News Flash:

Credit de la Mos Craciun, rambursat un an intreg

1 Noiembrie 2007
1118 Vizualizari | 0 Comentarii
Credit de la Mos Craciun rambursat un an intreg
• Bancile comerciale au pus deja la punct tacticile pentru ofensiva promotiilor de iarna si isi pregatesc campaniile pentru atragerea clientilor • Scopul promovat este finantarea cumparaturilor facute in preajma Sarbatorilor de Iarna, dar rezultatul este atragerea unui numar urias de debitori • "Businessul nu trebuie sa fie moral, ci legal. Daca ar fi moral, cine ar mai face afaceri? Din aceasta cauza, clientul trebuie sa fie foarte atent si sa puna in balanta daca e avantajos un astfel de credit. Trebuie sa ia in calcul toate cheltuielile de rambursare", a declarat Vasile Cocris, decanul Facultatii de Economie si Administrarea Afacerilor (FEAA)


Jucatorii din sistemul bancar dau tonul luptei promotiilor de sarbatori cu o luna si jumatate inainte de perioada propriu-zisa a sarbatorilor. In timp ce bancile se intrec in oferte de credite mai ieftine, imprumuturi fara dobanzi sau alte oferte promotionale, specialistii recomanda mare atentie in contractarea unor astfel de credite. Cei mai multi dintre contractanti sunt ademeniti de oferte, nu se mai informeaza cu privire la costurile totale si se trezesc, dupa forfota cumparaturilor, ca au de platit de doua ori mai mult decat ce-au imprumutat. Bancile comerciale au pus deja la punct tacticile pentru ofensiva promotiilor de iarna si isi pregatesc campaniile pentru atragerea clientilor. Intrucat in perioada Sarbatorilor de Iarna cheltuielile iesenilor cresc semnificativ si, odata cu ele, si nevoia de finantare, bancile comerciale au pus la dispozitia clientilor tot felul de pachete promotionale. Astfel, sunt oferite credite cu dobanzi mai mici sau tombole cu premii scumpe. Reprezentantii institutiilor bancare considera ca la sfarsitul fiecarui an, numarul iesenilor care fac imprumuturi este cu 15 la suta mai mare decat in orice perioada. Anul acesta, deoarece puterea de cumparare a crescut foarte mult, bancherii se asteapta ca procentul de 15 la suta sa fie depasit. Din aceste cauze, bancile obisnuiesc de cativa ani sa se ia la intrecere cu societatile de credit de consum in ofertele speciale de finantare cu ocazia sarbatorilor si accelereaza in ultimele luni ale anului prin lansarea de oferte promotionale. Scopul promovat este finantarea cumparaturilor facute in preajma Sarbatorilor de Iarna, dar rezultatul este atragerea unui numar urias de debitori. In aceasta perioada, numarul celor care contracteaza imprumuturi este mult mai mare decat in lunile obisnuite ale anului. Bancile puncteaza doua aspecte temeinice in strategia lor in perioada premergatoare Sarbatorilor de Iarna, respectiv potentialul pietei pe baza cresterii apetitului pentru consum si concurenta acerba pe care o primesc din partea altor societati comerciale si campaniile acestora in oferte generoase pentru acordarea de credite. "Bancile sunt societati private si au o politica proprie. Businessul nu trebuie sa fie moral, ci legal. Daca ar fi moral, cine ar mai face afaceri? Din aceasta cauza, clientul trebuie sa fie foarte atent si sa puna in balanta daca e avantajos un astfel de credit. Trebuie sa ia in calcul toate cheltuielile de rambursare", a declarat Vasile Cocris, decanul Facultatii de Economie si Administrarea Afacerilor (FEAA).

Clienti de sarbatori, debitori un an intreg

Din ofertele speciale, clientii castiga faptul ca-si pot petrece sarbatorile fara mari eforturi financiare si-si pot permite mai multe cumparaturi cu ajutorul creditelor. La randul lor, bancile castiga si mai mult de pe urma dobanzilor si a comisioanelor bancare si, implicit, de pe urma volumului mai mare al imprumuturilor acordate. Astfel, pana la finele anului se anunta oferte promotionale, prin care cheltuielile se reduc cu pana la 5 la suta la creditele personale, cu 2 la suta pentru imprumuturile de locuinte si cu 3 la suta pentru creditele auto. Mai exact, clientii castiga bani pentru cadouri, iar bancile castiga debitori pentru un an. "Cetatenii trebuie sa se intereseze asupra conditiilor de creditare. Trebuie sa stie care este costul real al creditului, ce alte conditii trebuie indeplinite, precum cele de garantare, rambursare. Mai mult, trebuie sa se intereseze ce implicatii au aceste conditii si un astfel de credit. Chiar daca nu ii sunt oferite aceste informatii, clientul trebuie sa solicite aceste informatii si explicatiile aferente", a afirmat Vasile Cocris. Cele mai multe dintre ofertele de credite sunt insotite si de carduri, oferite gratuit, si care sunt considerate noul trend in materie de produs bancar. Astfel, dobanzile practicate la creditele de nevoi personale au fost reduse, pana la 1 ianuarie 2008, la 9,5-10 la suta in cazul imprumuturilor pe termen mediu si lung. La acelasi tip de credite, dar acordate in valuta, dobanzile au fost reduse pana la 8,4 la suta pentru cele contractate pe termen scurt, respectiv 8,9 la suta in cazul celor pe termen mediu si lung. Si intreprinderile financiar nebancare si magazinele de electrocasnice au urmat modelul bancilor si au lansat diverse oferte promotionale, prin care oamenii pot cumpara diverse obiecte in rate, cu dobanda zero. Ceea ce nu stie insa clientul este ca la incheierea contractului cu magazinul de electrocasnice, va trebui sa plateasca un avans substantial.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1736 (s) | 24 queries | Mysql time :0.016752 (s)

loading...