News Flash:

Cum a fost distrusa SC Transmixt

17 Septembrie 2001
1043 Vizualizari | 0 Comentarii
•Desfiintarea societatii s-a facut cu largul concurs al fostului FPS Iasi, condus pe atunci de Felix Hrestic si mai apoi de Ioana Dornescu •Nici celelalte organe abilitate: Politia, Directia de Finante Publice si Curtea de Conturi nu au facut prea multe pentru a stopa jaful comis de directorul Mihai Olan

Pentru informarea cititorilor nostri, ziarul ZIUA de Iasi face o retrospectiva a activitatii SC Transmixt SA Pascani, incepand cu perioada de cand la conducere se afla directorul Mihai Olan.
Dupa o perioada buna din toate punctele de vedere (sfarsitul anului 1995 si anul 1996), cand cei 180 de angajati isi luau salariile cu regularitate, cand se plateau datoriile catre bugetul statului, cand se faceau investitii mari si, pe langa activitatea de transport, se derula cu succes si cea de comert, a urmat declinul societatii si asta datorita faptului ca directorul a inceput sa conduca de unul singur, dictatorial, iar toate actiunile sale s-au soldat cu mari pierderi financiare. Pentru el nu au mai existat nici cenzori, cu care a pactizat, nici consiliu de conducere, care figura doar pe hartie. In schimb, acestia nu uitau sa-si incaseze procentul "cuvenit" din salariul directorului. Asa stand lucrurile, directorul Mihai Olan si-a inceput activitatea, luand afacerile pe cont propriu, caci opozitie sau control legal nu mai existau. Astfel s-a ajuns ca astazi pierderile sa depaseasca 7.600 de miliarde lei, datoriile catre bugetul de stat sa fie de peste doua miliarde lei, in timp ce SC Transmixt SA Pascani valoreaza putin peste un miliard de lei.
Va prezentam acum actiunile intreprinse de Mihai Olan, care au dus la dezastrul societatii.
In toamna anului 1996 isi plateste o medalie si o diploma cu 400.000 de lei, bani luati din societate. Tot in 1996, primeste de la firma din Bistrita (unde cu vreo patru luni inainte livrase circa 40 de milioane de lei pentru o centrala termica) un comision de opt milioane de lei la Banca Populara Siretul Pascani pe firma sotiei sale si a unui prieten, Toma. Apoi, asa cum arata in continuare in sesizarile lor actionarii societatii, incep afacerile de anvergura, protagonist fiind acelasi Mihai Olan. Cu cisterna de 12 tone, condusa pe atunci de soferul Valerica Gafita, transporta importante cantitati de motorina si benzina la o statie tip Peco, de la Draguseni, care apartinea pe atunci prietenului sau Dan Fosola. Asa s-a deschis aceasta statie: cu banii de la SC Transmixt SA Pascani. Apoi, pentru musamalizarea afacerii s-a incheiat un proces-verbal de custodie, acest lucru realizandu-se mult mai tarziu, in momentul in care Politia din Iasi a anchetat acest caz si se pare ca directorul Mihai Olan a fost amendat. Aici, precizeaza semnatarii, nu se justifica custodia carburantilor tocmai la Draguseni si chiar la fostul sau coleg Dan Fosola, pentru ca la societate se putea depozita pe atunci, ca si acum, peste 100 tone de combustibili. Daca afacerea nu ar mai fi avut loc, benzinaria nu se putea deschide fara ajutorul lui Olan si pe banii SC Transmixt SA Pascani. Acelasi sofer declara ca el nu a mai adus inapoi benzina si motorina duse la acea benzinarie. Dupa aceasta afacere urmeaza, asa cum ne scriu fostii angajati, marea lovitura cu autobuzele aduse de la Borsa. De data aceasta, directorul Mihai Olan s-a deplasat personal si a tratat cumpararea celor trei autobuze. Initial, la discutie au asistat contabilul sef C. Searlat si mecanicul U. Ilie. Contabilul sef C. Searlat nu stie mare lucru, caci bause pe parcursul drumului pana la Borsa, dar mecanicul U. Ilie a asistat de la inceput la discutii. Si surpriza a aparut cand, pentru respectivele autobuze s-au platit sume mult mai mari decat se discutase initial. "In plus, pentru fiecare autobuz a dat in schimb un camion tip RABA, de 10 tone, in stare foarte buna, o autobasculanta tip RABA, care initial a fost reparata, de care a agatat si o remorca buna. Dupa ce a adus autobuzele de la Borsa, acestora li s-au mai facut diferite reparatii care au costat cateva zeci de milioane. La aceasta afacere, directorul Mihai Olan nu a chemat nici un expert tehnic si financiar, uitand ca sunt legi care stabilesc asa ceva. Pierderile in urma acestei afaceri sunt mari, dar cum ramane cu banii xplatitix de Mihai Olan peste intelegerea initiala cu vanzatorul de la Borsa? Cand mecanicul U. Ilie l-a intrebat pe Mihai Olan de ce a platit mai multi bani pentru fiecare autobuz, acesta i-a raspuns ca sunt probleme de salarii si trebuie rezolvate".
Apoi, in toti acesti ani, tamplarul, strungarul, frezorul si lacatusii mecanici au lucrat la SC Transmixt SA pentru firma lui Mihai Olan. Au disparut astfel cantitati mari de carbid, oxigen, tabla rectangulara, in intersul firmei SC Tehnical SRL Pascani. Toate transporturile au fost efectuate cu masini de la SC Transmixt, fara sa se achite contravaloarea acestora.
Alin STAMATE
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1821 (s) | 22 queries | Mysql time :0.020541 (s)

loading...