News Flash:

Cum eviti supraalimentarea?

8 Februarie 2010
986 Vizualizari | 0 Comentarii
Supraalimentarea reprezinta una dintre principalele cauze ale obezitatii. Oamenii predispusi supraalimentarii sunt cei care nu mai au nevoie de o scuza pentru a manca si cei dependenti de produsele alimentare. Pentru a nu te supraalimenta trebuie sa iti reduci dependenta de produse alimentare.

Citeste in continuare ce trebuie sa faci pentru a nu te supraalimenta.

Trateaza-ti problemele emotionale. Plictiseala, depresia sau stresul sunt adesea asociate cu supraalimentarea, aminteste Ayushveda. Poti evita sa mananci foarte mult prin simpla tratare a acestor probleme emotionale. In incercarea de a depasi depresia ne bazam pe produsele alimentare pentru a ne ajuta. Incercand sa ne imbunatatim starea emotionala consumam produse zaharoase. Pentru ca atunci cand consumam mai multi carbohidrati, secretia de serotonina din creier creste si atunci cand nivelul de serotonina creste, ne simtim mai bine.

Cu toate acestea, efectul alimentelor asupra starii de spirit dureaza o perioada mica de timp. Cand efectul va trece vei avea tendinta de a manca din nou, indreptandu-te astfel cu pasi repezi catre obezitate.

Poti incerca sa scapi de aceste probleme cu ajutorul unui psiholog. Consilierea si terapia comportamentala te pot ajuta sa faci fata stresului. De asemenea, meditatia si exercitiile de respiratie profunda te pot ajuta sa lupti impotriva depresiei si stresului.

Depresia dubleaza riscul de obezitate

Daca te uiti la televizor in timp ce mananci poti declansa supraalimentarea. Un studiu a demonstrat ca reclamele la alimente difuzate la televizor cresc pofta de mancare, adica te fac sa mananci mai mult cand le privesti.
Daca vrei sa rezisti tentatiei de a consuma mai mult, muta pe alt post atunci cand se difuzeaza o astfel de reclama sau pur si simplu nu mai manca in fata televizorului.
Atunci cand mananci in fata televizorului si esti prins de ceea ce se difuzeaza, este posibil sa nu mai dai atentie cantitatii consumate si sa intreci masura.
Consuma portii mai mici. In loc sa mananci trei mese mari pe zi, imparte mesele in mai multe si mai mici. Mancand mai des iti vei reduce anumite pofte si astfel vei evita supraalimentarea.
De exemplu, atunci cand iti este foame si mergi la cumparaturi, ai tendinta de a cumpara orice, deoarece in acel moment ai manca orice ca sa iti treaca foamea. Daca ai stomacul plin atunci cand mergi la cumparaturi, vei cumpara doar ce stii ca iti trebuie cu adevarat.
La fel se intampla si atunci cand mananci: daca iti este foame, consumi orice si in orice cantitate.
 
Cum sa eviti obezitatea atunci cand esti putin plinut

Verifica dimensiunile portiilor de mancare. Doar pentru ca incerci sa consumi alimente 100% sanatoase nu inseamna ca nu te vei ingrasa. De ce? Din cauza cantitatii consumate.
Controlarea portiilor consumate te poate ajuta si din punctul de vedere al greutatii si din punctul de vedere al bugetului. Atunci cand te pregatesti sa mananci nu umple farfuria, chiar daca te gandesti ca nu o sa consumi tot. Creierul uman percepe dupa o anumita perioada ca te-ai saturat, si pana atunci vei consuma tot ceea ce ai in farfurie.
Cauta ajutor in plante. Supraalimentarea poate fi redusa cu ajutorul unor suplimente pe baza de plante. Acest supliment poate reduce pofta de mancare si, astfel, nu vei simti nevoia de a manca incontinuu.

problemele emotionale ayushveda controlarea portiil
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1871 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018605 (s)

loading...