News Flash:

Conditii de lux in scoli

18 Aprilie 2007
1116 Vizualizari | 0 Comentarii
• Mobilier ergonomic, piscine, sali de fitness la care sa aiba acces atat elevii, cat si profesorii, acces on-line la bibliotecile scolare sunt cateva dintre "ingredientele de lux" ce ar trebui sa fie gasite in scolile care se respecta


Ca sa indeplineasca standardele de calitate prevazute de Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (ARACIP), unitatile de invatamant iesene ar trebui sa puna la dispozitie elevilor, dar si cadrelor didactice conditii din cele mai bune. In traducere libera, ar fi vorba de mobilier ergonomic, piscine, sali de fitness la care sa aiba acces atat elevii, cat si profesorii, acces on-line la bibliotecile scolare. Numai ca in lipsa banilor in scolile iesene mobilierul este inca vechi de ani de zile, unele cladiri din mediul rural stau sa cada, iar in privinta accesului la Internet nici nu se poate pune problema. In aceste conditii, exista posibilitatea ca unitatile de invatamant care nu isi permit sa asigure conditii calitative sa fie inchise.

Dezbatere publica

ARACIP a lansat spre dezbaterea publica standardele de referinta, de calitate, pentru institutiile de invatamant preuniversitar. Conform ARACIP, standardele de referinta reprezinta un nivel superior al calitatii serviciilor educationale, specificand setul cerintelor care definesc un nivel optimal de realizare a unei activitati educationale, pe baza bunelor practici existente la nivel national, european sau mondial. Pana acum, ARACIP a elaborat doar standardele de autorizare, de functionare provizorie, precum si standardele de acreditare si de evaluare periodica pentru furnizorii de educatie de nivel preuniversitar. In documentul supus dezbaterii publice sunt trecute si exemple de excelenta in realizarea indicatorilor de calitate prevazuti in standardele de referinta. Dintre acestea, trecem in revista mobilierul ergonomic pentru spatiile administrative, dar si educationale, existenta si dotarea unor spatii auxiliare create pe baza optiunilor educabililor, parintilor, altor membri ai comunitatii (de exemplu: sali de proiectie, sali de fitness, spatii sau terenuri specializate pentru diferite sporturi sau activitati). De asemenea, informatizarea activitatii bibliotecii scolare sau a centrului de documentare si informare si accesul on-line la resursele fondului bibliotecii scolare ar fi alte puncte pentru care directorii scolilor ar trebui sa investeasca pentru a avea o scoala competitiva si care sa indeplinesca standardele de calitate. Elevilor le trebuie facilitat accesul, prin Internet, la resurse educationale din afara unitatii scolare. In documente aceste criterii arata minunat, numai ca, pentru a le pune in practica, unitatile de invatamant ar trebui sa aiba la dispozitie sume impresionante de bani. Comparatiile cu scolile din alte tari ar fi de prisos. Intoarsa recent dintr-o vizita in Franta, Violeta Amariei, pesedintele Aliantei Sindicale "Gh. Asachi" a declarat ca scolilor iesene le-ar fi necesare 50 de ani pentru a ajunge din urma unitatile franceze, conditia fiind aceea ca francezii sa nu mai investeasca deloc in scoli. "Organizarea lor este aproape ca a noastra cu licee teoretice, tehnice, numai ca toate conditiile de instruire sunt extraordinare. Pe filiera tehnica disciplinele tehnologice sunt adaptate meseriei, atelierele sunt dotate identic cu cele din realitate. La noi se cere calitate fara a avea conditiile corespunzatoare. Majoritatea dotarilor sunt din anii `80, iar profesorii trebuie sa faca fata apeland la diverse artificii cu bani din buzunarul propriu", a declarat Violeta Amariei, presedintele Aliantei Sindicale "Gh. Asachi".



dezbatere publica
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1517 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019202 (s)

loading...