News Flash:

Concurs de pasarele

27 Martie 2006
933 Vizualizari | 0 Comentarii
•Un inginer iesean a desenat o pasarela care sa inlocuiasca uriasa pasarela Octav Bancila, planificata de primarie si estimata la o valoare de 12 milioane Euro •Alexandru Simion se plange ca proiectul sau, care priveste o pasarela mai mica in strada Rampei, este ignorat total de primarie •Pe de alta parte, responsabilii primariei sustin ca mica pasarela a inginerului nu raspunde necesitatilor orasului

In timp ce specialistii primariei, arhitecti si urbanisti isi bateau capul cu solutia pentru pasarela Octav Bancila, un inginer iesean a desenat si a calculat o alta pasarela, in opinia sa mai ieftina si mai buna decat uriasa constructie programata de primarie. Fata de pasarela de la Tigarete, investitie estimata la 12 milioane Euro, ieseanul Alexandru Simion a proiectat o varianta de pasarela, in strada Rampei, mai scurta si care traverseaza linia de cale ferata la o inaltime mai mica decat proiectul grandios al primariei. Initiatorul pasarelei sustine ca este o varianta mult mai buna, mai ieftina si care rezolva in intregime problemele de trafic intre cartierele Dacia si Pacurari. Numai ca proiectul a lasat rece autoritatile. Printr-o adresa de raspuns, primaria spune ca pasarela nu corespunde tehnic, avand o panta mult prea accentuata. Mai mult, reprezentantii primariei sustin ca solutia inginerului Simion nu rezolva problemele de trafic pe care le solutioneaza pasarela Octav Bancila.

Refuzat de primarie

Desi a umplut cateva foi cu desene si calcule de trafic, de inclinatie a pantei si functionalitate, Alexandru Simion si proiectul sau nu au starnit interesul angajatilor primariei. Ba chiar, sustine Simion, a fost repezit de functionari, iar proiectul sau a fost refuzat pe motive puerile. Aventura pasarelei din strada Rampei, numita de parintele sau "miss pasarela", a inceput in luna noiembrie a anului trecut. Alexandru Simion a propus primariei crearea unei pasarele cu umplutura de adaos in strada Rampei, care sa uneasca cartierul Dacia de Pacurari in dreptul sediului Sedcom Libris si a magazinului Dedeman. Cu numai doua benzi, una pe fiecare sens, pasarela traverseaza la o inaltime de 7 metri calea ferata de iesire spre Letcani. "Este inacceptabil a se prefera constructia unei imense pasarele, cu cheltuieli de 656 de miliarde lei, avand 7 brate, care trebuie apoi intretinute an de an (...) si nu o simpla pasarela, cu un singur brat, arcuit pana la 7 metri inaltime si lung de 300 de metri, cu o cheltuiala de circa 20 de ori mai putin", se arata in documentatia lui Alexandru Simion. Municipalitatea are o parere contrara. Ideea de a participa la proiecte este laudabila, dar varianta propusa nu este viabila. "Pentru solutia pasarelei, am apelat la un concurs de idei. Domnul Simion nu s-a inscris si nu a prezentat o varianta. Ne bucura ca avem ieseni preocupati de proiecte, insa pasarela propusa ca varianta nu satisface nevoile de trafic care sunt rezolvate de pasarela Octav Bancila", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei. Pasarela Octav Bancila, cu sapte brate de urcare si un urias sens giratoriu suspendat deasupra strazii Moara de Foc, este in viziunea primariei solutia pentru legarea celor doua cartiere de centrul orasului. "Nu cautam sa legam doua cartiere peste linia ferata. Pasarela din strada Rampei doar atat face. Toata circulatia s-ar muta in aceea zona si am avea aceeasi aglomeratie care este acum la bariera Comat. Pasarela Octav Bancila, in schimb, leaga doua puncte nodale. Face legatura intre Alexandru - Dacia si Pacurari, oferind acces rapid catre centrul orasului", a explicat Mihai Chirica.
Lucian SCHIOPU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1892 (s) | 22 queries | Mysql time :0.017085 (s)

loading...