News Flash:

Controlul asigurarilor Cargo

6 Iunie 2003
874 Vizualizari | 0 Comentarii
Trei sute de milioane lei amenda si confiscarea marfurilor

Dupa atestatul profesional, operatorii de transport de marfa trebuie sa se grabeasca sa achite asigurarea Cargo •Lipsa actului la controlul din vama se pedepseste cu amenzi cuprinse intre 100 si 300 milioane lei, functie de cantitatea transportata •Asigurarea Cargo poate fi incheiata pe transport sau in sistem de abonament

Conform prevederilor ordonantei de urgenta 195/2002, operatorii de transport de marfa, de transport international de marfa si persoane sunt obligati ca, pana la data de 1 septembrie 2003, sa detina atestatul profesional, licentele de traseu si certificatele de asigurare Cargo a bunurilor pe timpul transportului. Vasile Tanase, directorul general al societatii de asigurari Asitrans a declarat ieri ca operatorii de transport de marfuri au obligatia de a incheia si plati asigurarea Cargo la fiecare transport pe care il realizeaza.

Amenzi usturatoare

"Soferii au obligatia detinerii la intrarea sau la iesirea din vama a asigurarii Cargo", a declarat ieri Vasile Tanase, director la societatea de asigurari Asitrans. Lipsa actului doveditor al achitarii acesteia constituie o infractiune si se pedepseste cu amenzi cuprinse intre 100 si 300 de milioane lei. Asigurarea Cargo se adreseaza in general proprietarilor de marfuri, exportatorilor si beneficiarilor de marfuri. Valoarea asigurarii Cargo este cuprinsa intre 100 de mii si 300 de mii dolari americani. Suma asigurata reprezinta valoarea marfii conform facturii sau o valoare de plus 10% pentru acoperirea unor cheltuieli referitoare la transport sau taxe vamale. Asigurarea Cargo nu are o limita de timp, ci opereaza conform regulilor internationale pe principiul duratei transportului, de la depozit la depozit (de la expeditor la destinatar).

Operatorii prefera abonamentul

Asigurarea Cargo se poate incheia pe un singur transport sau in sistem de abonament. Sistemul abonament se practica in cadrul unor contracte ce implica un volum mare de marfuri si implicit mai multe transporturi. Vasile Tanase, directorul societatii de asigurari Asitrans, declara ca acest sistem de asigurare este preferat de catre operatorii de transport de marfa, deoarece acestia nu sunt obligati sa incheie polita de asigurare la fiecare transport, ci pentru o perioada determinata de timp, urmand ca firmele de transport sa notifice fiecare transport si sa plateasca suma aferenta. Pe toata durata asigurarii Cargo, operatorul de transport are obligatia sa intretina, sa ambaleze si sa manipuleze bunul transportat in conditii corespunzatoare si in conformitate cu standardele si normativele in vigoare, in scopul prevenirii producerii evenimentului asigurat. Societatea de asigurari va acorda despagubiri in caz de dauna totala efectiva si va plati suma asigurata stabilita in polita de asigurare. Orice plata de despagubire se face numai cu conditia ca prima de asigurare aferenta sa fie achitata.
Gabi COHUT
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1807 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019076 (s)

loading...