Cercetatorii au descoperit noi anomalii genetice legate de neuroblastom

2 Martie 2009
868 Vizualizari | 0 Comentarii
O echipa de medici de la Institutul Curie a descoperit noi anomalii genetice la nivelul neuroblastomului, ce le vor permite o diagnosticare mai usoara a acestor forme de cancer care ii afecteaza in principal pe copii, informeaza France Presse. In Franta se inregistreaza circa 150 de noi cazuri de neuroblastom pe an, jumatate dintre acestea inregistrandu-se in randul copiilor mai mici de doi ani. Neuroblastomul se dezvolta mai intai la nivelul sistemului nervos simpatic si este caracterizat printr-o evolutie extrem de variabila. Genetica actuala a permis cresterea acuratetei diagnosticelor, prin identificarea unui factor major: prezenta copiilor multiple ale genei N-Myc intr-o celula tumorala este asociata cu un risc crescut de metastaza. Exista insa si forme de neuroblastom care nu prezinta nicio amplificare a genei N-Myc, dar care raman in continuare foarte agresive.

Echipa condusa de Olivier Delattre a identificat si alte anomalii genetice predictive pentru evolutia tumorii, in special modificari la nivel cromozomial. Aproape 500 de forme de neuroblastom, a caror evolutie este deja cunoscuta, au fost analizate din punct de vedere genetic, gratie colaborarii intre mai multe departamente de pediatrie din Belgia, Germania si Franta. Doua mari tipuri de anomalii au fost depistate. Prezenta anomaliilor partiale ale cromozomilor a fost asociata, fara niciun dubiu, cu prezenta in organism a tumorilor agresive. In schimb, tumorile cu un pronostic bun prezinta anumite anomalii care afecteaza intregii cromozomi. Aceste noi date vor permite identificarea acelor copii care nu prezinta riscul de metastaza, pentru care va fi posibila renuntarea sau diminuarea chimioterapiei. Intr-o a doua etapa, cercetatorii vor trebui sa puna la punct noi strategii de tratament pentru formele foarte agresive de neuroblastom. Rezultatele acestui studiu au fost publicate in Journal of Clinical Oncology.

Incarc...