News Flash:

Concedieri masive la Remar

7 August 2001
1356 Vizualizari | 0 Comentarii
•De maine, 1.800 de salariati vor fi nevoiti sa paraseasca intreprinderea •Guvernul a aprobat Societatii Nationale de Transport Feroviar de Calatori contractarea unui imprumut de 150 de milioane de dolari care, insa, nu este garantat de stat

Spuneam intr-un articol, cu putin timp in urma, ca pentru angajatii de la SC Remar SA Pascani se intrevede o soarta mult mai buna. Am luat in calcul pentru aceasta afirmatie, la acea vreme, planul propus de noua conducere a societatii, care era foarte usor de realizat daca si conducerea Ministerului Transporturilor si Amenajarii Teritoriului, prin Compania de Transport Calatori, ar fi sprijinit planul. Dupa cum este usor de observat, trenurile arata jalnic, sunt intr-o stare deplorabila, ceea ce nu justifica cu nimic pretul mare platit de calatori. La acea data existau promisiuni din partea guvernantilor ca un imprumut bancar garantat de Guvern pentru omologarea mai multor tipuri de vagoane la societatea pascaneana nu va intarzia prea mult. Totul a ramas la nivel de promisiuni, iar de miercuri, 8 august, circa 1.800 de muncitori ai unitatii sunt nevoiti sa plece pe la casele lor, fie in concediu de odihna, fie in concendiu fara plata pe timp nelimitat. Spunem ca totul a ramas la nivel de promisiuni pentru ca reprezentantii Ministerului Transportului si ai Ministerului de Finante au semnat prin ministrii sai, Miron Mitrea, respectiv Mihai Tanasescu, o hotarare de guvern prin care se autorizeaza Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori sa contracteze un imprumut de 150 de milioane USD prin Banc Post SA, fara a mai fi garantat de Guvern. In schimb, acest imprumut negarantat de Guvernul Romaniei este greu de obtinut, caci Banc Post SA va cere garantii. Ce garantii poate da aceasta societate, care acum arata jalnic si cu multe milioane de lei datorii la buget si la furnizori? Cand si cum se mai poate reabilita aceasta societate de cai ferate? In aceeasi situatie, mai mult decat critica, se afla SC Grivita Bucuresti. Ambele societati sunt specializate in executarea de reparatii capitale pentru vagoanele de calatori si au in spate o bogata experienta. Oare ministrul Transporturilor si cel al Finantelor nu-si pot conjuga eforturile in interesul acestor societati? Chiar sunt de neglijat? Nu-si inchipuie impactul social al concedierii unui numar de 1.800 de oameni? Acestia au familii, au copii care trebuie trimisi la scoala. Cu ce? Desculti si flamanzi, probabil, caci parintii lor vor ingrosa randul somerilor, care este si asa mult peste nivelul mediu inregistrat in tara. Am discutat acest aspect cu Mihai Guia, presedintele consiliului de administratie de la SC Remar SA Pascani. Acesta s-a aratat mahnit de soarta muncitorilor sai, dar optimist. Probabil cauzele acestui optimism sunt tineretea si increderea, sau mai curand speranta ca acest imprumut va veni totusi, chiar daca mai tarziu .
Petru PREDA
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1968 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019630 (s)

loading...