News Flash:

Cosmarul Bariera nu are nici o solutie de rezolvare

17 August 2005
1497 Vizualizari | 0 Comentarii
•Bariera de trecere a caii ferate din Canta, care face legatura dintre cartierele Dacia si Pacurari, este un adevarat chin pentru soferi •Zeci de minute de asteptare la coada imensa de masini se transforma odata cu ridicarea barierei intr-un adevarat haos •Municipalitatea a promis constructia unei pasarele aeriene, estimata la 12 milioane de Euro si care va rezolva problema •Aceasta a ramas insa doar la stadiul de proiect

Orice sofer din municipiu cunoaste bariera de trecere a caii ferate din Canta, care face legatura intre cartierele Dacia si Pacurari. Daca atunci cand bratele barierei sunt ridicate trecerea caii ferate inseamna doar un trafic mai anevoios, asteptarea unui tren devine un adevarat cosmar. Cozi imense de masini ocupa strazile limitrofe si pana la trecerea de partea cealalta a barierei se scurg zeci de minute. Numai ca haosul se declanseaza imediat dupa deschiderea drumului. Atmosfera este invadata de claxoane si injuraturi schimbate intre soferi, totul pentru a trece mai repede peste calea ferata. Ca in orice blocaj rutier, functioneaza din plin regula celui mai tare, a soferului care-i ignora pe ceilalti numai pentru a capata intaietate la trecere. Daca in mod normal traversarea nu ia mai mult de un minut, cozile imense si sugrumarea traficului la bariera costa soferul multi nervi si adeseori aproape o ora. Singura cale de a evita bariera este pasarela Alexandru cel Bun. Bucla pe care trebuie sa o faca orice sofer inseamna un ocol de peste 6 kilometri. La uriasul blocaj rutier de la bariera contribuie din plin infrastructura actuala. Strazile inguste de acces catre trecerea la nivel cu calea ferata, cu numai o banda pentru un sens de circulatie, impiedica un flux mai eficient al autovehiculelor si creeaza cozile de kilometri la lasarea barierei. Situatia insa nu are rezolvare si primaria nu poate decat sa ridice din umeri.

Solutiile

Daca inainte de '89 bariera reusea sa rezolve problema legaturii dintre cartierele Dacia si Pacurari, acum este clar ca aceasta este solicitata la maximum. Numarul de masini a explodat si traficul pe ansamblu in municipiu a devenit foarte aglomerat. Municipalitatea cunoaste problema, dar nu are solutii de moment. In primul rand, pentru o rezolvare rapida, primaria a cerut ca bariera din zona Tigarete sa fie redeschisa si astfel sa poata prelua o parte din aglomeratia de la bariera din Dacia. Numai ca intentia s-a izbit de refuzul Regionalei CFR. "Au respins aceasta solutie deoarece au considerat ca deschiderea barierei nu ofera siguranta pentru circulatia trenurilor. Deocamdata nu avem nici o solutie pentru fluidizarea traficului in zona. Singura varianta temporara pana la aparitia pasarelei suspendate in zona Tigarete este cea prin care obligam soferii sa foloseasca pasarela Alexandru. Numai ca aceasta masura nu poate fi aplicata", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei. Exista insa in planurile municipalitatii o solutie minune, dar cu un viitor incert.

Visul pasarelei

De la intrarea lui Gheorghe Nichita in primarie a inceput sa se vehiculeze proiectul unei pasarele suspendate in zona Tigarete. Dupa mai bine de un an de munca la planurile pasarelei, trecerea suspendata a ramas la stadiul de solutie tehnica. "Am definitivat solutia tehnica si vom demara procedura de licitatie pentru realizarea proiectului tehnic a pasarelei. Cum este o tema de proiectare deosebit de ampla, cred planurile de executie nu vor fi definitivate pana la sfarsitul anului", a precizat Chirica. Constructia pasarelei ar costa 12 milioane Euro si ar putea fi realizata pana in 2009. Atunci, iesenii vor putea ajunge direct din Pacurari in Dacia si Alexandru pe o pasarela de aproximativ 700 de metri lungime. Pasarela va avea cate doua benzi pe fiecare sens si un spectaculos sens giratoriu suspendat. Acesta a fost gandit pentru ca pasarela sa faca poata prelua traficul de pe toate strazile din zona. Pasarela va avea acces pe de o parte de pe strazile Pacurari, Arcu, Moara de Foc, Strapungere Silvestru, iar de cealalta parte de pe strada Tabacului, Sarmisegetuza si Soseaua Nationala. Latimea pasarelei ar urma sa fie de minimum 18 metri. Fiecare sens va avea cate doua benzi, urmand a fi realizate si trotuare pentru pietoni. Puntea suspendata a pasarelei se va afla la o inaltime de 7-8 metri pentru a evita retelele electrice de alimentare a tramvaielor de pe Moara de Foc si pentru a permite TIR-urilor si incarcaturilor speciale sa treaca pe dedesubt.
(L.S.)
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1914 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019839 (s)

loading...