News Flash:

Catastrofa ecologica

30 Iunie 2001
981 Vizualizari | 0 Comentarii
60 tone de petrol deversate pe calea ferata

•Un vagon-cisterna care venea din Ucraina a poluat un tronson in lungime de 38 km •Un posibil vinovat este firma Uniter Trans din Ucraina care asigura transportul unui convoi cu produse petroliere

Un nou caz de poluare datorat neglijentei a fost semnalat ieri de catre Inspectoratul pentru Protectia Mediului (IPM) Iasi. In seara de 28 iunie, in jurul orelor 22.45, pe traseul de cale ferata Dornesti - Veresti - Pascani s-a produs o scurgere de produse petroliere. Pe o distanta de peste 32 km, cu precadere intre localitatile Liteni si Pascani, s-a scurs, dintr-un vagon-cisterna, o cantitate de 60 tone petrol. Vagonul-cisterna din care a curs petrolul s-a aflat in componenta unei garnituri ce derula un transport pe cale ferata pentru firma Uniter Trans din Ucraina. Cel care a observat scurgerea de petrol a fost mecanicul de serviciu pe locomotiva care a tractat convoiul de vagoane-cisterna. Dupa oprirea garniturii, mecanicul a incercat sa inchida valvele vagonului-cisterna din care s-a scurs petrolul, insa manevra nu i-a reusit. Conform procedurilor specifice, convoiul a fost indrumat la Revizia de vagoane Pascani pentru remedierea defectiunilor. In urma controlului in teren efectuat de inspectorii IPM Iasi, in noaptea de 28/29 iunie, s-a constatat ca, de-a lungul traseului CF apartinand judetului Iasi, a fost afectat terasamentul, sinele de cale ferata si zonele laterale ale acesteia. Latimea petei de petrol a atins pe alocuri intre 0,6-1 m. Acolo unde traseul de cale ferata a intersectat artere rutiere, petrolul a fost deversat pe carosabil cu consecinte nefaste pentru circulatia autovehiculelor. Directia Apelor Siret a monitorizat cursurile de apa traversate de podurile de cale ferata pe ruta Veresti - Pascani. Rezultatele analizelor facute in patru puncte din care s-au prelevat probe de apa, ieri, in jurul orei 6, nu au relevat faptul ca au fost poluate cu produse petroliere cursurile de apa. Eugen Sandu, seful serviciului Inspectie din cadrul IPM Iasi, a precizat ca efectele poluarii cu petrol vor fi limitate daca nu vor cadea precipitatii in urmatoarele zile. "Petrolul nu va ajunge la panza de apa freatica daca nu vor fi precipitatii. Pe o vreme uscata se va desfasura un proces de autoepurare, respectiv de uscare a petrolului pe terasamentul de cale ferata", a mentionat Eugen Sandu.
IPM Iasi a luat masuri pentru neutralizarea zonelor contaminate cu deseuri petroliere. Masura a avut ca obiectiv eliminarea deseurilor cat si a posibilitatii aparitiei unor incendii si poluarii apelor de suprafata si freatice. Dupa verificarea gradului de contaminare cu petrol a zonelor laterale traseului de cale ferata, autoritatile au avertizat asupra pericolelor ce decurg din pasunatul animalelor pe ariile amintite. De asemenea, s-a dispus interventia cu materiale antiderapante la intersectiile intre podurile de cale ferata si arterele rutiere. Ieri, la inchiderea editiei, IPM Iasi a continuat investigatiile pentru depistarea altor cantitati de petrol pe traseul mentionat. Eugen Sandu, seful serviciului de Inspectie din IPM Iasi, a declarat ca din datele pe care le detine s-a conturat ca vinovat de catastrofa ecologica firma ucraineana Uniter Trans.
Catalin ONOFREI
Ovidiu MARDARE
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1529 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019977 (s)

loading...