News Flash:

Conditiile precare din scoli provoaca abandonul elevilor

2 Aprilie 2007
1308 Vizualizari | 2 Comentarii
Conditiile precare din scoli provoaca abandonul elevilor
• Slaba iluminare si incalzire a claselor si incarcarea cu bioxid de carbon, acolo unde nu se face aerisirea corespunzatoare a spatiilor mici sau supraaglomerate, fac ca elevii sa simta acut oboseala, dat fiind ca sunt nevoiti sa faca fata unui disconfort psihic si fizic prin cresterea efortului de acomodare la conditiile inadecvate de lucru • "Conditiile precare din unitatile de invatamant pot contribui semnificativ la dezinteresul fata de scoala al copiilor. Copiii care nu vad in sala de clasa un loc agreabil pot fi tentati sa pareseasca sau cel mai des sa capete un refuz fata de carte", a declarat psihologul scolar Maricica Buzescu


Conform celor declarate de psihologi, conditiile precare din scoala ar putea fi un motiv ca unii dintre elevi sa renunte la a mai frecventa cursurile. Pe langa faptul ca elevii trebuie sa se adapteze la conditiile de studiu din clasa, sa se concentreze asupra procesului de invatamant, acestia trebuie sa se adapteze la conditiile de mediu din scoala, ceea ce inseamna o suprasolicitare. Multe dintre disciplinele de studiu solicita elevul la o adaptare continua, proces realizat atunci cand organismul este sanatos si cand spatiul destinat invatarii ofera conditii optime, suficienta lumina naturala sau iluminare artificiala corespunzatoare, incalzire adecvata, mobilier adaptat varstei, igienizarea corecta a spatiilor de lucru, neincarcarea peretilor cu material didactic sau diverse afise. Din cauza ca multe scoli, majoritatea din mediul rural, nu beneficiaza de cele mai bune conditii, elevii trebuie sa realizeze o dubla adaptare la cerintele lectiei si a conditiilor de mediu. In aceasta situatie, este lesne de inteles ca scolarii sunt supusi unui consum mai mare de energie. Slaba iluminare si incalzire a claselor si incarcarea cu bioxid de carbon, acolo unde nu se face aerisirea corespunzatoare a spatiilor mici sau supraaglomerate, fac ca eleviii sa simta acut oboseala, dat fiind ca sunt nevoiti sa faca fata unui disconfort psihic si fizic prin cresterea efortului de acomodare la conditiile inadecvate de lucru. "Conditiile precare din unitatile de invatamant pot contribui semnificativ la dezinteresul fata de scoala al copiilor. Copiii care nu vad in sala de clasa un loc agreabil pot fi tentati sa pareseasca sau cel mai des sa capete un refuz fata de carte. Specialistii atentioneaza si asupra faptului ca gustul estetic poate fi influentat foarte mult si de conditiile vazute de elevi in unitatile scolare in care invata", a declarat Maricica Buzescu, director al Centrului Judetean de Asistenta Psiho Pedagogica.

Un pas pana la abandon

Conform celor declarate de psihologii scolari, iluminarea insuficienta a salilor de curs scade acuitatea vizuala si ii da elevului o stare de somnolenta, dureri de cap sau nervozitate. Atentia acestuia se deplaseaza de la ceea ce este important, iar perceptia si intelegerea se diminueaza in intensitate. Starea de oboseala se manifesta si in cazul in care aerul din incapere este incarcat cu bioxid de carbon, oxigenarea insuficienta a creierului induce starea de oboseala, iar elevul isi pierde treptat interesul pentru continutul lectiei. Frigul este un alt factor stresant, greu de suportat, in special de catre elevii invatamantului primar. Atmosfera rece din clasa, asociata cu pozitia incomoda, dar si incorecta in bancile cu dimensiuni neadecvate maresc disconfortul fizic si psihic si conduce catre stari de iritabilitate, dureri ale membrelor superioare si inferioare, ale coloanei vertebrale si stare de oboseala generala sau musculara. Bancile sunt incomode pentru elevii care nu se incadreaza in varsta si inaltimea medie. Daca factorii mentionati se manifesta pe o perioada indelungata de timp, acestia duc la instalarea disconfortului fizic si psihic si la aparitia insatisfactiei si oboselii. Toate acestea acumulate pot determina producerea starii de stres, si nu este de mirare ca elevul incearca sa evite scoala. "Conditiile materiale precare dintr-o unitate de invatamant au o influenta negativa asupra elevilor, pentru ca scoala in general trebuie sa fie un loc atractiv, un loc unde copiilor trebuie sa le placa sa mearga. Scoala influenteaza foarte mult si gustul estetic al unui copil. Nu se ajunge la abandon, dar nu mai exista o motivare a copilului", a declarat Maricica Buzescu, director al Centrului Judetean de Asistenta Psiho-Pedagogica.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

parinte  | #10597
mregeti la scoala din osoi care e de pe timpul lui pazvante chioru cu niste sali de clasa mizerabile iar la directoare cina care e un taraboi de groaza.
corneliu  | #10598
VRAJELI, domnule. Nici eu nu am avut conditii la scoala si mi-am dat silinta sa fiu un elev bun. Dar astazi elevii nu mai au chef de scoala, invocand motive.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1388 (s) | 22 queries | Mysql time :0.016371 (s)

loading...