News Flash:

Conferinta nationala a drumarilor

17 Iunie 2005
975 Vizualizari | 0 Comentarii
•Teatrul Luceafarul din Iasi a gazduit ieri conferinta nationala cu tema "Infrastructura rutiera din Romania in conceptul dezvoltarii durabile" •Evenimentul a fost organizat de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADN) din Romania si Asociatia Profesionala de Drumuri si Poduri din Romania (APDPR)

Situatia drumurilor nationale din Romania, dar si problemele drumarilor au fost discutate ieri la Iasi. Teatrul Luceafarul a gazduit incepand cu ora 10.00 Conferinta Nationala de Infrastructura Rutiera in conceptul dezvoltarii durabile, cerinte si resurse disponibile. Sub egida acestei titulaturi pompoase si complicate, drumarii si administratorii de sosele din toata tara, dar si reprezentantii unor societati comerciale private din acest sector s-au intalnit pentru a prezenta situatia infrastructurii rutiere din fiecare zona de responsabilitate si pentru a stabili bazele unei strategii de reabilitare si modernizare a drumurilor. La eveniment au fost prezenti numerosi specialisti din domeniu, printre acestia numarandu-se si Aurel Balut, directorul general al CNADN, Neculai Tautu, presedintele APDPR, filiala Moldova si Laurentiu Stelea, directorul Centrului de Studii si Experimente Rutiere Bucuresti. In deschiderea conferintei au vorbit presedintele Consiliului Judetean Iasi, Lucian Flaiser, si Gheorghe Nichita, primarul municipiului Iasi. Lucian Flaiser a prezentat succint situatia grava in care se afla infrastructura rutiera din judetul Iasi, in ciuda faptului ca au fost derulate 43 de proiecte SAPARD pe infrastructura, dintre care 27 pe infrastructura rutiera. Prin aceste proiecte au fost atrase fonduri nerambursabile de 23 miliarde lei. Reprezentanti administratiei iesene au subliniat importanta existentei unei autostrazi, care sa faca legatura dintre regiunea Moldovei si vestul tarii. Aurel Balut, directorul CNADN, a precizat ca acest obiectiv ar putea beneficia de fonduri europene numai in conditiile in care Comisia de la Bruxelles ar declara acest traseu drept coridor pan-european. Acesta a mai precizat ca, pentru a fi indeplinite toate conditiile impuse de Uniunea Europeana, Romania ar trebui sa cheltuie pentru reabilitarea infrastructurii rutiere aproximativ 1,3 miliarde Euro, anual. Chiar daca acesti bani ar fi disponibili, administratia romana este prea putin pregatita sa absoarba fondurile europene, deoarece nu este capabila sa deruleze in timp util proiectele necesare.

Daca nu va primi finantare pentru drumurile nationale

Municipalitatea ar putea monta bariere la intrarea in oras

Primarul Gheorghe Nichita a ridicat problema drumurilor nationale care trec prin municipiu la tribuna Conferintei Nationale de Infrastructura Rutiera din Romania in conceptul dezvoltarii durabile. Dupa ce au fost demarate in vara anului trecut lucrari de reabilitare a portiunilor DN24 si DN28 pe teritoriul municipiului, finantarea s-a oprit brusc, odata cu schimbarea Guvernului. Chiar daca a fost obtinuta o hotarare prin care erau alocate 180 miliarde lei pentru repararea acestor artere de circulatie, Guvernul format de Alianta DA a oprit finantarea. In acelasi timp, Executivul a anuntat primaria ca portiunile care traverseaza orasul nu sunt responsabilitatea Guvernului, ci a municipalitatii. Acest lucru a fost intarit ieri, la Iasi, de Aurel Baluta, directorul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADN). Raspunsul nu l-a multumit pe seful municipalitatii iesene. "Daca este responsabilitatea totala a municipiului, atunci punem bariere la intrarile in oras, iar autovehiculele care nu sunt din Iasi sa plateasca o taxa. Daca Guvernul ia bani pe rovigneta, putem si noi pune o taxa, tot pentru un drum national", a expus situatia primarul municipiului pentru a convinge autoritatile ca Guvernul are responsabilitati in acest sens. Nichita a sustinut solutia cofinantarii. O parte din bani sa vina de la Guvern prin CNADN, si in mod proportional de la bugetul local. Daca anul trecut toata lucrarea era estimata la circa 180 de miliarde lei, acum se estimeaza un cost de peste 200 de miliarde. Cum problema nu este numai a municipiului Iasi, directorul CNADN a cerut ca proiectul pentru cofinantare sa fie propus Guvernului de Asociatia Municipiilor din Romania. "Am discutat cu cei de la AMR si am decis sa-l invitam pe ministrul transporturilor la viitoarea intalnire a primarilor, ce va avea loc intre 6-8 iulie", a afirmat Gheorghe Nichita.
Cristian MATASA
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1693 (s) | 24 queries | Mysql time :0.018565 (s)

loading...