News Flash:

Cele mai trasnite parfumuri din lume (FOTO)

22 August 2009
2648 Vizualizari | 0 Comentarii
Cele mai trasnite parfumuri din lume FOTO
Ce flori?! Ce fructe?! Fumat, plictisitor, banal! Se pare ca, in lumea parfumurilor, vremea miresmelor a trecut, a venit cea a miasmelor. In incercarea de a depasi stereotipurile, intr-o disperata cautare a originalitatii (care, sa recunoastem, nu e usor de gasit, de vreme ce vorbim de o industrie si un business care evolueaza de milenii), fabricantii de parfumuri au parasit cararile placut mirositoare ale notelor florale, fructate, lemnoase si orientale pe care ne-au purtat pana acum, varandu-se pe niste poteci cu izuri ciudate, pe care vor, neaparat, se ne convinga si pe noi sa intram.

Ascultati aici texte de marketing si descrieri de parfum (poate mai invatam si noi ceva, nu se stie cand ne-o fi de folos): "aroma seductiei cu o nota de carne fripta", "o idee de cadou pentru barbatul amator de carne care are deja totul"! Hai ca stiu ca muriti de curiozitate (uite asa se vand ciudateniile, facandu-i pe oameni sa crape de dorinta de a afla despre ce e vorba!) asa ca nu va mai tin pe jar (ca tot e vorba despre carnuri fripte): discutia se refera la parfumul Flame (Flacara), lansat - aici chiar ca e tare! - de nimeni altcineva decat firma Burger King, nemasurat de marele lant de restaurante fast-food.
O apa de colonie cu miros de gratar? De fapt nici nu suna asa de rau... Parca deja incep ma obisnuiesc cu ideea. Tot din seria "aromelor macho": mirosind (pardon!) ocazia creata de deschiderea acestei noi nise, un producator egiptean de parfumuri a dezvoltat un parfum barbatesc cu miros de fum de tigara.
Dar femeile? Ele nu mananca? Si daca tot mananca, n-ar vrea sa si poarte un parfum "asortat"? Sa zicem... unul cu miros de branza? Vorbim de un parfum feminin, comandat de Asociatia Fabricantilor de Branza Stilton din Marea Britanie, pentru a-si promova produsele. (Stilton e o branza din categoria celor "albastre", cu vinisoare de mucegai si cu mirosul tare, caracteristic acestor branzeturi). Ca sa faca mai clara asocierea, firma producatoare a imbuteliat parfumul in flaconase de sticla opaca marmorata, cu vinisoare albastrui - ca ale branzei, vezi bine - , si sustine ca e un parfum interesant, care poate fi purtat, caci nu miroase chiar ca o bucata de branza, ci doar o evoca prin aroma. Ma rog...



Inspiratia vine de unde nu te astepti

Ce le mai place oamenilor? Am zis carnea fripta, tigarile, branza... ah, spectacolele (nu inteleg cum de mi-a luat atata timp sa-mi amintesc, ca doar se stie inca de pe vremea romanilor ca astea vrea poporu' - Panem et circenses!).
Asa ca L'Artisan Parfumeur, care e o firma foarte serioasa si cu traditie, a scos pe piata Dzing!, un parfum unisex prin care incearca sa evoce amestecul de mirosuri al... circului, cu conotatia de distractie din copilarie - mirosul animalelor din menajerie, rumegusul din arena, pielea seilor, impreuna cu o aroma de bomboane (de la dulciurile vandute de fetele alea dragute)... in fine, aveau un concept interesant si cat se poate de original. Am citit cateva recenzii ca sa ma lamuresc cum l-a primit lumea si am vazut opinii foarte amestecate: unii sunt innebuniti dupa el, altii zic ca notele de varf si cele de mijloc se duc prea repede si ceea ce ramane - notele de baza - aminteste de o punga de hartie uda sau de ceva la fel de putin imbietor. Curios.
Dar se stie ca simtul olfactiv e foarte subiectiv, ca acelasi parfum poate sa miroasa diferit pe pielea diferitelor persoane si ca receptarea unui parfum are o importanta componenta culturala. Ultimele stiri spuneau ca firma a oprit productia sticlelor de Dzing! de 50 ml si admiratorii originalei creatii se temeau ca nu cumva sa ramana si fara sticlele de 100 ml si isi faceau stocuri. Apoi, am vazut ca, pe site-ul firmei, din Dzing! a ramas doar numele. Ceva-ceva se pare ca n-a mers asa de bine cum sperau producatorii; poate parfumului i-a trecut vremea - se intampla in lumea capricioasa si schimbatoare a modei - poate ca lumea nu prea mai merge la circ cum mergea altadata, sau poate nu e pregatita sa miroasa ca la circ, stiu eu...?
Dar daca L'Artisan Parfumeur e o firma care face, in general, parfumuri de inspiratie traditionala, iar Dzing! reprezinta o idee putin mai ciudata, dar nu fara legatura cu valorile clasice din parfumerie (mirosul de piele, de lemn, de dulciuri sunt frecvente in parfumurile de azi), alte firme si-au declarat clar intentia de a rupe gura targului (sau ar fi trebuit, mai corect, sa zic "a carni nasul" aceluiasi targ) cu niste parfumuri cu totul si cu totul trasnite (ca originale ar fi prea putin spus).



De dragul banilor, ardem cauciucul si fierbem racul... in scrumiera!

In cazul uneia dintre aceste companii inovatoare, intentia cu pricina se vede chiar din numele firmei: se cheama Weird Fragrances, o firma americana care, deocamdata, ofera mostre gratuite din produsele sale, cu conditia de a primi, in schimb, o parere sincera de la utilizatori, indata ce le-au incercat. Aceste arome sunt create cu intentia de a fi folosite si ca (sau unele numai ca) parfumuri ambientale, pentru a odoriza camerele, pernele etc.
Nu chiar toate sunt aiurea; unele, in masura in care numele se potriveste cu aroma, ar putea fi chiar placute: Fresh Bread (Paine proaspata) sau Hot Cookies (Prajiturele calde) par chiar imbietoare.
Altele, in schimb, indreptatesc pe deplin numele companiei: For the Love of Money (De dragul banilor), Burning Rubber (Cauciuc Ars), Boiled Crawfish (Rac Fiert), Ash Tray (Scrumiera) sau Magazine Pages (Pagini de revista) sunt cateva dintre noile produse ale companiei, aflate inca in faza de testare. Deocamdata, sunt disponibile doar in SUA, asa ca, daca va tenteaza un odicolon cu miros de raci fierti, va trebui sa mai asteptati putin, sperand ca mai multi americani o sa-l incerce, o sa le placa si atunci va fi introdus in productia de serie.
Dar, daca va ispiteste un parfum cu adevarat neobisnuit, aiurit, trasnit, bizar ca inspiratie, incercati serviciile si produsele firmei Demeter, care declara ca se inspira din obiectele si experientele vietii adevarate, de zi cu zi, incercand sa evoce, adesea printr-o singura mireasma (una si buna!) emotii, amintiri din copilarie, impresii din natura...
Mirosurile evocatoare sunt multe, si unele n-au nimic de-a face cu lumea vegetala sau cu prajiturile. Asa ca, in portofoliul de aproape 300 de parfumuri al firmei, printre Bulgarian Rose (Trandafir bulgaresc), Fig Leaf (Frunza de smochin), Cherry Blossom (Floare de cires), Bamboo (Bambus), Apple Blossom (Floare de mar) si Apple Pie (Placinta cu mere), Basil (Busuioc), Brownie (Negresa - e vorba despre prajitura aceea cu cacao) si Freesia, se gasesc si cateva arome tare, tare ciudate ...
Dirt (Pamant) - conceput pentru a aminti mirosul pamantului reavan din jurul unor ferme din Pennsylvania. Alaturi de Dirt, firma propune si o versiune mai bogata, mai profunda a aceluiasi miros, prin Earthworm (Rama! Chiar asa!); ideea nu e sa miroasa a rama, ci tot a pamant, pamant gras, umed, negru, sol din ala fertil, cu humus mult.
Si, tot pentru cei bantuiti de nostalgia aromelor rurale: Stable (Grajd) - fan proaspat, balegar si sudoare animala.
Daca sunteti mai degraba un maniac al curateniei decat al pamantului & balegarului, atunci s-ar putea sa va atraga Clean Windows (Ferestre Curate) sau Laundromat (laundromat inseamna o spalatorie din acelea "publice", asa cum se gasesc in America, unde te duci sa iti speli rufele atunci cand n-ai acasa masina de spalat.). Laundromat restituie, zice compania, acea nemaipomenita mireasma a rufelor proaspat spalate. (Nu e rau, asta e un miros agreabil. Cred ca e si mai placut dupa o experienta cu Stable.)



Apa sfintita pe homarul din piscina

Iata si alte idei de parfumuri, de diverse si originale inspiratii, din repertoriul firmei Demeter:
Categoria "distractie":
Swimming Pool (Piscina) care, reconstituind mirosul pielii dupa inotul in apa unei piscine, aminteste de vara si soare. (Daca ar fi amintit de felul in care miroase pielea corpului dupa inotul in mare, era o chestie, dar in apa aia cu clor, din piscina... nu, multumesc.)
Categoria "mancare":
Lobster (Homar). La concurenta cu racii fierti de la Weird Fragrances, Lobster cica ar combina o nota de apa de mare cu una de carnita dulce de homar gatita si un pic de unt. Hm! Parca, totusi, combinatia asta e mai placuta intr-o farfurie decat intr-o sticluta cu parfum.
Categoria "chestii artificiale care fac parte din viata noastra de zi cu zi (din pacate...)"
Paint (Vopsea) - cred ca nu mai e nimic de explicat.
Vinyl (PVC, ca asa se cheama la noi): ar evoca scaunele si canapelele imbracate in inlocuitori de piele, din anii '70; sau niste geci de "scai" din aceeasi perioada. Ma rog, daca ii place cuiva, treaba lor. Poate unora le desteapta niste amintiri despre bancheta din spate a masinii, in anii '70...
Categoria "Pe-asta nu stiu in ce categorie sa-l pun"
Funeral Home. Hai, ca l-am pastrat special pentru final; abia dupa aia mi-am dat seama ca termenul "final" in contextul asta s-ar putea sa para cam... in fine... Asadar, acest parfum (?!) reconstituie, iubiti clienti ai firmei Demeter si intristata adunare, mirosul unei capele funerare: belsug de flori albe - crini, garoafe, crizanteme - plus o nota de mahon (asta-i lemnul sicriului, presupun) si una de covoare orientale. (Altceva nimic? Un formol, ceva? Sa speram ca nu.)
Ei hai, totusi, ca sa nu incheiem in aceasta nota trista dar, ca sa nici sa nu ne indepartam prea mult de ideea de reculegere pe care atat de intens o evoca miresmele de mai sus, sa amintim, din repertoriul aceleiasi firme, un parfum numit Holy Water (Apa sfintita), despre care ziarul New York Magazine (un ziar plin de barfe, nu-l luati in seama) a scris ca pana si Madonnei i s-ar fi parut, chipurile, necuviincios sa-l poarte, din pricina numelui sau. Designerii parfumului afirma ca acesta evoca impresii placute din atmosfera unei biserici: agheasmatarul, apa sfintita, lemnul de stejar al mobilierului...



Un lucru e sigur: parfumierii n-au limite

Adica imaginatia lor n-are limite. Tocmai cand, dupa notele de piele si tabac si cele aldehidice care au avut atata succes in ultimele decenii, amestecate printre cele florale, fructate, lemnoase si orientale mai vechi si traditionale, credeam ca nu le mai ramane decat sa gaseasca noi moduri de a combina aceste valori deja stabilite, iata ca fantezia lor sparge tiparele, bagand in amestec si mancarea, si vopseaua, si ramele, si detergentul de rufe, si cauciucul, si circul, si moartea... Doamne, oare ce mai urmeaza? Scuze, iar am incheiat cu moartea, dupa asta chiar ca nu stiu ce mai urmeaza!
Dar, in fond, de-a lungul vremii, s-au schimbat atatea in gusturile oamenilor, incat punand la un loc curiozitatea, nonconformismul, dorinta de originalitate plus un marketing eficient, s-ar putea sa se ajunga, in cateva decenii, la un univers al parfumurilor in care un odicolon cu miros de ceapa prajita sa fie ultima expresie a chic-ului, iar seducatorul coctail de mirodenii exotice Black Cashmere by Donna Karan sa devina "parfumu' ala al lu' mamaie", demodat si nasol cat incape. Asa se scrie istoria parfumeriei.
Sursa: Descopera.ro






















Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2800 (s) | 22 queries | Mysql time :0.168072 (s)

loading...