel Rusu si Alexandru Lazescu, impreuna cu persoane cu care formeaza o caracatita imensa de interese. Oare de ce Monitorul si, ulterior, Ziarul de Iasi nu au publicat macar o parte din matrapazlacurile in care a fost implicat fostul primat Constantin Simirad?

Cezar Caluschi, actionar al unei societati comerciale care detine, de asemenea, actiuni la firma care editeaza cotidianul Ziarul de Iasi, a ajuns sa detina controlul asupra activitatii de panotaj in urma unei fraude uriase la care a fost complice si Primaria municipiului Iasi in perioada in care aceasta institutie a fost condusa de fostul primar Constantin Simirad.
Toate autorizatiile pentru panouri erau date din ordinul direct al primarului fara organizarea unei licitatii publice, asa cum prevede Legea 213/ 2001 privind regimul proprietatii publice. Cezar Caluschi detine controlul asupra firmei Romanian Billboard Network SA (RBN), care a ajuns sa obtina, la Iasi, cele mai bune locuri pentru panourile publicitare din municipiu. Printre actionarii SC RBN SA se numara nu numai firma care controleaza ziarul local autointitulat lider de opinie, ci si o alta societate comerciala care apartine tot lui Cezar Caluschi.
Mai mult, daca o alta firma avea norocul sa obtina aprobare de la primarie pentru cinci panouri (in comparatie cu 113, cate avea la un moment dat RBN), Cezar Caluschi isi trimitea oamenii sa le obtureze raza vizuala. Astfel, Caluschi dadea ordin si primea aprobare de la primarie pentru a amplasa un alt panou chiar in fata celui montat cu numai cateva zile sau saptamani inainte de firma concurenta. Cine controleaza activitatea de panotaj ( publicitate prin panouri) pe raza municipiului Iasi are la degetul mic toata economia judetului. Toate firmele mari ar dori sa-si faca publicitate afisand pe un panou, aflat in centrul orasului, de pilda un afis cu cel mai cunoscut produs pe care il comercializeaza. Ei bine, cele mai bune locatii pentru panourile publicitare din Iasi au fost obtinute de firma RBN SA, ai carei actionar majoritari sunt o serie de firme controlate de Cezar Caluschi. Mai mult, aceste panouri au fost utile in campaniile electorale de anul trecut si au cantarit foarte mult in desemnarea castigatorilor. In perioada in care era consilier local, actualul prefect Radu Prisacaru a fost singurul care a avut curajul sa deconspire ilegalitatile facute in eliberarea autorizatiilor pentru amplasarea panourilor publicitare din municipiu. "Din punctul meu de vedere, Cezar Caluschi este un baron local. A luat majoritatea panourilor din Iasi", a declarat la acea vreme, foarte nervos, Radu Prisacaru.

Distributia panourilor in Iasi

La nivelul municipiului Iasi au fost eliberate circa 350 autorizatii pentru panouri din anul 1992 si pana astazi. Dintre acestea, 32,4 la suta au fost eliberate pentru SC RBN SA, 35,45 la suta pentru SC Euromedia Group SA, 19,74 la suta pentru SC Exclusiv Media SRL, 5,32 la suta pentru SC Itineris Media SA, 3,24 la suta pentru SC Ultravision SRL, 2,06 la suta pentru SC Way Media SRL si 1,77 la suta pentru SC Multireclama SRL. Din punct de vedere numeric, cele mai multe panouri apartin SC Euromedia Group SRL dar cea mai mare suprafata de publicitate aprobata, si cele mai bune locatii, sunt ale SC RBN SA. "Eu am numai panouri mici. Cea mai mare suprafata de publicitate o are RBN. Marea majoritate a panourilor detinute de firma noastra sunt de dimensiuni mici. RBN are numai panouri mari", a declarat unul dintre directorii firmelor de publicitate care are panouri in municipiul Iasi.
(O.N.)
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1478 (s) | 24 queries | Mysql time :0.021840 (s)

loading...