News Flash:

Cum scapi de starea permanenta de somn

29 Octombrie 2009
3491 Vizualizari | 0 Comentarii
Cum scapi de starea permanenta de somn
Afisat la 12:48

Starea permanenta de somn, pe care o resimti in timpul zilei, la cateva ore dupe ce te-ai trezit chiar, poate ascunde o afectiune rara, dar periculoasa. In cazul in care te simti epuizat o perioada indelungata, masurile pentru eliminarea acestei stari devin obligatorii. Narcolepsia, in termeni medicali, este o dereglare rara, care se manifesta precum o nevoie necontrolabila de somn in timpul zilei, moliciune musculara, insotita de emotii bruste, chiar atacuri de panica, furie sau teama. Narcolepsia afecteaza o persoana din 2.000, dar se instaleaza in cazul epuizarii fizice datorate stresului la serviciu, muncii prelungite si apare de regula la persoanele de pana la 25 de ani.

Principalele simptome sunt nevoia acuta a somnului de noapte, uneori halucinatii si imposibilitatea controlului muscular. Ele sunt diferite de la o persoana la cealalta, dar fondul este epuizarea grava a organismului. Aceste persoane se pot surpinde adormind in timpul sedintelor, in autobuz sau chiar la locul de munca, in episoade scurte, dar dese. Mai mult, in scurtele perioade de somn se trezesc des si sunt agitati. Starea lor emotionala este precara, au emotii puternice si pot trece usor de la rasul necontrolat la lacrimi de tristete, bucurie sau frustrare.

Daca inregistrezi aceste simptome, vizita la medic devine obligatorie pentru ca exista tratamente medicamentoase care te scapa de neplaceri. Daca nu ai pierdut controlul total asupra propriei persoane, poti lua cateva masuri pentru evitarea complicatiilor viitoare. Alcatuieste-ti un program de somn in timpul zilei, in cateva reprize de 15 minute. Somnul de noapte este obligatoriu, cel putin cinci ore. Renunta la cafea, alcool sau alte lichide care contin cofeina. Anunta-ti prietenii de schimbarile in orarul tau zilnic, pentru a nu fi deranjat si a castiga incredere in reusita ta. Evita sa te concentrezi asupra mai multor lucruri deodata. Nu vei avea randament, iar timpul de rezolvare va fi indelungat.

Termenele limita pe care trebuie sa le respecti imparte-le in mai multe etape de lucru. Aseaza pe hartie fiecare masura pe care o vei lua si indeplineste-le pe rand, fara sa te hazardezi in a le rezolva pe toate deodata. Chiar daca ai o intalnire in timpul programului de somn, o poti inregistra. Mai mult, roaga un coleg sa iti faca un rezumat pentru a nu pierde nici o secunda din deciziile care pot fi luate in lipsa ta. Incearca sa uiti de masina un timp. Mergi pe jos, iar in unica zi libera pe care o ai incearca plimbarile cu bicicleta. Urca scarile si evita liftul. Epuizarea fizica poate fi combatuta prin exercitii, deci incearca sa le faci loc in programul tau zilnic.

In pauza de masa fa o plimbare scurta pe jos, inchide telefonul, pentru ca nimic sa nu iti distraga atentia. Incearca zece minute macar sa uiti de problemele de la birou si gandeste-te la planurile personale si lucrurile care iti plac cel mai mult. Evita activitatile sedentare, care vor induce starea de somn. Medicii americani sunt de parere ca, in perioada de recuperare, persoanele epuizate fizic pot gasi un sprijin real in bratarile de avertizare. Le porti pe toata durata zilei si atunci cand ritmul cardiac este scazut, propriu starii de somn, ele te vor avertiza ca esti in pericol sa adormi, lucru care iti va dauna complet. Sanatatea ta este mai importanta decat orice termen limita ori sarcina de lucru. Recunoasterea unei probleme este primul pas catre rezolvarea ei si daca iti informezi colegii si prietenii asupra acestui lucru ei te vor sprijini, iar fondul tau afectiv iti va permite recuperarea rapida.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.4039 (s) | 22 queries | Mysql time :0.262978 (s)

loading...