News Flash:

Conducerea RATC va instala sisteme de securitate la toate macazele din oras

26 Aprilie 1999
1010 Vizualizari | 0 Comentarii
•Conducerea RATC promite mai multa siguranta pentru calatoria cu tramvaiul •Directorul general al regiei sustine in continuare ca nu macazele sint de vina, ci vatmanii •Pentru montarea dispozitivelor, sint necesare fonduri de peste 100 milioane de lei

Cu incepere din aceasta saptamina, Regia Autonoma de Transport in Comun (RATC) Iasi demareaza un program amplu de securizare a macazelor de tramvai din oras. Dupa cum se cunoaste, evenimentele fiind pe larg prezentate in cotidianul nostru, in ultimele saptamini calatoria cu tramvaiul a devenit o adevarata aventura din cauza functionarii defectuoase a macazelor. Incidentele, fara exceptie, s-au desfasurat dupa un scenariu devenit clasic: o parte a tramvaiului se inscrie pe o directie si in timp ce vagonul se afla pe macaz, "limba" acestuia isi modifica pozitia si trimite cea de a doua parte a tramvaiului intr-o alta directie. Astfel de evenimente au fost inregistrate in cele mai diferite zone ale orasului; ingrijorator este faptul ca acestea au fost consemnate si in rondul recent dat in exploatare de RATC in Podu de Piatra, unde regia a instalat cele mai noi achizitii pe care le-a avut la indemina: sase macaze semiautomate aduse din Austria fabricate dupa un principiu diferit fata de cele montate in restul orasului. Acelasi lucru se poate spune si despre deraierea care a avut loc saptamina trecuta la macazul din intersectia dintre Strada Gavriil Muzicescu si Soseaua Arcu, dispozitivul montat aici neavind nici macar un an de intrebuintare. Mentionam ca, deraierea tramvaiului V2A, in dreptul Liceului National, a avut drept consecinta paralizarea transportului in comun prin centrul orasului mai bine de o ora, timp in care echipele de interventie ale RATC s-au straduit din rasputeri sa aduca vagonul plecat pe doua trasee diferite pe o cale normala de rulare.
"Speram ca toate aceste evenimente vor deveni aminitire dupa ce vom instala sisteme de securizare a macazelor. Luni (n. red. - astazi) asteptam de la Medias niste sisteme electromecanice, necesare acestui scop, pe care vom incepe sa le instalam imediat", a declarat directorul general al RATC, Petru Girlea. Succint, reprezentantul regiei contrazice opinia conform careia vinovata de deraierea tramvaielor ar fi functionarea defectuoasa a macazelor. Conform lui Petru Girlea, acest lucru este absolut imposibil pentru ca dispozitivele respective nu pot, sub nici o forma, sa "actioneze" fara interventie umana. In urma acestei constatari si a analizei evenimentelor inregistrate in ultima perioada de timp specialistii din RATC au ajuns la concluzia ca accidentele s-au produs, in fiecare caz, din cauza tramvaielor care se aflau in spatele celor implicate in evenimente. Vatmanii acestora ar fi schimbat automat macazul inainte ca vagonul din fata sa fi depasit intersectia. Chiar si astfel sa fi fost, ramine de neexplicat pentru ce in ultima luna de zile incidentele de acest tip au crescut exploziv. Ca urmare a concluziilor specialistilor, de astazi si pina in luna august, fiecare din cele 30 de macaze din oras va avea montat dispozitivele respective. Acesta va face imposibila actionarea automata a macazului de conducatorul vagonului din spate pina cind tramvaiul din fata sa nu a depasit zona periculoasa. Costurile investitiei sint importante, instalarea unui singur sistem presupunind sume cuprinse intre trei si 10 milioane lei.
Ovidiu BUNEA
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2016 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1615 (s) | 24 queries | Mysql time :0.018717 (s)