News Flash:

Cum sa trecem peste sarbatori fara kilograme în plus

23 Decembrie 2010
1231 Vizualizari | 0 Comentarii
• Sfaturile nu se adreseaza celor care nu au nici o placere in a manca, sunt atletici, fac jogging dimineata la ora 5, seara adorm cel mai tarziu la ora 10 si, in general, sunt posaci si n-au prieteni

Într-o zi obisnuita, o femeie ar trebui sa consume, în medie, 2.000 kilocalorii, iar un barbat, 2.500. La masa de Craciun, însa, pot fi consumate alimente care sa insumeze pâna la 8.000 kilocalorii, atrag atentia medicii de specialitate. Masa de Craciun poate aduce un numar de calorii de pâna la patru ori mai mare decât în mod obisnuit. La fel se poate întâmpla si în noaptea dintre ani, când este consumata aproape aceeasi cantitate de alimente. "Daca, într-o zi obisnuita, o femeie ar trebui sa consume, în medie, 2.000 kilocalorii, iar un barbat 2.500 kilocalorii, la masa de Craciun putem consuma pâna la 8.000 kilocalorii", atrage atentia prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare, din Bucuresti.
• Caltabosul, toba, piftia, cârnatii, slanina si friptura sunt preparate care au un continut caloric destul de ridicat, mai ales ca sunt facute din carne de porc, aliment bogat în grasimi "rele" si kilocalorii. Medicii recomanda sa nu mâncam din toate aceste preparate la o singura masa, deoarece nu riscam doar sa luam în greutate, ci si sa suferim de indigestie.
• Pentru ca nu putem refuza traditionalele sarmale, medicul recomanda ca la masa de Craciun sa ne limitam la doua bucati. Exista si o solutie de compromis: sarmale din carne alba de pui sau curcan, cu orez, legume si fara slanina. Probabil ca nu sunt la fel de delicioase, dar cu siguranta în farfurie se pot gasi 4 - 5 bucati.
• Departe de a fi o pâine îndulcita, cozonacul este un dulce concentrat si destul de greu de digerat, indiferent de umplutura, si, de aceea, trebuie sa ne limitam la maximum o felie o data pe zi. Ar fi de preferat ca restul prajiturilor pe care le pregatiti pentru aceasta ocazie sa fie cât mai simple: placinta cu brânza, prajituri cu fructe si creme de vanilie sau, mai simplu, salata de fructe, chiar daca sunt din conserva, asociate cu înghetata. Nu va pacaliti crezând ca produsele de cofetarie uscate, precum piscoturile sau fursecurile, sunt o alegere buna. Chiar daca nu au creme cu unt, 80 la suta din compozitia lor este margarina si faina.
• În aceste zile de sarbatoare, alcoolul nu va lipsi de la masa, dar medicii atrag atentia asupra faptului ca alcoolul îngrasa. "Acesta contine 7 kilocalorii pe gram, dar aceste calorii sunt de slaba calitate, «goale», si care, pentru a fi arse, consuma rezervele de vitamine si minerale ale organismului, scazând rezistenta corpului si intoxicând ficatul si creierul", explica prof. dr. Mencinicopschi. Pentru a nu ne pune în pericol silueta, ar trebui sa bem doar un pahar de vin sau de sampanie, la sfârsitul zilei.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1331 (s) | 24 queries | Mysql time :0.020329 (s)

loading...