News Flash:

Caracatita neamurilor de la RATEC

19 Martie 2004
1196 Vizualizari | 0 Comentarii
•Regia de Transport Electric in Comun este condusa de o gasca formata numai din neamuri ale directorului Neculai Abalasei •Cum era si de asteptat, rudele fac afaceri intre ele pentru a-si mari punga si a falimenta Regia •Cotidianul ZIUA de Iasi prezinta mai jos unele dintre cele mai mari afaceri ale clanului Abalasei

Regia Autonoma de Transport Electric in Comun (RATEC) este sufocata din interior de un management dezastruos tesut de o retea de rude ale directorului Neculai Abalasei. Argumentele prezentate de acesta, in ultima perioada de timp, potrivit carora Regia s-ar afla in prag de faliment din cauza finantarii slabe primite de la bugetul local, sunt doar o perdea de fum in incercarea de a acoperi adevaratele afaceri care se fac in spate. Este vorba, in primul rand, de distrugerea unei Regii de transport, care, in ciuda problemelor financiare prin care trece, poate fi inca o vaca buna de muls pentru buzunare destul de adanci. O serie de masuri luate cu buna stiinta de directorul Abalasei determina Regia sa acumuleze pierderi financiare de ordinul zecilor de miliarde de lei, fapt care va duce in cele din urma la solutia ultima in asemenea situatii, care nu este alta decat inchiderea portilor, blocarea tramvaielor si troleibuzelor in depouri si lichidarea activitatii.

Afacerea second-hand

Din anul 1998 si pana astazi, Regia a inceput un plan de achizitionare a unor microbuze si tramvaie second-hand. Unitatea a cheltuit pentru achizitionarea acestora nici mai mult, nici mai putin de 20 de miliarde lei, la care se adauga alte miliarde in fiecare an pentru piese de schimb, deoarece mijloacele de transport sunt vechi si se defecteaza. Tramvaiele care circula astazi pe strazile orasului au o vechime de cel putin 40 de ani, deoarece circulau in capitalele vest-europene prin anii '60. Intre timp, toate tramvaiele care au fost modernizate la SC Nicolina SA in perioada 1996 - 2000 au fost taiate si vandute la fier vechi. Mentionam ca aceste tramvaie au fost achizitionate dupa anul 1980, deci erau mai bune decat cele pe care le importa Abalasei din strainatate. "Tramvaiele alea erau vechi, nu aveau senzori, cum sunt astea pe care le aducem acum", a spus Abalasei. In prezent RATEC nu mai detine nici un tramvai sau troleibuz nou. De altfel, directorul Abalasei si apropiatii sai nu au nici un interes sa renunte la aceste achizitii, pentru ca de fiecare data o delegatie a conducerii Regiei se deplaseaza si in tara din care se cumpara tramvaiele sau troleibuzele si petrec o saptamana pe banii publici. Viteza cu care elvetienii sau austriecii reusesc sa scape de tramvaiele vechi si le plaseaza directorului Abalasei este absolut suspecta. Intr-un scenariu atat de prezent in societate romaneasca pentru asemenea situatii, trebuie luate in calcul si comisioanele care se dau cand se fac astfel de afaceri. Iata, de exemplu, troleibuzele second - hand, primite de la firma Eisenbahnberdaf, sunt platite scump de Regie. In primul rand, pentru aceste troleibuze, RATEC restaureaza vagoane. Pentru fiecare vagon restaurat, Regia cheltuie intre 1- 2,4 miliarde lei, adica pana la 60.00 Euro. In plus, pentru fiecare troleibuz achizitionat, Regia mai plateste inca 600 de milioane lei. Un troleibuz nou costa intre 200 - 250 mii de Euro. Numai ca la atelierul de restaurare a vagoanelor lucreaza fratele lui Abalasei, Constantin, care in anul 2002 s-a deplasat in Austria pentru a receptiona vagoanele restaurate, desi acelasi lucru a fost facut si la Iasi. Tramvaiele si troleibuzele second - hand au dublat consumul de energie al unitatii. Datoriile RATEC catre bugetele de asigurari sociale depasesc 20 de miliarde lei. Veniturile Regiei scad de la an la an.

Tramvaiele mortii

Toate tramvaiele second-hand care circula prin municipiul Iasi prezinta un grad foarte mare de uzura. Astfel, bandajul rotilor prezinta un grad de uzura foarte ridicat, astfel incat tramvaiele pot sari oricand de pe linie, provocand accidente foarte grave. Directorul Abalasei a refuzat sa puna la dispozitia reporterului cotidianului ZIUA de Iasi gradul de uzura a bandajului pentru fiecare tramvai. Bandajele se refera la partea exterioara, din tabla bruta, aflate la circumferinta rotilor de tramvai. In timp acestea se rod, pierd din dimensiune, iar tramvaiul ajunge ca o masina care merge direct pe janta. "Noi avem un semn pe fiecare roata, facut din fabricatie, si stim cand trebuie inlocuite", a afirmat Cristian Stoica, actualul inginer sef, ruda apropiata a directorului Abalasei.

Regia familiei Abalasei

Odata cu numirea lui Abalasei ca director al Regiei, acesta a angajat-o pe nora sa, Simona Abalasei, la laboratorul de Psihologie rutiera din cadrul Regiei. Victor Rusu, cuscrul lui Abalasei, a fost numit pe functia de sef al Sectiei nr. 3. Cuscra lui Abalasei, Mioara Rusu, a fost transferata la magazia centrala de materiale, avand sub control patrimoniul regiei. Cristian Stoica, inginerul sef al regiei, este finul de cununie a lui Abalasei. Caracatita neamurilor de la RATEC nu are insa numai dimensiunile prezentate mai sus. Acestea sunt doar cateva exemple. Ar trebui luat toata organigrama regiei si se poate face arborele genealogic al lui Abalesei si al apropiatilor sai. Toti angajatii care sunt rude cu Abalasei si Stoica au scapat de restructurari. Cotidianul ZIUA de Iasi va prezenta in numerele urmatoare si alte detalii legate de afacerile care se fac la RATEC.
Constantin MAZILU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1337 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018561 (s)

loading...