News Flash:

Comertul prin corespondenta - escrocherii de miliarde

18 Iulie 1999
1543 Vizualizari | 0 Comentarii
•Firmele cu acest obiect de activitate isi ademenesc clientii cu promisiuni desarte •Premiile sint "oferite" dupa ce sint comandate o serie de produse de calitate indoielnica •O astfel de comanda nu scade sub 30.000 lei •Adresele firmelor de comert prin corespondenta sint casute postale

O modalitate simpla si lipsita de riscuri prin care se pot obtine venituri uriase, imposibil de controlat de catre fisc, este reprezentata de comertul prin corespondenta. Oricine poate face comenzi la oricare din firmele care au un asemenea obiect de activitate cu conditia achitarii contravalorii produsului si a taxelor postale. Necazurile incep abia dupa primirea marfii. In marea majoritate a cazurilor, produsul cumparat nu intruneste nici pe departe conditiile de calitate mentionate in pliantul de prezentare. Pretul platit depaseste de doua sau chiar trei ori pretul unui produs similar expus in magazine. Astfel, catre firmele de acest gen se scurg miliarde de lei pe bunuri care dupa o scurta folosinta sint bune de aruncat la gunoi. Atunci cind cineva incearca sa dea de urma firmei nu gaseste altceva decit o cutie postala.

•Client "agatat" cu promisiuni

"Totul a inceput atunci cind am dat curs unui anunt, cules de la mica publicitate, al SC Euromarket Mail Ltd. Am fost agatat de promisiunile din anunt" a declarat Florin Hordila, unul din cei care au fost pacaliti de catre firma mentionata. Initial a cumparat un medalion cu lantisor care, asa cum se mentiona in anunt, ar fi fost placate cu aur de 14 K. Oferta generoasa a firmei mai cuprindea si un bonus, o cruciulita din aur alb. Nu mica i-a fost mirarea cind in locul cruciulitei a primit o jalnica imitatie. O cruciulita cu lungimea de citiva milimetri si subtire cit o foita de staniol. In mai putin de o luna medalionul si lantisorul au devenit doar niste obiecte coclite. Alaturi de acestea firma Euromarket Mail Ltd a introdus o noua oferta si conditiile in care se putea primi gratuit o antena "electronica". Dispozitivul, de dimensiunile unui sapun, caracterizat drept o super antena putea fi primit gratuit daca se comandau produse in valoare de cel putin 369.000 lei.

•"Cheia bogatiei", "ciorapi care fac masaj" si "poze fierbinti"

Generozitatea ofertei Euromarket Mail Ltd este pe masura credulitatii clientilor sai. Cine vrea "sa se umple cu bani si sa aiba noroc in dragoste" nu are decit sa comande "Cheia Bogatiei" la pretul de 199.700 lei. "Ciorapii care fac masaj" produsi de firma Bayer si care costa, in functie de varianta, intre 199.700 - 159.700 lei ar fi absolut necesari daca se intentioneaza vizionarea unui "sex album". Acesta din urma contine "16 poze fierbinti" care se distribuie gratuit daca se comanda macar un produs din catalogul firmei. Lista produselor continua cu razatoarea magica (117.700 lei), Stopinsect 9000 Plus cu 50 % reducere (119.700 lei), Miniradio FM (149.700 lei), miniaparat de masaj cu magnetism (119.700 lei), super pachete surpriza (149.700 - 199.700 lei), aparat de cusut nasturi (197.000 lei), spray lacrimogen (199.700 lei), ceas cu alarma (197.000 lei), multimixer comod (939.700 lei), curatator profesional (199.700 lei), Carte de bucate, "Secretele unei vieti sanatoase", "Cum sa-ti construiesti singur mobila", "Cum sa devii stapina barbatului tau" (197.700 lei). Cei care comanda doua produse pot "primi" gratuit un CD Digital Audio Video. Cine trimite comanda in 5 zile se poate "califica" pentru un premiu de 15.000.000 lei. Este de prisos sa adaugam faptul ca produsele enumerate se regasesc in magazine la preturi care, in unele cazuri coboara la a zecea parte din cele practicate de firma Euromarket Mail Ltd.

Un televizor color Philips pentru "clientii preferati"

Incercind sa urmareasca firul afacerii, Florin Hordila a comandat unul din produse. Nu mica i-a fost mirarea cind, pe linga aparatul Stopinsect 9000 Plus, firma Euromarket Mail Ltd l-a declarat drept cistigatorul unui televizor color Philips. Cu toate ca firma respectiva l-a mentionat printre "clientii nostri preferati", Florin Hordila a asteptat in zadar televizorul. Livrarea acestuia era posibila numai dupa o noua comanda, de data aceasta mult mai costisitoare. Pentru a fi mai convingatoare, firma a distribuit si un pliant cu o serie de fotografii ale celor care chipurile au mai cistigat televizoare. Montajul fotografic era realizat de asa maniera incit nu se puteau deosebi "cistigatorii" de "reprezentantii firmei". Mai mult, pliantul era "intarit" de anuntul cu lista "cistigatorilor" publicat intr-un cotidian central.

•Un autoturism Matiz pentru "perseverenta"

Realizind escrocheria pusa in practica de firma Euromarket Mail Ltd, Florin Hordila a sistat pentru o perioada corespondenta cu aceasta. Un plic insa il desemna drept cistigatorul unui autoturism Matiz. Chiar si pentru cei cu psihicul antrenat un premiu de circa 135 milioane de lei nu poate sa-i lase indiferenti. Firma Euromarket Mail Ltd chiar ii oferea posibilitatea sa-si aleaga culoarea preferata. Pentru aceasta trebuia sa bifeze o casuta din talonul "cistigator". Pentru a confirma faptul ca doreste ca masina sa-i fie adusa acasa a trebuit sa returneze o cheie din carton ce a fost transmisa de firma. Primirea autoturismului era conditionata de o noua comanda de produse. Firma Euromarket Mail Ltd se angaja sa onoreze comanda de produse concomitent cu autoturismul promis. Florin Hordila a facut comanda, care se ridica la circa 500.000 lei, si a asteptat primirea acesteia si a autoturismului. Dupa citeva zile i-a sosit avizul postal pentru comanda facuta. Despre autoturismul Matiz nu se pomenea nimic. A mai asteptat o zi apoi s-a dus la oficiul postal sa-si ridice comanda. Atunci a realizat ca de fapt firma Euromarket Mail LTD continua sa-l escrocheze fara a-si onora premiul. "Dupa aceasta patanie colegii de serviciu nu-mi mai spuneau Florin ci ma strigau xMatiza. Sper ca ceea ce am patit eu sa fie un avertisment pentru cei care apeleaza la firmele care fac comert prin corespondenta. Este o escrocherie. Ma bucur ca mi-am dat seama la timp si ca nu am pierdut mai mult de 500.000 de lei" a precizat Florin Hordila.

Ovidiu MARDARE
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2016 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1813 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019847 (s)