News Flash:

Ce trebuie sa stii despre anvelopele de iarna

22 Decembrie 2010
1225 Vizualizari | 0 Comentarii
Odata cu sosirea si instalarea zapezii în toata tara, soferii au început sa fie foarte interesati de anvelopele de iarna. Contrar credintei populare care ghideaza atât conducatorii auto, cât si pe cei care ne conduc, exista numeroase diferente între anvelopele de iarna si anvelopele de vara. Pe lânga aceste diferente, site-ul www.automarket.ro aduce o serie de precizari legate de sezonul rece, sustinute de statistici.
În timpul iernii, soferii sunt de cinci ori mai predispusi la derapaje în conditii de zapada sau gheata decât în conditii de asfalt uscat. Numarul accidentelor în perioada rece creste cu 267% în conditii de asfalt umed combinat cu temperaturi scazute. Statisticile spun ca 31% din respondenti au avut o experienta deosebit de neplacuta în decursul iernii. De asemenea, 60% dintre soferi se tem de conditiile de iarna si nu sunt la fel de siguri ca în cazul asfaltului uscat. Desi 36% dintre respondenti au fost blocati la un moment dat în zapada, 65% dintre soferi prefera sa cheltuie cât mai putin pentru a-si pregati masina pentru iarna.
 
1. Anvelopele de iarna au un tipar specific al suprafetei de rulare care le confera capacitatea de a obtine aderenta în conditii de zapada si gheata. Gratie acestor forme, anvelopele de iarna arunca zapada în afara si isi pastreaza suprafata curata pe întreaga adâncime a santurilor.
2. Compusii de cauciuc utilizati la anvelopele de iarna sunt mai moi, lucru care le permite pastrarea flexibilitatii în conditii de temperatura extrem de scazuta. Astfel, anvelopa se muleaza pe suprafata drumului.
3. Constructia anvelopelor de iarna este mai rezistenta pentru a suporta operatiunile numeroase de montare si demontare din sezonul rece. Costul acestora este cu 5-15% mai mare decât al unui set de anvelope normale, producatorii justificand acest lucru prin cantitatea suplimentara de cauciuc necesara pentru productia lor. În timp ce unele tari au o clima care nu necesita utilizarea anvelopelor de iarna, soferii din alte tari sunt nevoiti sa foloseasca doua tipuri de anvelope, iar producatorii livreaza acelasi produs pe majoritatea pietelor, indiferent de clima.
4. Uzura anvelopelor de iarna nu este accelerata, ci decurge mai încet decât în cazul anvelopelor de vara. Gratie constructiei, acestea pot fi folosite pe gheata, lapovita si chiar pe drumuri ude sau cu noroi. În principiu, anvelopele de iarna rezista doua sau trei ierni, în functie de cât de mult circulati iarna. Evitati utilizarea anvelopelor de iarna în timpul verii.
5. Când trebuie montate? În general, este indicat montajul la începutul sezonului rece, când minimile de temperatura au ajuns deja la pragul de 6-7 grade Celsius. Un singur lucru e cert: cât timp temperatura exterioara va fi de 7 grade Celsius sau mai putin, masina se va manevra mai bine cu anvelope de iarna. De asemenea, nu trebuie sa uitati ca solul si asfaltul au o temperatura mai redusa decât cea a aerului.
6. Este indicat sa conduceti mai încet deoarece anvelopele de iarna nu pot face miracole. Pe un drum înghetat, la o viteza de 30 km/h, veti avea nevoie de 68 metri pentru o oprire completa, daca sunteti la volanul unui automobil echipat cu anvelope de vara. În cazul echiparii cu anvelope de iarna, distanta scade la 57 metri. În conditii de ninsoare si drumuri acoperite cu zapada, pentru un automobil echipat cu anvelope de vara, aveti nevoie de 43 metri pentru a va opri daca circulati cu 50 km/h. În cazul anvelopelor de iarna, erau necesari doar 35 metri.
7. Anvelopele de iarna sunt diferite de pneurile all-season. Motivul din spatele acestui lucru este faptul ca anvelopele de iarna sunt concepute pentru performante optime în conditii de temperaturi scazute, zapada, putin noroi si multa apa si gheata. Anvelopele all-season trebuie sa reziste atât la conditiile de mai sus, cât si la canicula si asfalt încins, iar toate aceste lucruri trebuie sa se întâmple pentru mai multi kilometri si pe o durata îndelungata de timp, la un pret mai mic.
8. O data pe luna verificati presiunea în anvelope, indiferent de tipul acestora. Nu uitati sa inspectati anvelopa pentru eventuale pagube, taieturi crapaturi, umflaturi etc. Apoi, trebuie sa verificati roata de rezerva si adâncimea santurilor. Este indicat sa nu utilizati anvelope cu santuri mai mici de 4 milimetri pentru conditii optime de siguranta.

În câteva tari, utilizarea anvelopelor de iarna este obligatorie: Austria, Estonia, Germania, Suedia, Finlanda, Letonia, Norvegia, Lituania, Slovacia si Slovenia. Altele, precum Franta, Italia, Elvetia (doar daca nu se folosesc lanturi), Polonia si Republica Ceha, obliga cetatenii sa echipeze vehiculele cu anvelope de iarna în functie de regiunea în care locuiesc si de drumurile pe care circula. În unele cazuri, anvelopele de iarna sunt doar recomandate, în timp ce alte tari, precum România, in viitorul apropiat se va introduce obligativitatea echiparii autovehiculelor cu aceste pneuri.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2404 (s) | 22 queries | Mysql time :0.063634 (s)

loading...