News Flash:

Consumul de orez preintampina cancerul de colon

4 August 2010
2680 Vizualizari | 0 Comentarii
Orez
Brun, alb sau auriu, orezul este o cereală cu multiple opţiuni în ceea ce priveşte utilizarea: în ciorbe, mancăruri, rulade, salate, paine, biscuiţi şi deserturi.
Plin de energie şi deosebit de nutritive, orezul constituie materia primă pentru hrana a mai mult de jumătate din populaţia pămantului (în special din Asia).

Bun in diete

O cană cu orez brun conţine 220 calorii, în timp ce o cană cu orez alb are 260 calorii. Bobul de orez integral conţine proteine cu valoare biologică mai mare decat bobul alb, grăsimi în cantitate mică, (majoritatea nesaturate), 85% glucide. Orezul brun conţine vitamina E şi vitamina B1, magneziu, mangan, seleniu.
Orezul alb nu conţine vitamina B şi, din acest motiv, populaţiile care se hrănesc pe bază de orez alb sunt mai dispuse la boala numită beri-beri (insuficienţa vitaminei B1), afecţiuni cardiace şi ale sistemului nervos (neuropatii).
Orezul auriu – este un orez modificat genetic şi conţine provitamina A. Deşi cele mai multe persoane preferă orezul alb, este de ştiut că prin procesul de transformare a orezului brun în orez alb (prin îndepărtarea stratului superficial) se distruge între 60-90% din conţinutul în vitamine B, mangan, fosfor, fier şi toate fibrele dietetice şi acizii graşi esenţiali.

Reduce tensiunea arteriala

Iată cateva dintre calităţile terapeutice indiscutabile a acestei cereale extreme de răspandite. Orezul combate retenţia de apă, detoxifiază organismul, reduce tensiunea arterială. De asemenea, lucru foarte important, orezul nu conţine substanţe care să declanşeze niciun fel de alergie. Mai mult, orezul este un aliment important în curele de slăbire; persoanele care consumă însă orezul brun slăbesc mai repede şi caştigă mai greu în greutate cu acest aliment pe masa zilnică decat cele care consumă bobul rafinat.

Datorită conţinutului mare de fibre, consumul de orez previne cancerul de colon. De altfel, fibrele încetinesc absorbţia carbohidraţilor şi creşterea glicemiei, aşa încat orezul brun (care e de trei ori mai bogat în fibre decat cel alb) este un aliment recomandat diabeticilor. Orezul brun conţine uleiuri nesaturate care ajută la scăderea colesterolului.

Consumul a şase porţii de orez brun pe săptămană face bine femeilor la menopauză ajutand la scăderea tensiunii şi a colesterolului.

Atenţie la condiţiile de depozitare!

1. Pentru a i se spori valoarea nutritivă, orezul alb trebuie utilizat în combinaţii cu alte alimente;
2. Dacă vă decideţi să utilizaţi orez brun, verificaţi să nu fie expirat, întrucat din cauza uleiurilor conţinute capătă un miros ranced;
3. Păstraţi orezul brun la frigider (ca să nu se oxideze);
4. Orezul fiert nu trebuie păstrat la frigider mai mult de una-două zile, fiindcă anumite ciuperci pot transforma aminoacizii din orez în substanţe toxice.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2194 (s) | 24 queries | Mysql time :0.060121 (s)

loading...