News Flash:

Criza a trimis romanii la cratita

26 Februarie 2010
687 Vizualizari | 0 Comentarii
Gospodariile din Romania au platit în 2009 cu pana la 6% mai mult pe bunuri de uz curent fata de anul precedent, ca urmare a majorarii preturilor, potrivit unui studiu GfK, care arata o tendinta a romanilor catre consumul casnic, ca urmare a cresterilor la ulei, bere si cafea. Prima jumatate a anului 2009 a debutat cu un avans al consumului casnic în valoare mai accentuata fata de perioada similara din 2008, în principal din cauza majorarii sumei platite de consumatori pentru cosul de cumparaturi (de pana la 9%). O tendinta importanta sesizata în 2009 a fost orientarea consumatorului roman catre consumul in casa, astfel ca anumite categorii de produse au înregistrat cresteri mai însemnate. Dintre produsele alimentare de baza, consumul de ulei a crescut cu aproape 4%. "Consumatorii au gatit mai mult în cadrul gospodariei, tendinta sustinuta de cresterea cantitatii de ulei achizitionata la nivel de gospodarie, în timp ce numarul de cumparatori a ramas constant. Cresterile au fost influentate cu siguranta si de scaderea puternica a pretului mediu platit pentru ulei, o diferenta de pana la 24% în 2009 fata de 2008", se arata într-un studiu GfK. Printre produsele "de rasfat" pe care consumatorii si le-au permis în ciuda contextului economic mai putin favorabil se situeaza cafeaua macinata si prajita. Potrivit GfK, producatorii au sustinut acest consum, prin promotii axate atat pe valoare adaugata, cat si pe pret, rezultatul fiind tradus într-o frecventa de cumparare mai mare si, implicit, un consum mai ridicat. Mai mult, importanta cafelei vrac a fost mai mica, gospodariile preferand cafeaua ambalata. Orientarea spre consumul acasa este reflectata si de bere, al carei consum casnic a crescut simtitor, cu 9%, în contextul scaderii ocaziilor de consum pentru categoriile în afara casei. "Activitatile agresive de promovare i-au convins pe consumatori sa achizitioneze categoria mai des si în cantitati mai mari la un act de cumparare. Preferintele consumatorilor au fost destul de clare în ceea ce priveste tipul de ambalaj: PET-ul si berea ambalata la cutie fiind achizitionate cel mai mult", se mai arata în studiu. Totodata, numarul de gospodarii consumatoare de iaurturi a crescut în 2009 comparativ cu 2008, atat pentru segmentul de iaurt simplu, cat si pentru cel cu fructe. Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 categorii de bunuri de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 2.200 gospodarii, reprezentativ la nivel national.

studiu gfk
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1413 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018000 (s)

loading...