News Flash:

Companiile de asigurari nu mai pot ascunde reclamatiile clientilor

16 Aprilie 2010
634 Vizualizari | 0 Comentarii
Asiguratorii si brokerii vor fi obligati sa raspunda la reclamatiile primite în termen de 30 zile de la data înregistrarii solicitarii, indiferent daca solutia va fi sau nu favorabila, potrivit unei norme a Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) publicata în Monitorul Oficial. Potrivit normei, care a fost publicata în Monitorul Oficial în data de 7 aprilie, asiguratorii si brokerii vor înfiinta un registru în care vor înregistra toate sesizarile si reclamatiile primite. In termen de 30 zile de la intrarea în vigoare a normei, societatile de asigurare si brokerii vor elabora un sistem online de primire a reclamatiilor si sesizarilor de la petenti si vor desemna un colectiv de analiza si solutionare a acestora, format din personal de specialitate calificat si cu experienta în domeniul asigurarilor.
Asiguratorii vor transmite pentru fiecare reclamatie primita de la CSA, în termen de 10 zile calendaristice de la primirea solicitarii, o nota de fundamentare întocmita de colectivul de analiza si solutionare a reclamatiilor, în care va fi justificata temeinic si cu respectarea legislatiei solutia adoptata, copia integrala a dosarului de dauna si conditiile de asigurare aplicabile în speta. De asemenea, companiile de asigurare si brokerii vor transmite pentru fiecare reclamatie primita de la CSA, în termen de 10 zile calendaristice de la solicitare, o nota de fundamentare si toate informatiile, documentele si situatiile solicitate de institutie.
Potrivit actului normativ, CSA poate dispune, în situatia în care solutia adoptata de asigurator nu protejeaza interesele asiguratilor/pagubitilor, reanalizarea reclamatiei în conformitate cu dispozitiile legale sau emite o decizie individuala, prin care instituie obligatii în sarcina asiguratorului privind rezolvarea petitiei. Incalcarea dispozitiilor din norma va fi sanctionata de CSA în conformitate cu prevederile Legii 32/2000 privind societatile de asigurare si reasigurare. Astfel, autoritatea de supraveghere poate sanctiona asiguratorul/brokerul cu avertisment scris, amenda, iar în ultima instanta cu retragerea autorizatiei de functionare. Pe piata asigurarilor activeaza peste 40 de companii de profil si aproape 500 de brokeri. Anul trecut, conform datelor CSA, numarul reclamatiilor depuse la sediul institutiei a fost de circa 6.700, din care mai mult de jumatate au avut ca subiect polite auto RCA. Piata asigurarilor generale si de viata a totalizat 8,8 miliarde lei în 2009, în scadere cu 1,1%.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1579 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018264 (s)

loading...